VW Up! 1.0 TSI - zwiększenie mocy

11 Lip 2022, 09:36

Kopę lat, Panowie! :piwo:
Moja żonka jeździ od czterech lat VW Up! z silnikiem 1.0 TSI, autko jest już po gwarancji i coraz częściej chodzi mi po głowie pomysł, żeby nieco zwiększyć jego moc.
Silnik fabrycznie ma 90KM i 160 Nm przy 1500 obr/min, co oczywiście daje bardzo satysfakcjonujące osiągi jak na dupowozik, niemniej jednak wiecie jak jest - po czasie wszystko jest mało wystarczające.
Z racji tego, że w temacie tuningu jestem kompletnym laikiem mam kilka pytanek:
- jaka jest bezpieczna moc dla tego silnika?
- jak się do tematu zabrać, w jaki sposób szukać warsztatu/specjalistów, którzy mogliby fachowo podnieść jego moc?
- czy gra jest w ogóle warta świeczki, na ile inwestycja zwróci się w postaci dużo lepszych osiągów, większej elastyczności, frajdy z jazdy?
- czy poza kombinacjami związanymi z samym silnikiem auto wymagać będzie innych inwestycji mechanicznych, np. w wydech, zawieszenie czy hamulce?
Z góry dziękuję za wszystkie opinie.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

11 Lip 2022, 09:47

W tym silniku jest chyba do osiągnięcia 110KM i 200 Nm bo były też fabrycznie takie jego wersje w innych modelach VW.

Jaką masz skrzynię manual 6cio biegowy czy automat 7mio biegowy DSG?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9986
Zdjęcia: 35

11 Lip 2022, 09:49

Mam 5cio biegowy manual.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

11 Lip 2022, 10:07

Najlepiej jak byś podjechał gdzieś gdzie zajmują się takim tuningiem w VW i mają doświadczenie w silnikach TSI. Warto by było sprawdzić na początek ile masz w serii mocy i momentu.

Znalazłem wykres z KreatorMocy dla tego silnika na 134,5KM i 223,4Nm. Silnik w serii miał prawie 98,7KM i 161,9Nm.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Myślę, że tu takie +18-20% powinno być w miarę bezpieczne.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9986
Zdjęcia: 35

11 Lip 2022, 11:48

To jest ta sama rodzina co w GTI tylko tam 115 koni
na pewno jest to gra warta świeczki, bo nie masz tam 1,0 mpi tylko doładowane tsi
Sprawdź na hamowni ile wypluje i zobacz czy nie ma jakiś błędów w kompie, a tak to szukać dobrego warsztatu.
Napisz skąd jesteś jakie rejony Cię interesują to poszukamy kogoś kto może się tym zająć, bo w sumie wielu tunerów to bardziej 2-litry TSI albo 2,5 czy 3,0 z kompresorem, takie zabawki to nierzadko szkoda dla nich czasu.

Możesz też zrobić stage 2 ale tutaj już zmiany mechaniczne, dla tych 30-40 koni nie ma sensu zmieniać hamulców, wydechu też nie, Ty będziesz robić tzw stage 1 - zmiana oprogramowania i tyle.
Wydechy, doloty to już kolejny etap modyfikacji mechanicznych.

PS
Tak swoją drogą w profilu masz golfa 7 1,4/150, tutaj już by była konkretna zabawa z chipem tak +/-200 koni i ok 300 Nm czyli :)
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 746
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

11 Lip 2022, 12:01

Trevor napisał(a):Napisz skąd jesteś jakie rejony Cię interesują to poszukamy kogoś kto może się tym zająć, bo w sumie wielu tunerów to bardziej 2-litry TSI albo 2,5 czy 3,0 z kompresorem, takie zabawki to nierzadko szkoda dla nich czasu.


Trevor ugryzłem się w język :D ale Ty może już nie wyszukuj tunerów. Taka moja drobna rada bo to różnie bywa a autor sam może sobie przez google coś zlokalizować.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota TS050 Hybrid po raz pierwszy w Silverstone
    W weekend 16-17 kwietnia zaczynają się Mistrzostwa Świata FIA w wyścigach długodystansowych (FIA World Endurance Championship). W 6-godzinnym wyścigu w Silverstone w Wielkiej Brytanii Toyota GAZOO Racing wystawi nowy bolid, ...
    Jak sprawdzić / obliczyć szerokość felgi? - instrukcja
    Większość felg myślę, że jakieś 90% będzie miało specjalne oznaczenia co do rozmiaru i wystarczy tylko je odczytać. Jednak zdarzają się też takie które ich nie posiadają i wtedy pozostanie nam obliczyć szerokość felgi ...

11 Lip 2022, 13:57

Nie no szybki post na miarę moderatora forum, po co komuś pomagać nie? No Ty nie musisz
po co w ogóle to forum powstało każdy wszystko sobie może wygooglować Ty tak na poważnie? :roll:
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 746
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

11 Lip 2022, 15:08

Trevor napisał(a):Nie no szybki post na miarę moderatora forum, po co komuś pomagać nie? No Ty nie musisz

Jako że w odróżnieniu od Ciebie stroiłem auta pewnie ze 100razy do tego znam w swoich okolicach większość stroicieli to wiem że polecanie kogoś na podstawie wpisów internetowych bojfrendów + zdjątek z FB i INSTA może być zgubne dla silnika ewentualnie przysporzyć wielu problemów właścicielowi.

Trevor napisał(a): każdy wszystko sobie może wygooglować Ty tak na poważnie?


Dokładnie tak. O ile kogoś znasz z perspektywy iluś projektów, wiesz jak wykonuje robotę to ok. a jak nie to lepiej niech ktoś sam podejmie decyzje.

Więc daj sobie spokój w kolejnym temacie się wykażesz :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

11 Lip 2022, 15:40

To pokaż jakiś wykres mocy aut które stroiłeś, bo wiesz pobranie z chomika pliku do 1,9 tdi i wgranie kablem za 30 zł to nie jest strojenie
Pokaż swoją stronę itd bo skoro taki specjalista z Ciebie no to chyba klienci przyjeżdżają czy po szopach to robisz? alb wizytówkę google

I właśnie tu się mylisz dzisiaj fb, marketing i ogólnie branża działa, to nie jest PRL że w gazetach są ogłoszenia, także chyba coś Ci się poważnie pomyliło.
Każda konkretny tuner ma fanpage na fb gdzie pokazuje swoje dokonania, kontaktuje się z klientami, to jest w XXI wieku wizytówka firmy, a właśnie Mirki w szopach to mają telefony na płotach i do takich się nie jeździ.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 746
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

11 Lip 2022, 16:32

Trevor napisał(a):To pokaż jakiś wykres mocy aut które stroiłeś, bo wiesz pobranie z chomika pliku do 1,9 tdi i wgranie kablem za 30 zł to nie jest strojenie


Chłopie stroiłem swoje auta u KOGOŚ. Korzystałem z wielu stroicieli i hamowni. Można o tym napisać poemat dlatego nie podejmę się jednoznacznie polecenia jakiejś firmy a na 100% nie na podstawie gugle.
Trevor napisał(a):I właśnie tu się mylisz dzisiaj fb, marketing i ogólnie branża działa, to nie jest PRL że w gazetach są ogłoszenia, także chyba coś Ci się poważnie pomyliło.

Daj sobie spokój ... nic kompletnie nie wiesz nawet tego gdzie co się tworzy, gdzie szukać specjalistów w danej materii.
Trevor napisał(a):Każda konkretny tuner ma fanpage na fb gdzie pokazuje swoje dokonania, kontaktuje się z klientami, to jest w XXI wieku wizytówka firmy, a właśnie Mirki w szopach to mają telefony na płotach i do takich się nie jeździ


Nie chcę mi się tego komentować... szkoda że nie wiesz jak od kuchni działają internetowi idole. I niestety masz rację to jest XXI wiek więc każdy może się reklamować tylko pic polega na wychwyceniu kogoś rzetelnego od ściemniacza a tu niestety tak prosto nie jest.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe