VW Tiguan automat 170 KM czy manulal 200 KM?

24 Sty 2016, 00:31

Kolego Ossy, nie wiem co masz na myśli pisząc ten post, czy ja gdzies napisałem że to idealne, rewelacyjne silniki?
Poza tym od razu zakładasz że każde TFSI będzie palić 20 l/2 km oleju, nie wrzucaj wszystkiego do jednego worka i poczytaj o przypadkach ludzi którzy majać Octavie RS 2,0 TFSI nie dolewają nic, pomiędzy wymianami..STAN JEDNOSTKI jest niezwykle istotny...
Poza tym jak już piszesz o zerowej znajomości motoryzacji to tylko przypomne Tobie że często polecany przez Ciebie 1,8T też ma swoje bolączki..tez pożera olej, ma wycieki, pęka pompa wody, kolektory, przegrzewa się..kompresja, wypalona uszczelka pod głowicą itd..myślisz że te silniki są niezniszczalne?
że tylko TFSI się sypie?..

NIGDZIE nie pisałem że TFSI to genialne silniki ale podałem autorowi opcje lepszy wybór...i sam napisałem ze to ich wada ze biorą olej..ale nie ma co szukać dziury w całym i zakładać że jak po zmroku wyjdziesz z domu to ktoś Cię zamorduje.
Nie takie silniki i nie w takich autach ludzie kupują a jak będzie się miał posypać to zarówno 1,8T jak i 2,0 TFSI..
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

24 Sty 2016, 10:29

Kolego Lovato spróbuj odróżnić dwie sprawy :
-silniki TFSI, które miały WADĘ fabryczną i przy przebiegach PONIŻEJ 100 TYSIĘCY (często JESZCZE na gwarancji lub zaraz po) zużywają nadmierną ilość oleju silnikowego co prowadzi do uszkodzenia silnika i jest SKRAJNIE nieprzyjazne środowisku. Przypadki silników TFSI zużywających normalne ilości są wyjątkiem.
-silnik 1.8T, który został skonstruowany w połowie lat 90., najstarsze auta z tym silnikiem mają 20 lat i przebiegi powyżej 300 tysięcy kilometrów, ponadto miały już kilku właścicieli, którzy chętnie wciskali gaz do dechy, a niekoniecznie dbali o odpowiedni serwis. 1.8T nie jest idealny, ale ma prawo się już psuć z racji wyeksploatowania.

PODSUMOWUJĄC za 20 lat auta z silnikiem 2.0 TFSI będą rarytasami na rynku wtórnym, gdzie dziś 1.8T nadal jest silnikiem godnym polecenia. Polecanie silnika z wadą fabryczną to ryzyko, na które ciężko sobie pozwolić.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

24 Sty 2016, 14:17

Temat jest praktycznie zamknięty, bo budżet za mały na Tiguana, a zapytanie o LPG już wykluczyło te lipne silniki benzynowe, które są w nim stosowane. Nawet 2,0TDI w wersji 170KM z początku produkcji to silniki podwyższonego ryzyka (pompa)
A co z drogim w naprawach DSG, które szwankuje po 150tys. km?
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Peugeot 208 1,2 PureTech o mocy 110 KM
    Samochód ten wyposażony jest standardowo w silnik generujący 110 KM. Jest to jednostka benzynowa o pojemności 1,2 litra, umożliwia ona przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 10,7 sekundy, s średnie spalanie według ...
    XVII Moto-Piknik i Otwarty Puchar Polski WST / relacja
    "XVII Moto-Piknik za nami. Sobotnie opady deszczu nie nastrajały optymistycznie, jednak w niedzielę pogoda okazała się łaskawa. Dziękujemy wszystkim zawodnikom, kibicom i osobom które wspierają nas za dzielne towarzyszenie ...