W211 2.2CDI Traci moc i strasznie kopci na czarno.

21 Lip 2014, 11:03

Witam. Od jakiegoś czasu mam problem ze swoja w 211. Po przejechaniu moze 100km auto straci moc i kopci na czarno bardzo mocno. Słychać jak dodam gazu stłumiony silnik. Jak zgasze i odpale to jeszcze chwilę zakopci i znowu ma moc i nie kopci. Byłem w warsztacie wymienili mi turbinę z nastawnikiem, egr, naprawili klapki w kolektorze ssącym. Zostawiłem tam majątek trochę się polepszyło, ale to jeszcze nie to. Moim zdaniem skoro kopci to albo spala olej albo ma za dużą dawkę paliwa albo? Bagnetu nie mam ale komputer pokazuję cały czas prawidłowy poziom oleju. Czego się tu doczepić? Piszę tutaj, bo w warsztacie byłem 3 razy i za każdym razem coś innego wymyślają, a kieszeń boli. Myślicie, że może to być np regulator ciśnienia paliwa, albo swirować jakiś wtryskiwacz? Wtryskiwacze były sprawdzane na SD i były ok 0,8. Kiedys raz jak byłem w warsztacie to 3 wtryskiwacz zaczął szaleć i szarpało silnikiem. Zauważyłem jeszcze, że ostatnio na autostradzie komputer pokazal spalanie 7,5l/100km a po tankowaniu wyszło mi z obliczeń 10l. I Widać, że jest jakis wyciek wtedy jak łapie muła tutaj do góry przed wtryskiwaczami, całkiem z przodu, ale nie wiem z czego to przewody. Jesli będzie chciał ktoś pomoc to wyślę zdjęcie. Pożecie cos?
stiger26
Nowicjusz
 
Posty: 39
Miejscowość: opolskie
Prawo jazdy: 11 05 2010
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Mercedes W211
Silnik: 2.2 CDI 150KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

23 Lip 2014, 18:44

Ja bym jeszcze sprawdził zawór regulacji ciśnienia paliwa na pompie wtryskowej.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5294
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

24 Lip 2014, 10:49

Dodatkowo warto zrobić test przelewowy wtryskiwaczy. I będzie wszystko wiadomo.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

28 Lip 2014, 17:50

Ostatnio zauważyłem, że jak odpalę samochód to zanim się zagrzeje to chodzi nierówno, trzęsie silnikiem i kopci jak ze starej lokomotywy, a oleju nie bierze. Jak ostatnio byłem na komputerze to 3 wtryskiwacz zaczął wariować, ale po chwili się uspokoił. Czy może ten jeden wtryskiwacz lać jak mu się chce i wtedy auto przechodzi w tryb awaryjny? I który to 3 wtryskiwacz? Licząc od przodu samochodu czy od tyłu? Mój problem tkwi w tym, że jestem teraz za granicą, a tutaj ceny serwisów przekraczają ludzkie pojęcie.
stiger26
Nowicjusz
 
Posty: 39
Miejscowość: opolskie
Prawo jazdy: 11 05 2010
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Mercedes W211
Silnik: 2.2 CDI 150KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus LC F z napędem na obie osie?
    O tym, że Lexus przygotowuje wyczynową wersję flagowego coupe LC, wiadomo już od półtora roku i w mediach pojawia się coraz więcej danych dotyczących nowego samochodu, a nawet szpiegowskie zdjęcia wykonane podczas ...