VW SHARAN 1.9 TDI problem ze sprzęgłem

07 Paź 2010, 09:24

Witam, posiadam SHARANA 1.9 TDI 110KM 98r, od momentu gdy go kupiłem zawsze wydawało mi się że sprzęgło ciężko się wciska i wyciska w porównaniu z poprzednim autem, ale pojawił się nowy problem w momencie gdy silnik zastał przerobiony na 140KM CHIP w komputerze, teraz sprzęgło potrafi się ślizgać gdy mocno autem przyspieszam, na parę dni problem znikną wciskałem gaz do dechy i nic ciągnęło jak trzeba, no i po paru dniach problem powrócił, biegi wchodzą idealnie, nie mam pojęcia co może być przyczyną, pomóżcie.
Mam znajomego co w tym siedzi i mi zrobił by się jeździło bardziej komfortowo, np przy wyprzedzaniu, nie mam zamiaru tym autem się ścigać, zaś co do wymiany sprzęgła to mogę to zrobić ale jeśli to nie jest przyczyna, pisałem że ten problem pojawia się i znika, skoro sprzęgło byłoby do wymiany ciągle by się ślizgało i biegi by się odzywały. Może ktoś wie jakie tam jest sprzęgło tzn czy na linkę czy hydrauliczne, może trzeba wymienić olej lub odpowietrzyć coś....?? Czy można sądzić że na seryjnej mocy tj 110KM sprzęgło dawało jeszcze rade a przy 140KM już się odzywa i zanosi się na wymianę? Tylko dlaczego problem znika i pojawia się??
bizonisko79
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Żary

07 Paź 2010, 19:26

No powiem tak..kolego sprzęgło masz już kiepskie do wymiany..jak przyszalałes po chipie to podpaliłeś sprzęgło i ślizgało.pużniej pojeździłeś troszkę podtarło się i było oki a pużniej znowu po gazie i ślizga no nie wytrzymało już tak bywa....wymień i po sprawie..miałem to samo jak zmodyfikowałem ECU wymiana kompletu załatwiła sprawę..
rafi195
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 284
Miejscowość: małopolska

07 Paź 2010, 20:10

Tylko pierwsze ślizganie pojawiło się już pierwszy moment po założeniu chipa, jechałem z kolegą on jeszcze ustawiał komputer VAG-iem no i na piątym biegu kazał mi przycisnąć, no i przy 100km/h 5 bieg pojawiło się pierwsze zawycie, obroty poszły a auto bardzo powoli przyspieszało, skakała ta wskazówka od obrotów jakby co chwile łapała ale już odpuściliśmy, problem występuje tylko przy gwałtownym wciśnięciu gazu nawet na 5 biegu. No i miałem tydzień spokoju z tym a teraz na nowo, czy to na pewno tarcza ??
bizonisko79
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Żary

09 Paź 2010, 11:25

Kolego na niskich biegach tego nie wyczujesz jak ślizga..tylko właśnie na 5 jedziesz tak 100km/h i depniesz nagle do końca i wtedy jest uślizg nie wytrzymuje takiego momentu obr.. ja jak założyłem chip to też przy pierwszym dodaniu gazu zaczęło ślizgać..wina w docisku ale wymień komplet koszt LUK 500zł to nie dużo a frajda z jazdy powróci..ja na ślizgającym sprzęgle zrobiłem 20 tyś km i się męczyłem a po wymianie to się zaczęła dopiero jazda.. a co do wskazówki że Ci skaka to nie mam pojęcia..
rafi195
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 284
Miejscowość: małopolska

11 Paź 2010, 09:46

Dzięki za podpowiedz, ale jeszcze poczekam z tą wymianą troszkę, w niedziele leciałem autkiem z 6 osobami na pokładzie :) i ani razu się nie poślizgnęło, a nie jechałem jak niedzielny kierowca:) pozdrawiam
bizonisko79
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Żary

11 Paź 2010, 20:15

No wszystko ok..ale już przy pewnych obrotach np. 3000obr/min i jak jedziesz 140km/h to nie ślizgnie nie ma tej mocy już i tej dynamiki.. da się z tym jeździć obyś czasem się nie przekonał jak ja kiedyś przy wyprzedzaniu... :idea:
rafi195
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 284
Miejscowość: małopolska
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Honda Civic - I generacja
    Jednym z najdłużej produkowanych na świecie modeli samochodów osobowych jest aktualnie Honda Civic. Obecnie możemy już kupować auta zarówno z ósmej jak i dziewiątej generacji, warto jednak poznać historię ...