Wartburg1000 z '62 - pytania o sprzedaż

17 Lip 2020, 12:19

Witam!

jestem zielona w temacie, więc każda podpowiedź się liczy! ;-)

Dziadkowie posiadają samochód Wartburg1000 - kupiony w '79 i od tego roku pozostawiony w garażu na kolejne 41 lat, aż do teraz. Dziadkowie samochód chcą sprzedać i tu pojawia się kilka pytań:
- samochód ma czarne blachy - czy trzeba je wymienić przed sprzedażą?
- samochód nigdy nie został przerejestrowany na kupującego (jest umowa kupna oraz dowód rejestracyjny na sprzedającego) - czy samochód trzeba najpierw przerejestrować?
- brak płaconego OC od momentu kupna - dzwoniłam do Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego i powiedzieli, że jeśli samochód ma ponad 40 lat, to nie trzeba już uiszczać OC, ani nie będzie nałożonej za to żadnej kary
- czy samochód liczy się jako "zabytkowy", oraz jakie ograniczenia w sprzedaży to generuje? (np. sprzedaż za granicę)

Pozdrawiam!
wartburg62
Nowicjusz

Zdjęcia: 0

17 Lip 2020, 13:50

wartburg62 napisał(a):samochód ma czarne blachy - czy trzeba je wymienić przed sprzedażą?
Ten szczegół nie ma znaczenia.TR pojazdu wymieni sobie przyszły właściciel...
wartburg62 napisał(a):czy samochód trzeba najpierw przerejestrować?
Nie ma takiej potrzeby.Jeżeli jest umowa k/s pomiedzy włascicielem widniejącym w DR a osobą która go zakupiła to wystarczy dać te dokumenty osobie która zdecyduje sie na zakup tego samochodu.Na wszelki wypadek w nowej umowie k/s dokonac adnotacji o tym fakcie.
wartburg62 napisał(a): czy samochód liczy się jako "zabytkowy"
Jeżeli obecny własciciel nie przeprowadził zadnej procedury w tym kierunku to ten pojazd nie jest zabytkiem w rozumieniu obowiazujących przepisów... :ok:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP

Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

12 Mar 2021, 07:29