VW transporter 2.4d. Szarpie silnikiem

17 Mar 2010, 20:21

Witam, posiadam VW t-4 2.4d (AAB; 78KM). I problem jest taki że silnik po zapaleniu pracuje ładnie, wkręca się na obroty normalnie, filtry wymienione i nie widać żadnych wycieków z pompy wtryskowej, rozrząd był wymieniony i dział się też przed wymianą. A mianowicie chodzi o to że silnik zaczyna szarpać od 1500-2100obr. i nie ważnie jest na jakim biegu i zawsze jest to w tym samym przedziale obrotów; na luzie z wyciśniętym sprzęgłem bądź nie też szarpie w tym samym przedziale. Ale np. podczas jazdy jeżeli jest koło 1900obr. jest najgorzej bo słychać takie szybkie stukanie; a jeżeli na luzie wstawię go na te obroty to poszarpuje nim i słychać taki dźwięk jak by coś poruszało się ruchem eliptycznym (może coś źle wyważone) i jest to taki wolny ciągnący się dźwięk takie UUUuuu; ciężko mi to opisać. I w sumie jak go wstawię na 2600obr. to w sumie na tych obrotach silnik chodzi bardzo równo (prawidłowo) I nie mam pojęcia co to może być. Czekam na opinie i sugestie w tej sprawie.
chudy005
Nowicjusz
 
Posty: 7
  • 18 Mar 2010, 19:00

    ja bym obstawiał koło dwumasowe.
    ryba1977
    ryba1977
    Aktywny
     
    Posty: 320
    Miejscowość: poznań

    18 Mar 2010, 21:12

    2.4 AAB, nie posiada dwu masy więc odpada
    chudy005
    Nowicjusz
     
    Posty: 7

    18 Mar 2010, 21:45

    może wina po stronie pompy wtryskowej. zabrudzona do regulacji.
    rafi195
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 284
    Miejscowość: małopolska

    19 Mar 2010, 12:29

    Panowie Moze gdyby itp itd Jakie bledy na vagu pokazuje ?
    elektron1234
     

    21 Mar 2010, 19:00

    Ten motor nie posiada komputera nic za jego pomocą nie da się zdiagnozować
    chudy005
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Jaki silnik wybrać w Toyota Yaris I?
      Po tym jak trafił na rynek był samochodem chętnie wybieranym przez kierowców ze względu na ponad przeciętną niezawodność. Zastąpił on wcześniej produkowany model Starlet. Yaris pierwszej generacji był produkowany w ...

    22 Mar 2010, 21:10

    A jak przy tych 1500 obr/min przyciśniesz głębiej gaz (ponad połowę) podczas jazdy to też szarpie?
    "... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
    stasiowski121
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2201
    Miejscowość: Podkarpacie
    Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
    Silnik: 2.5 TDI AXG
    Paliwo: Diesel
    Typ: Van
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1997

    22 Mar 2010, 22:21

    Też szarpie, tylko delikatniej czućbo szybciej zejdzie z tych obrotów w których szarpie
    chudy005
    Nowicjusz
     
    Posty: 7

    23 Mar 2010, 06:03

    Może to być objaw poduszki silnikowej na wykończeniu ale nie musi.
    [link do oferty na Allegro wygasł]
    O tym mówię.
    "... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
    stasiowski121
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2201
    Miejscowość: Podkarpacie
    Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
    Silnik: 2.5 TDI AXG
    Paliwo: Diesel
    Typ: Van
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1997