VW Sharan - piszczenie

06 Gru 2008, 21:44

witam !
W moim vw sharanie 1.9 tdi rok 2003 przy skreceniu kierownicy w lewo lub w prawo strasznie piszczy przy pasku klinowym , nawet przy postoju . Od wymiany paska rozrządu i paska klinowego auto przejachało 30 tys.km . Problem jest tylko rano ,pozniej znika .Niewiem co to moze być ?
prosze o rady , dziekuję !!!
Thanh
thanh
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Przemysl
  • 06 Gru 2008, 22:09

    wymień pasek napędzający alternator na nowy
    Suzuki Jimny
    Mitsubishi Outlander
    Land Rover Discovery 3 ChallangeG4
    macpaw5
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 663

    07 Gru 2008, 13:11

    Na początek spróbuj naciągnąć ten pasek,bo może być za luźny.Sprawdz też,czy koła pasowe nie są zaolejone,co również będzie powodowało piszczenie paska,bo będzie się on ślizgał.Nie można też wykluczyć wadliwego paska,albo że np. jest za wąski - sprawdz czy pasek jest właściwy.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    07 Gru 2008, 13:32

    Pasek nie ma możliwości napięcia go ponieważ jest automatyczny napinacz paska.
    Suzuki Jimny
    Mitsubishi Outlander
    Land Rover Discovery 3 ChallangeG4
    macpaw5
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 663

    07 Gru 2008, 13:53

    Sprawdź poziom płynu od wspomagania .
    tomala2301
    Początkujący
     
    Posty: 76
    Miejscowość: dolnyśląsk

    08 Gru 2008, 11:20

    jakby to bylo wspomaganie to by przy postoju nie piszczalo wymien pasek klinowy na nowy i bedzie po problemie
    kamilszczak01
     
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Hamowanie awaryjnie na zakręcie
      Jak hamować awaryjnie na łuku? Prawidłowe pokonanie zakrętu wymaga od kierowcy oceny stanu nawierzchni, dobrania optymalnej prędkości oraz obrania odpowiedniego toru jazdy. Łuk jest niebezpiecznym miejscem hamowania awaryjnego, ...

    08 Gru 2008, 17:21

    A ten napinacz paska jest całkowicie sprawny?Tzn. czy spełnia swoje zadanie?
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000