VW Scirocco - wybór silnika, skrzyni oraz ogólne porady przy zakupie

01 Lis 2024, 11:16

Przymierzam się do zakupu scirocco i potrzebuję wszelkich porad czym kierować się przy wyborze egzemplarza. Przejrzałem silniki i to słabsze 1.4 ma za mało mocy, to mocniejsze byłoby ok, ale jest zbyt awaryjne. R nie w moim budżecie a diesel odpada. Zostaje jedynie 2.0 200km, które wydaje się spełniać moje oczekiwania. Czy to najrozsądniejszy wybór?

Druga kwestia to wybór pomiędzy DSG a manualem. Bardzo przyjemnie jeździ się z DSG i daje frajdę z jazdy, ale spotkałem się z opiniami, że jak auto ma przebieg 150tys+ (a raczej szukam coś pomiędzy 150 a 200 w moim budżecie), to trzeba mieć przygotowane z 5 tys na ew. naprawę skrzyni. Z manualem chyba nie powinno być takich problemów.

Trzecia kwestia to typowe bolączki, usterki, rdzewiejące miejsca itp. w tym samochodzie. Ogólnie wszystko na co trzeba zwrócić uwagę przed zakupem. Wszelkie porady, które uchronią przez wejściem na minę.
skoczekpolny
Nowicjusz
 
Posty: 7

01 Lis 2024, 11:54

Jak "R" poza budżetem, a nie chcesz diesla, to zostaje 1,4/122 + chip
Sprawdzić musisz czy rozrząd był robiony i tyle

Twincharger to jest proszenie się o problemy a to 200 koni to już jest nowa seria na łańcuchu a nie stare na pasku AXX czy BWA

Generalnie poza tym 1,4/122 (chociaż też miewa swoje problemy) i "R" to pozostałe benzyny no nie są dobrym wyborem delikatnie mówiąc.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 778
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

04 Lis 2024, 07:46

1.4TSI 125km jedzie bardzo przyjemnie, silnik bardzo elastyczny, ciągnie praktycznie od samego dołu, sprawia wrażenie mocniejszego niż jest w rzeczywistości
Jeśli diesel odpada i R poza budżetem to w zasadzie ten 1.4 to jedyny sensowny wybór.


Jeśli jesteś zdecydowany na to auto to polecam się przejechać

Odnośnie skrzyni, jak zawiedzie mechatronika + sprzęgła to 5tys to będzie mało, a i tak masz już dosyć drogi rozrząd na głowie więc jako kompromis pomiędzy użytkowaniem a kosztami to polecam manual.

Na temat rdzy się nie wypowiem, ale mogę coś powiedzieć o silniku (mam Leona z tym motorem)

Z typowych bolączek to klapka wastegate, napewno kiedyś Cie dopadnie chyba że ktoś już to zrobił przed Tobą.
Dalej mamy rozrząd, przed 2010r mało trwały, zazwyczaj pierwsza wymiana miedzy 60-80tys.
Jako że kupujesz auto z przebiegiem 150-200 i nie będziesz do końca w stanie zweryfikować ile razy ktoś wymieniał i co założył, to bezpiecznie będzie przyjąć że będziesz go musiał zrobić po zakupie (czesci oem ok 2500zl) robota to zależy gdzie zrobisz. Po 2010r rozrząd jest znacznie bardziej trwały, jedni przejechali 150 a inni 200tys do pierwszej wymiany.

Wszelkie osłuchiwanie silnika możesz olać, on ma swoją specyfikę pracy, na 10 odpalen za każdym razem będzie pracował inaczej.
Odgłosy wydaje fazator, popychacze, wtryski, do tego dochodzi procedura dogrzewania katalizatora, to wszystko brzmi podobnie do wyciągniętego łańcucha

Kolejna rzecz, wycieki z intercoolera wodnego, raczej kiedyś się zdarzy, ale koszty nie są duże, można wymienić sam wymiennik bez konieczności wymiany całego dolotu.

Jak w każdym silniku z bezpośrednim wtryskiem co ok 100tys zaleca się czyścić dolot z nagaru, koszt ok 1500zl, ale biorąc pod uwagę że robisz to tak rzadko to raczej kwota nie przeraża.

Na samym końcu mamy pierdoly pokroju cewek, świec, zaworka evap
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1478
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

04 Lis 2024, 14:20

Raziel11 napisał(a):1.4TSI 125km jedzie bardzo przyjemnie,

A tu czasami nie ma zagwostki typowej dla marki czyli 1,4 122 vs 125 ?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10824
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

04 Lis 2024, 14:25

Te same silniki, inny soft
122km CAXA
125km CAXC
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1478
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

10 Lis 2024, 18:59

Czyli każdy poleca ten najsłabszy silnik. Tak się składa że jeździłem golfem z takim samym pod maską. Żeby spełnił moje oczekiwania musiałbym na start udać się na chip tuning, i to nie taki który podniesie moc o 10 czy 15km tylko więcej, a nie wiem na ile to będzie bezpieczne. Chcę mieć samochód który przyspiesza znacznie lepiej niż mój obecny.
2.0 kusi mnie osiągami przy seryjnym oprogramowaniu.
Z tego co czytałem główne problemy z tym silnikiem 1 i 2 generacji to rozrząd i pobór oleju( 3 generacja najlepsza ale za droga). Gdyby kupić egzemplarz po wymianie rozrządu to może nie byłoby głupie? Pobór oleju nie jest dla mnie aż takim problemem, gdyż samochodem jeżdżę rzadko (z reguły mniej niż 50 kilometrów tygodniowo). No chyba że pije ten olej litrami to może być problem.
skoczekpolny
Nowicjusz
 
Posty: 7
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    LED-owa rewolucja
    Jeszcze niedawno za szczyt nowoczesności uchodziły reflektory biksenonowe, jednak ich kariera już dobiega końca – dziś nowe modele aut coraz częściej wyposażane są w reflektory LED. Mało kto wie, że pierwszym samochodem ...

10 Lis 2024, 19:29

1 generacja 2.0 nie ma problemu z poborem oleju, rozrząd jest na pasku + krotki lancuch pomiędzy wałkami który z reguły wytrzymuję 100-150tys (zestaw do wymiany sklada się z łańcucha I napinacza oraz śruby
2 generacja się zgadza, nietrwały lancuchowy rozrzad i pobór oleju.

Wracając jeszcze do 1.4
Ja uważam że jedzie całkiem sprawnie, a mam też cupre 360km więc różnica prawie 3x większej mocy.
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1478
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

10 Lis 2024, 22:24

skoczekpolny napisał(a):Chcę mieć samochód który przyspiesza znacznie lepiej niż mój obecny.


To poszukaj czegoś innego jak nie chcesz pójść z torbami
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2666
Przebieg/rok: >50tys. km

11 Lis 2024, 00:06

A może zamiast Scirocco - Audi TT 8J? tam masz 2,0/200 BWA albo 3,2 BUB 250 koni
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 778
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

12 Lis 2024, 11:12

Czyli silnik 2.0 - ea113 bwa będzie dużo lepszym wyborem niż ea888? Czytałem trochę, ale moja wiedza jest tylko teoretyczna (niewielka). Patrzę aktualnie np. na leona II z tym pod maską i audi a3. Nie podobają mi się tak jak scirocco, ale może będę musiał pójść na jakiś kompromis.
Ewentualnie może ktoś poleca jakiś inny samochód, który będzie "podobny". Mam na myśli niewielki, niski pojazd, najlepiej hatchback. Wyposażony w turbodoładowany silnik, raczej nie większy niż 2l. Nie wyścigówka, ale fajnie jakby te 150 koni w serii było. Nie koniecznie VAG.
skoczekpolny
Nowicjusz
 
Posty: 7

12 Lis 2024, 21:20

Jak już wcześniej pisałem, rocco na tylko 2 dobre benzyny 1.4tsi ea111 i 2.0tsi ea113

Jeśli chodzi o audi i Leona to tylko przedlifty maja ea113 o mocy 200km
Audi przedlift konstrukcyjnie to 2003r, Leon 2006, oba w środku w 2024r trochę trąci myszka.

Więc podobnie jak rocco zostaje 1.4tsi, albo S3 lub Cupra :)

Audi ma chore ceny, kispko jezdzi po zakrętach a na prostej to żadna frajda, ogólnie zwykle szybsze auto.

Leon jest bardziej skonfigurowany pod zabawę, twarde zawieszenie może na dłuższą metę męczyć do jazdy na codzień, to dobre auto jako drugie lub trzecie w domu.

Musiałbyś się przejechać kawałek i ocenić, Leon nawet 1.4 86km jezdzi po zakrętach skuteczniej niż S3 8P.
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1478
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

18 Lis 2024, 22:26

A taka honda civic 7 lub 8, najlepiej type r 200km? Co prawda bez turbo jak szukałem, ale jest tu zbędne. Cieszą się chyba lepszą opinią od wcześniej wymienianych silników. Cenowo nie jest źle i myślę czy gdzieś tu jest ukryty haczyk.
skoczekpolny
Nowicjusz
 
Posty: 7

18 Lis 2024, 22:59

Pod względem niezawodności napewno, ale emocji tyle co na grzybobraniu, ten silnik wigoru dostaje dopiero góra, z miejsca odjedzie Ci każdy 1.4 turboPB czy 1.6 diesel.
Krótko mówiąc elastyczność bardzo kiepska.

Jak zawsze są plusy i minusy, niskie koszty eksploatacji, duża niezawodności ale kiepskie osiągi.

7 jest bardziej agresywna i responsywna, da więcej frajdy niż ufo, ale to wszystko upakowane w dość archaicznym wnętrzu więc znowu kolejny kompromis.

Musisz precyzyjniej określić jakie 3 cechy są dla Ciebie najwazniejsze wtedy można coś zaproponować
Jaki jest budżet bo do tej pory wspomniałeś tylko o 5k na start,
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1478
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

18 Lis 2024, 23:11

skoczekpolny napisał(a):Cenowo nie jest źle i myślę czy gdzieś tu jest ukryty haczyk

Nie ma haczyka tylko jest to całkowicie inna motoryzacja z względu na mocny, wysokoobrotowy silnik.
Jak potrafisz wykorzystać potencjał tego auta, chce Ci się go wykorzystać i masz gdzie to dostarczy więcej zabawy niż wszystkie Twoje typy wcześniejsze. Problem jest taki że musi Ci się chcieć i musisz mieć miejsce.

Posiadałem/jeździłem typer-ami od ep3 po ufo do tych z turbo i drugi raz bym sobie nie kupił takiego auta bo nie mam gdzie wykorzystać jego potencjału czyli winkle i dobra nawierzchnia.
Miałem okazję też jeździć już jako pasażer z Panem który ma kilka typerów fajnie podrobionych (można je trochę podkręcić softem i detalami) to w akcji jest grubo, oj jest grubo :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10824
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe