W miare mocna benzyna do 45 tys.

05 Mar 2017, 15:46

Witam.

Jakim autkiem warto się zainteresować ? Cena powiedzmy do 45 tys. Zależy mi głównie (chyba jak każdemu) na jak najmniejszej awaryjności, a jeżeli już to żeby naprawy nie kosztowały krocie. Moc minimum 200KM.

Mam świadomość że naprawa w trochę bardziej skomplikowanym aucie nie będzie tak tania jak popularne jednostki benzynowe, aczkolwiek wydaje mi się że różnice jakieś będą w różnych markach czy modelach.

Fajnie jak by silnik ogarniał lpg, jednak nie jest to wymóg. Średnie spalanie rzędu 10l/100 jest akceptowalne. Przebiegi roczne myśle ze w granicach 8 tys.km

Myśle nad BMW e60 3.0i (231KM), 545 (333KM) lub e90 330i (258KM).

Rozmyślałem też o mercedesach jednak boje sie airmatica. Decydując sie na 545 zapewne trzeba mieć w zanadrzu ok 10k na ewentualna kapitalke silnika no i taki silnik bym już na pewno gazował. O 530i krążą różne opinie co do awaryjności.

Nie miałem dłuższego kontaktu z tymi autami dlatego nie wiem jak to wszystko wygląda w praktyce. A może jakieś inne propozycje padną z waszej strony ?
matttias1234
Zaawansowany
 
Posty: 711
Miejscowość: Dolnyśląsk

05 Mar 2017, 18:40

matttias1234 napisał(a):Myśle nad BMW e60 3.0i (231KM), 545 (333KM) lub e90 330i (258KM).
jeżeli myślisz o spalaniu rzędu 10 litrów to już na start możesz wykreślić BMW zresztą Merca też. W ogóle głupoty gadasz mówiąc moc ponad 200 koni i spalanie 10 litrów.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16576
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

05 Mar 2017, 18:44

matttias1234 napisał(a): Średnie spalanie rzędu 10l/100 jest akceptowalne. Przebiegi roczne myśle ze w granicach 8 tys.km

Myśle nad BMW e60 3.0i (231KM), 545 (333KM) lub e90 330i (258KM).

bez kitu nie zobaczyłem tego jak to czytałem wcześniej :lol: I jeszcze poniższy cytat nijak pasuje do typów:

matttias1234 napisał(a):jak najmniejszej awaryjności, a jeżeli już to żeby naprawy nie kosztowały krocie.




Już pokazałeś, że Cię nie stać na utrzymanie takiego auta :ok:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

05 Mar 2017, 18:47

dzida napisał(a):Już pokazałeś, że Cię nie stać na utrzymanie takiego auta


A czy w ostatnim półroczu był tu jakiś poszukujący BMW, który na pierwszym miejscu nie stawiał tanich napraw i niskiego spalania? :wink:
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

05 Mar 2017, 18:49

Nie przypominam sobie :oops:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

07 Mar 2017, 19:39

Nie licze na tanie naprawy, a pytam o awaryjność tych aut. Inna sprawa jak się coś posypie raz na jakiś czas nawet niezbyt taniego w naprawie a co innego jak auto jeździ od warsztatu do warsztatu. W różnych autach są różne tematy który lubią się posypać a dostępne są np tylko w serwisie za kosmiczną cene. Nie mam na myśli tutaj takich podstawowych elementów które prędzej czy póniej wymagają naprawy/wymiany ale raczej o konkretne bolączki. Uważam że stać mnie na takie auto pod warunkiem że nie jest to złom który generuje koszty (napraw) miesiąc w miesiąc. Te 10l nie jest to jakiś wymóg, na codzień jeżdże służbowym autem, dlatego to było by używane bardziej sporadycznie. W dużych miastach poruszam się nie zbyt często, raczej dalsze trasy raz na jakiś czas i w koło komina po małym mieście bez korków. Wydaje mi się ze można normalną jazdą uzyskać średni wynik 10-12l ( dwa litry w jedną czy w drugą nie róbią mi różnicy przy takich rocznych przebiegach), a jeżeli się myle to wystarczy napisać realne spalanie takiego auta, oczywiście mam tutaj na myśli użytkowników lub kogoś kto miał z danym motorem styczność a nie kogoś kto klepie bezmyślnie w klawiature a nie potrafi poprzeć tego w żaden sposób. Zaraz wyjdzie na to że auto z 3 litrowym motorem to jakieś monstrum i pali 20/100. Idąc tym tropem V8 wciąga ze 30l w trasie.....

Prosił bym o jakieś konkretne opinie na temat w/w aut, ewentualnie o jakieś ciekawe propozycje warte przemyślenia. Komentarze typu "nie stać cie", albo "zapomnij że ci spali 10l" nie wnoszą zbyt wiele do tematu, gdyż moja prośba o pomoc w tym temacie była nieco inna.
matttias1234
Zaawansowany
 
Posty: 711
Miejscowość: Dolnyśląsk
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Aygo 2018 facelifting
    Toyota Aygo to japoński bestseller, opracowany z myślą o europejskim rynku w studiu projektowym Toyoty ED2 we Francji. Druga generacja tego modelu zadebiutowała w 2014 roku, a w 2018 roku auto przeszło gruntowny facelifting. ...

07 Mar 2017, 19:58

matttias1234 napisał(a):a jeżeli się myle to wystarczy napisać realne spalanie takiego auta, oczywiście mam tutaj na myśli użytkowników lub kogoś kto miał z danym motorem styczność a nie kogoś kto klepie bezmyślnie w klawiature a nie potrafi poprzeć tego w żaden sposób. Zaraz wyjdzie na to że auto z 3 litrowym motorem to jakieś monstrum i pali 20/100.
Proszę bardzo moje E60 530i spala średnio 13/14 miasto na ostro to i do 20 dojdzie. V8 średnio licz koło 15
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16576
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

07 Mar 2017, 21:08

Dziekuje za konkretna odpowiedz. Czyli 10/12 male miasto/trasa jest osiagalne. Chociaż to nie najwazniejsze. Jakieś poważniejsze bolaczki miales w swoim aucie lub wiesz czego mozna sie spodziewac. Wiadomo ze nie chodzi o klocki, tarcze jakas pompe itp ktora ma prawo sie skonczyc tylko o przypadlosci w tym silniku . Masz motor 231km czy nowszy rocznik 258km ? Jak bym mial decydowac sie na 4.4 to na pewno liczyl bym sie z tym zeby miec ok 10k w skarpecie na wypadek kapitalki silnika.
matttias1234
Zaawansowany
 
Posty: 711
Miejscowość: Dolnyśląsk

07 Mar 2017, 21:23

matttias1234 napisał(a):Czyli 10/12 male miasto/trasa jest osiagalne.
żeby to osiągnąć musisz ją głaskać. Mam 231KM auto mam 8 miesiacy i nie miałem żadnej usterki. Ale opinie o E60 są różne a wychodzą tylko stąd że Janusz kupuje najładniejsza i zarazem najtańsza sztukę z ogłoszenia którą ktoś wcześniej dojezdzal nie dbając o nią a potem sieją niestworzone historię jakie to awaryjne auta ale o typowych usterkach które się zdarzają możesz poczytać na forach E60.
matttias1234 napisał(a):Jak bym mial decydowac sie na 4.4 to na pewno liczyl bym sie z tym zeby miec ok 10k w skarpecie na wypadek kapitalki silnika.
ale kapitalka po co? Gdzieś się naczytales że trzeba czy o co chodzi?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16576
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

07 Mar 2017, 21:34

Kao napisał(a):żeby to osiągnąć musisz ją głaskać. Mam 231KM auto mam 8 miesiacy i nie miałem żadnej usterki. Ale opinie o E60 są różne a wychodzą tylko stąd że Janusz kupuje najładniejsza i zarazem najtańsza sztukę z ogłoszenia którą ktoś wcześniej dojezdzal nie dbając o nią a potem sieją niestworzone historię jakie to awaryjne auta ale o typowych usterkach które się zdarzają możesz poczytać na forach E60.


Życzę Ci jak najlepiej... :ok: niech Ci dalej służy Twoja 5ka ale nie przesadzaj z tą świętością e60 :D gdzie psucie się zależy od Mirków i oleju z biedronki...
Mam trochę wokół siebie skrajnych fanów BMW i takimi optymistami nie są... :)
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Mar 2017, 21:39

E60 ma problemy z elektryką.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

07 Mar 2017, 23:53

Jakie konkretnie?
Crankshaft
Nowicjusz
 
Posty: 13
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Panamera
Silnik: 4.0
Paliwo: Diesel

07 Mar 2017, 23:56

"Elektryka to kolejny słaby punkt Serii 5, tu najczęściej zawodzą: czujnik skrętu, wyświetlacz komputera pokładowego, radio oraz elektroniczna blokada kierownicy. Popularną usterką jest też awaria regulator napięcia, a jego uszkodzenie może spowodować zaburzenia w działaniu aktywnego układu kierowniczego bądź wariowanie kontrolek. BMW E60/E61 wprost naszpikowane jest elektroniką, w związku z tym musimy przygotować się na częstą wymianę akumulatora."

Pierwsze z brzegu z neta. Ogólnie problemy jak w jakimś Francuzie za 10 tysięcy, a nie niemcu za grube pieniądze :(
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

08 Mar 2017, 00:20

Zapominasz, że ten samochód jest wyposażony w technologie o ktorych 10letnie francuzy, a może nawet te nowe jeszcze nie slyszaly :)
Czujnik skrętu kosztuje 200zl, regulator napiecia 160zl, blokada kierownicy może byc większym problemem, należałoby zapytać wyspecjalizowanego serwisu. Reszta usterek jest niewarta odnotowania, bo piksele to sie wypalają w prawie każdym samochodzie, akumulator też trzeba wymieniać...
Crankshaft
Nowicjusz
 
Posty: 13
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Panamera
Silnik: 4.0
Paliwo: Diesel

08 Mar 2017, 06:45

To są konkretne odpowiedzi, dziękuję.

4.4 podobno lubi sie rozszczelniac. 333km pewnie czasami w palnik dostało. Nie twierdze że zaraz po kupnie remont, ale wolal bym byc na to gotowy. Widzialem w DE kilka takich 545 ktore zostawialy za soba porządny dymek.

Generalnie e60 posiada swoje bolączki ale raczej ,,pierdolki,, niz grubsze tematy ktore sprawia że auto wiecej by stało w warsztatach niz jezdzilo. Gdybym się zdecydował to szukal bym za miedzą.

E90 258km na jednym wózku z e60 530i czy zupelnie inny silnik ? W m-pakiecie wyglada nie najgorzej.

Moze jeszcze wypowie sie ktos o mercedesie 3.2 lub 5.0 i cos ze stajni lexusa ? Autka nawet trafiają w mój gust ale jak z awaryjnoscia,serwisowaniem i dostępnością części ?

Silnik 3.5 z nissana faktycznie tak dobry jak piszą ?
matttias1234
Zaawansowany
 
Posty: 711
Miejscowość: Dolnyśląsk