W211 V8, co dalej?

30 Mar 2025, 15:00

Witam. Mialem do tej pory 2 samochody, jednym do dzis sie przemieszczam i sluzy mi na dojazdy do pracy i jazde typowo miejska, drugi mialem bardziej weekendowo czy w trasy (W211 z V8), W211 juz sprzedalem i chcialbym kupic teraz jeden samochod, ktory zastapi mi wczesniejsze rozwiazanie dwoch, czyli bedzie mi sluzyl jako daily i bedzie mocniejszym samochodem. W211 bylo bez pneumatyki i w sumie przez 3 lata uzytkowania procz zrobienia pompy SBC nie wlozylem za wiele poza eksploatacyjnymi rzeczami (moze przez to, ze rocznie robilem nim 4000km). W211 to byl dla mnie komfortowy tapczan pomimo braku pneumatyki (poprzedni wlasciciel przerobil) ale glownie opisuje w tym temacie odczucia co do W211 bo bardziej dla niego szukam nastepcy. Auto jakie uzytkuje na dojazdy do pracy to Hyundai i20 ale tez bede je sprzedawal po zakupie jednego docelowego juz auta.
Dojazdy do pracy to jakies 20km w jedna strone droga szybkiego ruchu, a trasa 1-2 razy w miesiacu po 300km. Szukam teraz czegos dynamicznego, silnik tylko i wylacznie benzynowy (nadajacy sie pod lpg to dla mnie + no chyba, ze spalanie w miescie nie przekroczy 12l/100), rocznie pokonuje jakies 15000-16000km.
Nie przegladalem rynku aut uzywanych, licze bardziej na wasza opinie, ktorzy staneli przed podobnym tematem lub kogos kto moze cos doradzic. Moj obecny budzet to jakies 95000 lub 90000 jesli bede zakladal lpg i cos tam na ewentualny pakiet startowy. Poruszam sie glownie sam wiec nadwozie typu coupe sedan czy hatchback mile widziane.
kazeda
Nowicjusz
 
Posty: 9

31 Mar 2025, 06:59

Współczuje Ci bo też tak próbowałem i nic nie wyszło. Połączenie frajdy z jazdy v8 w211 poręcznością i20.

Mi się nie udało połáczenie :angry: chociaż u mnie jest jeszcze łachanie auta w mieście.
Budżet masz ok.tylko że im nowsze auto tym gorzej z LPG i z trwałością.

Ja zostałem przy dwóch autach.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11117
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

31 Mar 2025, 09:07

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/volvo-s60-volvo-s60-t6-awd-momentum-ID6GSah3.html?source=pl.tablica

A oszczędzone pieniądze odłożyć na przyszłość jeśli skrzynia wymagałaby uwagi
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2817
Przebieg/rok: >50tys. km

31 Mar 2025, 19:10

Najchetniej to bym znowu kupil W211 ale teraz z pneumatyka i 7g...
LPG jest mi przydatne przy czyms co bedzie palic wiecej jak 12/100 benzyny w miescie.
Znajdzie sie jakis godny nastepna i rowniez z V8/V6 chyba, ze nowsza motoryzacja to juz gorzej niz lepiej?
To W211 to tez trafilem tak, ze ktos praktycznie pol auta wymienil, bo wiek juz robil swoje, az w koncu mial go dosc i sprzedal. Naprawili mi pare pier... i do roboty z czasem wyszla jeszcze ta pompa SBC.
Nie mam juz opcji dwoch aut, jedno to niestety max. A jezdzenie I20 w jakies dalsze trasy jest meczce. O predkosciach 100-160 nie bede nawet pisal.
A z tak automatami w tych Volvo, az tak zle?
kazeda
Nowicjusz
 
Posty: 9

31 Mar 2025, 20:52

kazeda napisał(a):A z tak automatami w tych Volvo, az tak zle?


Nie źle tylko "normalnie", zdarza się, że wymagają naprawy. To raczej pancerne skrzynie należą do rzadkości
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2817
Przebieg/rok: >50tys. km

01 Kwi 2025, 06:45

O ile te same skrzynie są w dieslu to miałem XC70 i xc90 z przebiegami poniżej 200k i w jednym i drugim problem ze skrzynią a no i nie za bardzo nadaje się to ostrzejszej jazdy bo się dziwnie zachowuje.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

02 Kwi 2025, 08:14

A może przy takich nalotach rocznych spojrzeć na coś innego np. Infiniti ?
Serwis jakoś można ogarnąć, rynkowo auta stoją w atrakcyjnych cenach w stosunku do tego co oferują. Fajne v6ki i V8ki nawet opcja turbo.
Tak na luźno :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11117
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

02 Kwi 2025, 14:28

Tzn piszac o nalotach nie masz na mysli tego co robilem W211?
Bo teraz docelowo jedno auto ma robic te 15-16 tysi.
Mercedes-Benz Klasa E 400 Coupe 7G-TRONIC bedzie duzo drozej niz W211 z utrzymaniem?
Powoli chyba zaczynam lapac, ze albo trzeb isc w strone ameryki i jakies V6 albo skoncze na czyms z turbo. Bo nie istnieje chyba cos takiego czego szukam...
Swoja droga Infiniti, a planowane nalozenie cla 25% na auta z USA i inny towar w stosunku do ewentualnego serwisu Infi nie bedzie strzalem w kolano jako auto na daily do pokonywania km?
kazeda
Nowicjusz
 
Posty: 9

03 Kwi 2025, 07:08

Nie rozumiem o co chodzi z tym cłem vs pokonywanie kilometrów. Cło płacisz raz i jak jest już auto w pl to ma cło za sobą.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11117
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

03 Kwi 2025, 14:01

Koszty czesci, jesli trzeba bedzie sciągac z usa
kazeda
Nowicjusz
 
Posty: 9

03 Kwi 2025, 14:14

kazeda napisał(a):Koszty czesci, jesli trzeba bedzie sciągac z usa

Eetam :D ile tych części będzie potrzeba?
Do tego jeden człowiek wymyśla jedno a drugi drugie :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11117
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

03 Kwi 2025, 17:39

Kwestia podejscia, bo ja sie liczylem z kosztami utrzymania W211, mimo, ze nie zarabiam duzo wiecej jak najnizsza krajowa. A problem ma moj mechanik, moze nie tyle problem co juz krecil nosem na Infiniti, ze a to hybrydy nie ruszy i musialbym gdzie indziej szukac, a to czesci to musze sie liczyc, ze z ameryki sciagane i bedzie teraz drogo...
jakby i tak finalnie ocenie sam i wybor nalezy do mnie, mechanika zawsze mozna zmienic, chyba, ze serio moze byc katastrofa jak bedzie trzeba wymienic jakas czesc, ktora bedzie ciezko dostepna.
Jak w ogole wygladaja nowsze Merce od W211, bedzie duzo drozej z utrzymaniem nowszej E klasy?
No i jak pisalem, co z ameryki (auto) mozna by tutaj sie jeszcze pokusic o wybor?
kazeda
Nowicjusz
 
Posty: 9

03 Kwi 2025, 18:21

Po co hybryda jak infinity ma fajne benzyny ?

Ogólnie zależy jak spojrzeć mam styczność z kilkoma MB i średnio to widzę od strony kosztów. W211 już potrafi zaskoczyć modułami, zawiasami albo innymi wynalazkami do tego idzie to wszystko z przebiegami. Jednoznacznej odpowiedzi Ci nie dam.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11117
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Kwi 2025, 16:02

Musze odpuscic Infa, nie mam mechanika na to auto. Juz 3 powiedzialo mi, ze nie podejmie sie naprawy tej marki, a tak to musialbym jechac do innego miasta (wieksze, 50km ode mnie polozone dalej), gdzie ktos nie ma w tym problemu. Jakby nie skreslam Infinity z tego powodu, odkladam go na druga opcje pod uwage.
Przy zalozonym budzecie, i moim stylu jazdy szukam benzyny w manualu/automacie, no i czegos dynamiczniejszego niz I20.
Volvo tez odpadlo z tego wzgledu,
Lexusa IS300 (200t)
Alfa Romeo Giulia 2.0 AT8
To co mnie zainteresowalo wrzucajac wyszukiwanie przy moich wymaganiach, co sadzicie?
kazeda
Nowicjusz
 
Posty: 9

09 Kwi 2025, 07:04

Trafiłem wczoraj pana który miał kilka Infiniti i potwierdził że specyficzne serwisowo a do tego polecał V6 3,5/3,7 a 5,0 v8 tak sobie.
Chciałem sprostować swoją wypowiedź :D

Co do lexa is200t silnik ok.praktycznie nie posiada żadnych wad. Wymieniono tylko czujnik ciśnienia turbiny. Tu warto się zastanowić na hybrydą.

Alfa sam nie wiem mam bardzo mieszane uczucia. To tak jak kiedyś było MiTo i 159 jedno proste i w miarę ok.drugie lipa. Albo kolega ma giuiletta 1,4 i w miarę ok.ja mam w rodzinie taką samą tylko 1,8 qv i jest masakra. To auto miało tyle usterek że co wycieczka to powrót do warsztatu. Najgorsze jest to że potem wchodzisz na forum Alfy i tam wszystko jest opisane i bagatelizowane jako drobnostka łatwa do naprawy.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11117
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe