VW Scirocco - wybór silnika, skrzyni oraz ogólne porady przy zakupie

20 Lis 2024, 19:08

mike napisał(a):powstaje tylko pytanie, jak będzie realnie jeździć takie auto (tylko nie wrzucaj cyferek proszę).

Jak dziecku zadasz pytanie jak jeździ Lamborni countach to patrzy na tabelki i co mówi "super jeździ" :D

mike napisał(a):należałoby najpierw zainteresować się, czy mają serię, a dopiero później robić te "grube mody"


Ja bym się czym innym zainteresował co to oznacza dla przeciętnego zjadacza chleba który chce jeździć bezawaryjnie. Czy to cos zmieni przy 20tej awarii czujnika xx albo wyskakiwaniu zapłonu ... :naughty:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10824
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Lis 2024, 20:27

szybki napisał(a):Jak dziecku zadasz pytanie jak jeździ Lambordżni countach to patrzy na tabelki i co mówi "super jeździ"
wprawdzie to porównanie będzie może nie do końca na miejscu, bo wyższa moc i nowsza technologia + fabrycznie nowe auto, zgadza się tylko koncern, ale z miesiąc temu miałem okazję przejażdżki 1.5 TSI + DSG w Atece i byłem w szoku jak on się zbiera. Zupełnie nie widzę powodu modzenia tak małego silnika, bo więcej można zepsuć (i nie piję tutaj do nastoletniego 1.4 TSI :mrgreen: niż poprawić. Może jakiś delikatny program Nm, ale czy to jest tego warte? Wątpię, bo wyścigówki czy innego pożeracza autostrad i tak się nie zrobi, a przy sprzedaży podniesienie mocy nie będzie mieć żadnego znaczenia.
szybki napisał(a):Ja bym się czym innym zainteresował co to oznacza dla przeciętnego zjadacza chleba który chce jeździć bezawaryjnie. Czy to cos zmieni przy 20tej awarii czujnika xx albo wyskakiwaniu zapłonu ...
to swoją drogą, ale jak wiemy, po profilaktycznej wymianie łańcucha koniecznie w serii ABC jest spokój, a po stage 1 na 160KM jedzie jak seria 2.0 TSI, a tańszy :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

20 Lis 2024, 21:21

mike napisał(a):należałoby najpierw zainteresować się, czy mają serię, a dopiero później robić te "grube mody" :ok:

Pytasz się czy trzymają serie silniki, które przeważnie /z małymi wyjątkami/wypluwają po 205.. koni? serio? (z 200 seryjnych?)
Rzadko który schodzi poniżej 200...może 1/10...sztuk,
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 777
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

20 Lis 2024, 21:39

Trevor napisał(a):Pytasz się czy trzymają serie silniki, które przeważnie /z małymi wyjątkami/wypluwają po 205.. koni? serio? (z 200 seryjnych?)
Rzadko który schodzi poniżej 200...może 1/10...sztuk,

A to nie...2jz nie trzyma mocy, kit z nim :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10824
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Lis 2024, 22:09

Trevor napisał(a):Pytasz się czy trzymają serie silniki, które przeważnie /z małymi wyjątkami/wypluwają po 205.. koni? serio? (z 200 seryjnych?)
Rzadko który schodzi poniżej 200...może 1/10...sztuk
kilkunastoletnie turbo, które jest używane przez właścicieli typu najpierw radio 2DIN, później ew wymiana oleju (na najtańszy)? :ok:
To, o czym piszesz być może miało miejsce jak były nowe, choć też nie bardzo rozumiem, po co mieliby pisać w katalogu 120KM, a dawać każdemu taki bonus. Bo to, że Ford robi wałki, ale w dół, to podobno do celów homologacyjnych (emisja CO2), ale ta akcja VW z zaniżaniem to nawet nie bardzo podchodzi pod jakieś progi podatkowe w różnych krajach.

A więc Szewczyk Dratewka mieszkał w Krakowie... :wink:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

21 Lis 2024, 00:29

Ok nie ma co ciągnąć dalej tej dyskusji, niech autor wybierze np. Megane 2,0 Tce i tyle w temacie.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 777
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

21 Lis 2024, 01:02

Niech autor wybierze co che. Po prostu nie ściemniaj jakby ci ktoś płacił za polecanie nastoletnich aut z grupy vag
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2666
Przebieg/rok: >50tys. km

21 Lis 2024, 02:16

A kolega wyżej najpierw odradza auta, że takie beznadziejne silniki a potem autor ma sobie wybrać co chce? to jak w końcu bo się pogubiłem? :D
DavidT
Nowicjusz
 
Posty: 14

21 Lis 2024, 07:58

A nie może kupić czego chce? Zabronisz mu kupować sobie zmartwienia? Po prostu trzeba być świadomym tego co cię czeka i wiedzieć że akurat tego się chce

Tymczasem dowiaduje się o tfsi, że wkładając w silnik połowę wartości auta możesz zrobić 300km. Problem w tym, że informacji choćby o rozbudowanym pakiecie startowym dla tego silnika już w "polecajkach" zabrakło, widocznie ktoś uznał, że profilaktyczne wsadzenie 4k w sam silnik po zakupie to pryszcz dla nowego właściciela. W dużym skrócie - to nie jest silnik dla kogoś kto chce sobie do auta bezstresowo "wsiadać i jechać"
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2666
Przebieg/rok: >50tys. km

21 Lis 2024, 10:03

Tylko sprostuję, że wolę mieć seryjny samochód bez modyfikacji. Wybierając 2.0 nic bym nie zmieniał. 150-200 koni w niezbyt dużym samochodzie mi starczy
skoczekpolny
Nowicjusz
 
Posty: 7

21 Lis 2024, 10:54

O wiele bezpieczniejszą i tańszą w długim okresie opcją niż 2.0 tfsi będzie megane 2.0 tce, do którego gazik nawet założysz w razie potrzeby. No ale twój wybór
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2666
Przebieg/rok: >50tys. km

21 Lis 2024, 15:17

Czyli tak jak pisał Trevor temat się skończył :D

Co do 2,0 TCE rzeczywiście bezpieczniejszy wybór prawie 200 konnym Megane jeździły nauczycielki, do tego nie ma turbiny która może wymagać naprawy, nie ma dookoła osprzętu który padnie w nastoletnim aucie z przebiegiem 200 + oraz wszelkie bolączki typowe dla francuskiego auta :ok:
Edquar
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 267
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2007

21 Lis 2024, 15:34

Edquar napisał(a):prawie 200 konnym Megane jeździły nauczycielki, do tego nie ma turbiny która może wymagać naprawy, nie ma dookoła osprzętu

Jak nie ma turbiny?
Czy taka wyrafinowana ironia?
rupertpumpkin
Początkujący
 
Posty: 117
Miejscowość: Kraków
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B5
Paliwo: Diesel
Rok produkcji: 1996

21 Lis 2024, 15:56

Edquar napisał(a):oraz wszelkie bolączki typowe dla francuskiego auta


Żyj dalej stereotypami, kup vw tfsi bo golf iv 1.6 był "dobry" więc i wszystko inne jest :mrgreen:
Im więcej takich ludzi tym korzystniejsza sytuacja na rynku dla ludzi, którzy nie mają zamkniętej głowy
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2666
Przebieg/rok: >50tys. km

21 Lis 2024, 16:42

Edquar napisał(a):Co do 2,0 TCE rzeczywiście bezpieczniejszy wybór prawie 200 konnym Megane jeździły nauczycielki, do tego nie ma turbiny która może wymagać naprawy, nie ma dookoła osprzętu który padnie w nastoletnim aucie z przebiegiem 200 + oraz wszelkie bolączki typowe dla francuskiego auta

Zaletą Twoich wypowiedzi jest to że zawsze zaskakujesz, najlepszy standuper przy Tobie to lipa :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10824
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe