VW Up! 1.0 TSI - zwiększenie mocy

11 Lip 2022, 09:36

Kopę lat, Panowie! :piwo:
Moja żonka jeździ od czterech lat VW Up! z silnikiem 1.0 TSI, autko jest już po gwarancji i coraz częściej chodzi mi po głowie pomysł, żeby nieco zwiększyć jego moc.
Silnik fabrycznie ma 90KM i 160 Nm przy 1500 obr/min, co oczywiście daje bardzo satysfakcjonujące osiągi jak na dupowozik, niemniej jednak wiecie jak jest - po czasie wszystko jest mało wystarczające.
Z racji tego, że w temacie tuningu jestem kompletnym laikiem mam kilka pytanek:
- jaka jest bezpieczna moc dla tego silnika?
- jak się do tematu zabrać, w jaki sposób szukać warsztatu/specjalistów, którzy mogliby fachowo podnieść jego moc?
- czy gra jest w ogóle warta świeczki, na ile inwestycja zwróci się w postaci dużo lepszych osiągów, większej elastyczności, frajdy z jazdy?
- czy poza kombinacjami związanymi z samym silnikiem auto wymagać będzie innych inwestycji mechanicznych, np. w wydech, zawieszenie czy hamulce?
Z góry dziękuję za wszystkie opinie.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

11 Lip 2022, 09:47

W tym silniku jest chyba do osiągnięcia 110KM i 200 Nm bo były też fabrycznie takie jego wersje w innych modelach VW.

Jaką masz skrzynię manual 6cio biegowy czy automat 7mio biegowy DSG?
Rokiko
Forumowicz VIP

Zdjęcia: 35

11 Lip 2022, 09:49

Mam 5cio biegowy manual.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM

11 Lip 2022, 10:07

Najlepiej jak byś podjechał gdzieś gdzie zajmują się takim tuningiem w VW i mają doświadczenie w silnikach TSI. Warto by było sprawdzić na początek ile masz w serii mocy i momentu.

Znalazłem wykres z KreatorMocy dla tego silnika na 134,5KM i 223,4Nm. Silnik w serii miał prawie 98,7KM i 161,9Nm.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Myślę, że tu takie +18-20% powinno być w miarę bezpieczne.