VW Vento 94r. diesel- wycieka płyn chłodniczy

21 Lip 2009, 21:13

Witam, mam problem z autem. Otóż przy wlaniu płynu do chłodnicy do zbiorniczka / według oznaczenia do połowy / wszystko jest ok poki auto stoi. ale po zapaleniu i przejechaniu ok 400-600 km cały płyn sie ulatnia i trzeba dolewac od nowa. Problem sprowadza sie do tego ze auto jezdzi ok 800km tygodniowo i sie okazuje ze jest z tym problem, bo rozumiem co 2-3 tysiace w takim starym aucie trzeba dolac ale co 3 dni? to nie wina pompy wodnej bo była wymieniana, kiedys był wymieniony krusiec dwa razy. odwiedziłem 3 mechanikow, kazdy cos zrobi, mowi ze gotowe a płyn jak uciekał tak ucieka. miał juz ktos taki przypadek lub wie co nalezy wymienic zeby problem zniknał albo zna jakiegos mechanika ktory zaradzi problemowi. mieszkam na Śląsku. pozdro
Suli
Nowicjusz
 
Posty: 37
  • 21 Lip 2009, 21:38

    A wycieku zadnego nie widac? Uruchom silnik i zobacz czy gdzies nie leci.
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin

    21 Lip 2009, 22:57

    juz dwa razy tak było robione, wszystko czyszczone, silnik zagrzewany, chodzil i chodzil a tu nic:(
    Suli
    Nowicjusz
     
    Posty: 37

    21 Lip 2009, 23:08

    No to jak nie ma wycieku to uszczelka pod glowica prawdopodbnie.
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin

    22 Lip 2009, 14:16

    to nie brzmi zbyt dobrze:( a jaki koszt moze byc takiej wymiany tak srednio??
    Suli
    Nowicjusz
     
    Posty: 37

    26 Lip 2009, 13:37

    to nie uszczelka nie sluchaj tego goscia bo on kazdego w blad wprowadza plyn poprosty wyparowuje uklad chlodzenie nie ma wystrarajacego obiegu
    kamilszczak01
     
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      ADAM Rally R2 - ADAM w wersji rajdowej
      Opel powrócił do sportu motorowego w listopadzie 2012 roku, dzięki Modelowi ADAM "Cup". Międzynarodowy Salon Samochodowy w Genewie to okazja do zaprezentowania kolejnego osiągnięcia firmy - nowej studyjnej wersji powstałej ...

    26 Lip 2009, 17:36

    Zignoruje tego goscia bo nie bede rozmawial z kims kto nie ma pojecia na ten temat, zwykly koles z ulicy ktory tylko jezdzi samochodem nic wiecej nie naprawia ich tylko ma troche teorii z forum. Suli w ulkadzie chlodzenia nic nie ma prawa wyparowywac powiedz jeszcze czy spaliny sa innego koloru niz byly i czy poziom oleju sie nie zwieksza.
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin

    27 Lip 2009, 02:36

    może wyparowywać przez nieszczelny korek, też musisz to sprawdzić, a jak nie to uszczelka
    Serce bije w tempie obrotów maszyny
    bodziokardasz
    Zaawansowany
     
    Posty: 623
    Miejscowość: Czarna Ziemia

    27 Lip 2009, 10:31

    No chyba ze uszkodzony korek to jest inna sytuacja ale to raczej nie wina korka bo za duzo ubywa tego plynu, Powiedz jakiego koloru sa spaliny i czy przybywa oleju?
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin

    02 Sie 2009, 22:06

    Halo, spaliny sa tego koloru co zawsze, zadne zółte czy inne tylko normalne szare jak zawsze a co do oleju to raczej tez go ubywa ale nie tak szybko jak plynu chlodniczego. mozliwe ze olej to poprostu sam silnik pali bo auto ma przejechane 400 tys km a mamy go od nowosci. korek jest ok tzn nie jest pekniety ale czy wyparowuje przez niego plyn tego nie wiem. pozdrawiam i dzieki za odzew
    Suli
    Nowicjusz
     
    Posty: 37

    03 Sie 2009, 10:32

    Są dwie drogi,którymi płyn chłodniczy może się wydostać - albo wyciek albo uszczelka pod głowicą.
    To,że nie widać wycieku,wcale nie świadczy o tym,że go nie ma.Na zimnym silniku poglądaj dokładnie wszystkie węże,czy któryś nie jest gdzieś mokry,wszystkie złączki,cybanty itd,czy w ich okolicach nie jest nic wilgotne.Nie piszesz,czy masz gaz,ale jeżeli ak,to często płun wycieka przy tych trójnikach.Sprawdz też,czy chłodnica nie jest gdzieś mokra raz czy zbiorniczek nie jest pęknięty - wyczyść go dokładnie i dokładnie pooglądaj z każdej strony.Sprawdz też,czy w jego okolicach nie ma mokro.Jak na zimnym silniku nkic nie znajdziesz,to sprawdzaj w trakcie jego nagrzewania i studzenia.Wystarczy malutka nieszczelność i jak silnik jest zimny to nic nie cieknie.Wyciek zaczyna się pojawiać dopiero w trakcie nagrzewqania jak wzrasta ciśnienie w układzie.
    Jeżeli nie znajdziesz żadnego wycieku,to pozostaje uszczelka.Płyn może się przedostawać do oleju - zmienia się wtedy jego barwa od koloru kawy z mleiem do koloru białego.Może on też przedostawać się do komory spalania.Byłyby wówczas problemy z uruchomieniem silnika i z rury wydechowej spaliny miałyby kolor biały.W lato ciężko to zauważyć niestety.
    Co do odparowania tego płynu to jak na tak krótki okres to jest to totalna bzdura.
    Szczelność układu sprawdzaj zarówno na rozgrzewającym się silniku jak i na ciepłym i stygnącym.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000