W miarę komfortowe auto do 17 tys.

06 Lip 2013, 11:03

witam
Chciałbym kupić auto dla żony . Mam na to przeznaczone 17 tys. Może być diesel lub benzyna. Co najmniej od 2004r. Sedan , liftback , hatchback byle nie kombi. Ma być możliwe jak najmniej awaryjny i bogato wyposażony , mile widziany byłby automat. Jeśli znalazłby się model tego warty , to moge budzet xwiekszyc do 20tys, ale wolałbym się zmieścić do 17.
staniuslaw
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: vw golf iv

06 Lip 2013, 11:36

Moze Fiat Grande Punto? Dobre silniki, wyposażenie też. Za 17000 bedzie mlody rocznik. Uwazaj tylko na auta po nauce jazdy.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

06 Lip 2013, 12:02

Mazda 3 z silnikiem 1.6 benzynowym występuje z klasycznym automatem. W budżecie do zdobycia.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

06 Lip 2013, 12:18

Mazda dość ciekawa, punto odpada , teraz jeździ golfem iv więc albo takie samo gabarytowo albo większe. A coś trochę starszego ale bardziej luksusowego ? Może C5?
staniuslaw
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: vw golf iv

06 Lip 2013, 13:50

Moja żona jeździła 3lata golfem 4 :) kupiliśmy w maju Mazde 6. Jest bardzo zadowolona. Auto mega wygodne. Jak chcesz więcej info moge cos napisać. Popatrz tez na forum mazdaspeed.
Trójkę tez braliśmy pod uwagę, ale gabarytowo troche większy od golfa.
Co do silników to tylko benzynowe.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

06 Lip 2013, 22:07

szczerze mówiąc dużo myślałem nad 6 ale na innych niektórych forach odradzali mi bo rdzewieje. Jeśli możesz to napisz coś więcej o niej. Myślałem o e46 ale strach dawać kobiecie coś z tylnym napędem. Tak więc wybór jest między C5 , Laguną II FL, Vectra c oraz Mazda 6. Najbardziej jestem nastawiony na c5 najmniej n mazde . Teraz doradźcie który lepszy , dlaczego i jaka wersje silnikowa wybrać.
staniuslaw
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: vw golf iv

06 Lip 2013, 22:55

C5 to różnie bywało z zawieszeniem hydraulicznym, więc na to uważaj. Mazda zależy jak kupisz, większość jest z importu gównianych, powypadkowych itd, ale jak dobrze kupisz taką jak ma kolegi od Hondy żona - 1.8 120 km, to nie do zajechania. Świetny silnik :)
Polecam też Lagunkę, też 1.8 122 km, fajne autko, dobre pod LPG :)
drbn797
Początkujący
 
Posty: 192
Prawo jazdy: 14 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Avensis II
Silnik: 2.0 D4D 126KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

07 Lip 2013, 08:45

O Vectrze nic nie wspomniałeś tzn. ze jej nie polecasz? I druga sprawa rozglądam się za tymi bogatymi wersjami aut. W c5 2.0 hdi , lagunie 1.9 dci a w vectrze 2.2 dti. Co sądzicie o tych silnikach?
staniuslaw
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: vw golf iv

07 Lip 2013, 10:38

Kurcze nie dawno stałem przed podobnym wyborem, ale za nic nie mogę sobie przypomnieć czy 2.0 HDI ma DPFa.
O Vectrze zapomniałem, sorry. Silnik 2.2 DTI nie bije na głowę, za dużo o nim nie wiem w prawdę mówiąc, ale ogółem DTI to nie są za dobre silniki, Opel nie umiał robić za dobrych diesli. Poleciłbym Ci 1.9 CDTI 120 km, ale to w poliftach od 20+ tys zł. Dopytam jeszcze później taty, bo rozglądał się za tym silnikiem i opiszę Ci coś dokładniej.
Laguna dCi FL była poprawiona silnikowo, mam kolegę który ma najechane na takiej 300 tys km i zero problemu. Wystrzegaj się modeli od handlarzy, szukaj czegoś z Polski, wyposażenie nie będzie za bogate, ale jak kupisz z Niemiec to jest duże ryzyko. Kumpel kupił Megane II z tym silnikiem z Holandii, wyposażenie full, ale po przejechaniu dwóch tras wyłożył 7tys zł na drugi silnik. Silnik jest dobry, ale wymaga systematycznego serwisu, sam miałem dCi, regularnie zmieniany olej, filtry itd i silnik odwdzięcza się wysoką dynamiką i małym spalaniem.

O 2.0 HDI i 2.2 DTI dopytam taty i odezwę się. Szukał tych dwóch silników, włącznie z dCi, wybrał dCi, ale dopytam się szczegółowo o te pozostałe dwa silniki :)
drbn797
Początkujący
 
Posty: 192
Prawo jazdy: 14 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Avensis II
Silnik: 2.0 D4D 126KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

07 Lip 2013, 11:38

Ja wolałem uniknąć komplikacji z dieslem w autach 10 letnich raczej te silniki będą juz mocno zużyte - zwłaszcza te z zachodu bo tam się jezdzi bardzo duzo.
Tym bardziej dla kobiety, która to nie ma czasu studzić turbiny czy na zimnym silniku nie piłować jak jej się spieszy :)

Co do Mazdy to gnije niestety. Jednak jest na to sposób.
- Garaż :)
Oraz po kupnie auta warto oddac je do blacharza niech odkreci nadkola i cały spód przeleci jakimś mazidłem. My tak zrobiliśmy, koszt nie wielki a spokój na pare lat.

Warto też rozpatrzyć udanie sie po auto np do Holandii gdzie są certyfikaty na przebieg.
Ja osobiście ściągałem Mazde właśnie z Holandii. Mieliśmy 22tys na auto a kupiłem za 12.500zł 2002r. Stara, ale mechanicznie w stanie idealnym, przebieg tylko 56tys jedynie to nie zadbana do kilku poprawek lakierniczych. Jednak nie bita i silnik malinka.

Kolejna rzecz koszty eksploatacji. Szóstka ma rozrząd na łańcuchu odpada wymiana rozrzadu. Brak skomplikowanej elektroniki, turbin czy innych rzeczy dodatkowych.
Prosta konstrukcja silnik wolnossący zrobiony wspólnie z Fordem.
Minusy blacharka, wbudowane radio z cd, pękająca mata siedzenia pasażera wskazująca na błąd poduszek. Niestety to tyczy się każdego auta po pewnym czasie.
Trzeba wymienić siedzisko i wszystko.
Minusem silnika 1.8 120KM jest jego ospałość od dołu. Kręci się wysoko więc auto się zbiera jak jest butowane. Jednak przy wyprzedzaniu problemu nie ma żadnego.
Taki typowy wygodny kanapowóz :)

Żona chciała puga 407 bo jej się podobał ale nasz kolega mechanik skutecznie jej to wybił z głowy... Jeździła oba autami 407 w dieslu 2.0 HDI 136KM zbierała się zdecydowanie lepiej, komfort jazdy podobny.

Jeszcze co do kupowania auta w PL to odpusciłem po obejrzeniu sporej ilosci aut w komisach w naszym województwie. Były takie "rodzynki" ze pomysłowość ludzi którzy je zlepiali aż zadziwiała. Nie mówiąc o cofanych licznikach bo to standard.

Vectre jak juz to 1.8 125KM benzyniak lub z dieslem fiatowskim 1.9 CDTI 120KM.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

07 Lip 2013, 12:42

Dokładnie tak jak noisy pisze. Auto z dieslem w wieku 10 lat będzie już zajechane. O tej Vectrze 1.9 CDTI już wspominałem, ale za 17 tys takiej nie kupi.
Najlepiej rozejrzeć się za taką benzynką.
C5 w 2.0 ma dobre opinie.
drbn797
Początkujący
 
Posty: 192
Prawo jazdy: 14 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Avensis II
Silnik: 2.0 D4D 126KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

07 Lip 2013, 12:56

jeśli chodzi o turbine to szanowalaby ją. Vectra odpada zbytnio jej się nie podoba. Zostaje mazda , c5 i laguna, najbliżej jesteśmy laguny bo bardzo bogate wyposazenie a za ta sama cene co mazda można mieć trochę młodszy samochód. Jeśli już bym kupował to albo od znajomego sprowadzajacego z niemiec albo sam bym tam pojechał. W ostateczności z jakimś znawcą kupiłbym od prywaciarza.
staniuslaw
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: vw golf iv

07 Lip 2013, 13:59

Rocznik jest mniej istotny najważniejszy stan auta. O lagunie nic nie pisze wiesz jaki przydomek ma laguna II? Królowa lawet. Rozbudowana elektronika. Ryzyko rośnie z zakupem diesla. Pewnie dochodzi do tego jeszcze obsługa FAP. Jak juz chcesz Lagune bierz 1.8 lub 2.0 i montuj LPG.

krolowa-lawet-renault-laguna-vt41826.htm
http://www.chcekupicauto.pl/laguna-ii-s ... -a220.html
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

07 Lip 2013, 14:12

Tak, ale chyba lepiej kupić 6 letnia lagunę po fl niż 10/11 letnia mazdę z początków produkcji i "problemami wieku dziecięcego". Królowa lawet bardziej pasuje do laguny przed 2005. Później przecież poprawiono większość błędów i usterek. Mówiłem o dieslu bo te najbogatsze wersje najczęściej mają diesle. Osobiście wolałbym oczywiście benzyne gdyż żona nie robi 20/30 tys km rocznie.
staniuslaw
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: vw golf iv

07 Lip 2013, 14:56

Chłopie ta królowa lawet to bzdura, weź tego wgl nie słuchaj. Jakiś dureń wymyślił głupi stereotyp i teraz reszta to powtarza, a połowa nie miała do czynienia z tymi silnikami.
1.9 dCi nie ma filtra cząstek stałych ! Bardzo późno zaczęli go montować w dCi.
Polecam Ci taką Lagunkę, i w dieslu i w benzynie :)
drbn797
Początkujący
 
Posty: 192
Prawo jazdy: 14 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Avensis II
Silnik: 2.0 D4D 126KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006