Wentylator na chłodnicy

16 Sie 2018, 18:45

witam mam pytanko
jakie są objawy wentylatora na chłodnicy wywiewającego najprawdopodobniej źle podłączonego(zamiast wciągać powietrze przez przedni gril (ktoś pomylił bieguny)) wszędzie czytałem ze powietrze powinno być wciągane i temat się urywał i nic napisane na tema objawów żeby stwierdzi ze to jest to.(mam problem z przegrzewającym się silnikiem i gotująca się woda w chłodnicy ale chce parę opinii na temat efektów praktycznych i porównać je z swoimi żeby stwierdzić czy to jest to czy wykluczyć po paru odp napisze co co się dzieje umnie by nie ktoś na chama potwierdzał ze to jest to i jak przebiega cała sytuacja z przegrzanie)
noa789
Nowicjusz
 
Posty: 4

16 Sie 2018, 18:55

Czytałeś regulamin? Po 1 temat umieściłeś w nieodpowiedznim dziale a po 2 przeczytaj to co sam napisałeś, przecież tego nie można zrozumieć, trzeba czytac kilka razyy i sie domyślać o co Ci chodzi. Obowiązuje tu składania zdań czego w Twoim poście nie ma nawet w jednym zdaniu.

Co do tematu, biegunów wentylatora nie da się zamienić stronami, jest tam kostka którą tylko w jeden sposób można podłączyć, nie ma możliwości pomyłki.
Nie szukaj problemu przegrzewającego się silnika w wentylatorze bo tam go nie ma
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16687
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

16 Sie 2018, 19:29

sorki za pomyłkę w temacie ale kostkę którą się wpina do silnika wentylatora się da rozebrać i wpiąć na odwrót wtyki dziś testowałem i się da wentylator wywiał przez gril powietrze a widać ze poprzedni właściciel coś kombinował bo cały kabel jest w izolbandzie dziś zamieniłem kable na odwrót i wciąga powietrze przez przedni gril a do poniedziałku nie mam czasu na test w trasie bo praca wzywa opisze może co się działo i co robiłem wcześniej przy jednostce
corolla e12 2002r +lpg silnik się przegrzewa w trasie wymieniony termostat nowa chłodnica(nowa nowa nie używka) nowa pomba wody nowy pasek jadę na a1 nic się nie dziej temperatura jak marzenie zbliżam się do bramek na autostradę zawijam z powrotem przez most zjazdem staje bo trza przepuścić auta żeby zawrócić wentylator się włącza stoję chwile ruszam i czuje w kabinie zapach zgrzanego płynu z chłodnicy i droga powrotna z jajcami temperatura rośnie jak jadę szybko to trochę stygnie jak zwalniam to rośnie staje na stacje studzę silnik w chłodnicy mało wody w zbiorniku wywaliło zagotowując się uzupełniam jadę dalej i temperatura znowu jak marzenie 50km żyłując po 130-140 na 4 biegu żeby zagrzać doprowadzić do wzrostu i nic staje na światłach wentylator się włącza ruszam i znowu czuć płyn z chłodnicy i znowu jajca z temperatura silnika test na upg nic nie wskazał korek od oleju czysty brak oleju w płynie chłodniczym auto nie dymi na biało a się dalej grzej lpg czy benzyna niema różnicy dzieje się to samo zawsze jak stanę albo znacznie zwolnię jadąc za innym autem i tylko w trasie po mieście nic na postoju może stać cały dzień i nic gazując na postoju i nic temperatura idealna wszyscy mechanicy jak do tej pory rozkładali ręce bo objawy nietypowe a skąd wiem ze wentylator wywiewał z głupoty i uzależnienia . stałem nad włączonym autem i drapiąc się w głowę co to może być paląc fajkę dmuchnąłem w blok silnika i dym w moment wciągło przez wentylator wywiewając przez przedni gril z przodu auta
noa789
Nowicjusz
 
Posty: 4

16 Sie 2018, 20:38

Jak wszystko jest wporzadku z chłodzeniem silnika to wentylator nie powinien się nawet włączyć a Ty jeszcze mówisz o tym że Ci się na autostradzie włącza i się grzeje, masz problem z układem chłodzenia a nie z samym wentylatorem.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16687
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

16 Sie 2018, 22:14

wentylator się załączał tylko na autostradzie jadąc na "zyda" za kimś w tunelu aerodynamicznym i to po jakimś czasie takiej jazdy jadąc normalnie się nie włączał ale jak zjeżdża się na zjazd gdzie zwalniasz tak by się ewentualnie zatrzymać ustępując pierwszeństwu wtedy się włącza i się tak dziś zagotował a drugi raz na trasie szybkiego ruchu stając na światłach a po postoju i dolaniu wody znowu nic się nie działo niedawno rozmawiał z pewna osoba która mi powiedziała ze jak wentylator ktoś źle poskładał i wywiewa to po żyłowaniu i zatrzymaniu się wentylator wali gorącym powietrzem w chłodnice i zamiast chłodzić to ja grzeje bo normalnie powinno zaciągać chłodne powietrze z zewnątrz auta schłodzić wodę w chłodnicy a reszta się rozwiewa pod silnikiem aa i nie wspomniałem jeszcze ze niedługo po zakupie auta jadąc na klimie śmigło się ukręciło na plastikowym mocowaniu oczywiście odrazu zakupiłem nowe i wymieniłem i tu by już mogło wynikać ze się kręciło przeciwstawnie do toru jazdy ono wywiewa a s przodu wiewało
noa789
Nowicjusz
 
Posty: 4

17 Sie 2018, 10:59

A nie założyłeś przypadkiem odwrotnie wiatraka :sly: ?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16687
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Toyota RAV4 Hybrid AWD-i - średniej wielkości SUV
    Toyota RAV4 jest średniej wielkości SUV-em, zbudowanym na większej od GA-C platformie GA-K. Hybrydowy napęd na 4 koła z silnikiem 2,5 l dostarcza 222 KM mocy i rozpędza auto do setki w 8,1 s. Według pomiaru WLTP RAV4 w tej ...

21 Sie 2018, 10:56

zamykam temat
problemem był złe podłączenie wentylatora
auto kupiłem parę miesięcy temu jak jeszcze była zima i wtedy nie było problemy
auto okazało się ze jak jechało 130 i nagrzało sie(chodzi o drogi typu szybkiego ruchu gdzie nie można mulic), stanęło na światłach albo zwolnić na przewężeniach drogi było grzane przez wentylator i zanim dojechałem do a4 woda wrzała zapowietrzając układ i wybijając wode z niego na chwile obecna mam już dobrze podłączony kable zamienione biegunami wtyczce i trzyma temperatur jak szatan (wczoraj testowałem żyłując na drogach szybkiego ruchu i autostradzie, światłach, korkach)moja osobista opinia wygląda tak poprzedni gwałciciele mieli wymieniana chłodnice(była opisana markerem jak części z allegro) i wtedy mechanik źle złożył wtyczkę i zaczęło im się grzać za auto dałem 7 tys gdzie stoją po 10-12 do 13 wypchnęli je bo po kolejnej wizycie powiedzieli im ze to upg i koszt około 3 tys i sprzedali je zima a to była tylko wtyczka bo jak sam odwiedzałem speców to się pytali co wymieniałem i sprawdzili czy wentylator się załącza kończyło się ze to upg i 3 tysie około naprawa a nikt nie sprawdził czy się wentylator dobrze kreci ja osobiście siedzę bardziej w dziale serwis informatyczny i wiem ze najgorsze problemy do zdiagnozowania to głupota ludzka i spece podłączają coś gdzie nie da się inaczej niż prawidłowo to oni dadzą rade to spier....... a miałem jakiś czas temu przypadek co gość zepsuł w ten sposób sprzed za 8,5 tysiąca a wystarczyło usunąć kurz by naprawić a do problemu doszyłem sam paląc elektrycznego papierosa nad otwarta maska...
noa789
Nowicjusz
 
Posty: 4