W jaki sposób można reanimować włącznik,przełącznik elektryczny.

18 Sty 2020, 06:36

Zacząłem mieć problem z przełącznikiem,włącznikiem świateł w Fordzie Focusie I ,przednie światła działały zawsze,ale czasami nie było podświetlenia tablicy oraz świateł z tyłu,działał tylko w wilgotne dni ale w końcu całkowicie ,,siadł,,przednie swiatła były zawsze,zastanawiałem się co zrobić,na OLX lub Allegro są takie przełączniki używane,ale skoro w tym FF te przełączniki to problem typowy nie było sensu kupować starego dziada.Nim zacząłem szukać nowego zdemontowałem przełączik(5 min roboty) i wtrysnąłem do oporu środek do konserwacji CROWN F40 az zaczął wypływać,od razu zamontowałem z powrotem i włączyłem światła,zwarcia nie zrobiło gdyż on nie przewodzi prądu,początkowo nic się nie zmieniło,po kilku przekręceniach włącz wyłącz zaczął działać i juz od dwóch tygodni działa za każdym razem.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

18 Sty 2020, 08:12

Małe sprostowanie,KROWN T40,pomyłka.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

19 Sty 2020, 13:46

Znalazłem taki opis - może ci coś pomoże
-Podważamy lekko obudowę i wypinamy zaczepy plastikowe od strony pokrętła , Patrząc od strony pokrętła przekręcamy lekko w przeciwna stronę do ruchu wskazówek zegara i pociągamy .
Mamy obudowę z pokrętłem i drugą część z płytką . Nas interesuje ta z pokrętłem.
Od strony długiej ośki są dwa szare elementy z wyżłobionymi rowkami. Jak zajrzymy do środka to na końcu oski pokrętła jest litera T z dwoma metalowymi bolcami- teraz wiem że są to rurki ze sprężynami i to nasi winowajcy.
- płaskim cienkim śrubokrętem delikatnie wciskamy metalową rurką do środka litery T najpierw z jedne strony i pociągamy pokrętło tak żeby lekko wyszło i robimy to samo po drugiej stronie trochę trzeba się nagimnastykować ale dałem radę. i mamy pokrętło na wierzchu.
- teraz mamy literę T z bolcami na wierzchu ale we wewnątrz obudowy pokrętła. Tak jakby rura.
*** UWAGA !!!!!! nie ściskać za mocno bo odkształcą się rurki spłaszczą się . wyciągamy metalowe rurki delikatnie ( na chama ) za pomocą płaskoszczypów i śrubokręta ze środka obudowy -rury i w środku są sprężynki rozciągamy je z czuciem ja zmierzyłem długość żeby nie przesadzić przed i po rozciągnięci o jakieś 1-1,5 mm Wkładamy metalowe bolce do środka rury i mamy najłatwiejszą cześć roboty z głowy.

Teraz złożenie do kupy.
Widać we wewnątrz obudowy szare elementy i dwa wyżłobienia w krawędziach. TU muszą trafić metalowe rurki z ośką. Z puszki po konserwach robimy długa rurkę o średnicy lekko mniejszej od otworu w wewnątrz szarych elementów . Rurkę umieszczamy w pokrętle tak żeby bolce były we wnętrzu rury z puszki i wkładamy do szarych elementów starając się przy celować literą T w wyżłobienia . Wyciągamy rurę z puszki z drugiej strony I po sprawie.
Przy składaniu obudowy wyjmujemy płytkę z drugiej części przełącznika podważając lekko i nakładamy na pokrętło zwracając uwagę na to aby elementy regulacji świateł góra dól i podświetlenia tablicy weszły w prowadnicę potencjometrów .Sprawdzamy czy potencjometry się obracają przy ruszani pokrętłami i składamy przełącznik. Teraz pokrętło z wyczuwalny oporem robi wyraźne pstryk
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

21 Sty 2020, 03:10

Dzięki,rozwazałem opcję dobrania się do wnętrza,skorzystam z instrukcji jesli coś,na razie wszystko działa bez marudzenia
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...