Wibracje Auta Audi A3 8P 1.9 tdi 2009r

01 Cze 2022, 19:40

Witam,
Potrzebuję pomocy - problemem są wibracje Auta. Mianowicie powyżej 70km/h odczuwalne wibracje karoserii oraz powyżej 120km/h również na kierownicy. Opony nowe wyważane pare razy zamieniane stronami bez poprawy także to wykluczam. Niedawno jednak zmieniany był przegub wewnętrzny z lewej strony. Niestety na frezach a pomiędzy nowym przegubem występują minimalne luzy(widoczne na filmiku). W załączniku załączam filmiki jak wyglądał nowy przegub podczas montażu oraz filmik ukazujący nierówne obracanie się koła po tej operacji. Czy to może być tego przyczyną ? Czy może jednak Łożysko/Piasta ? Lub coś innego.. Przeguby testowałem już dwa(Meyle i Master sport) i na każdym występuje owy lekki luz. Czy faktycznie za to może być odpowiedzialny ten nowy przegub z takim luzem na wieloklinie czy raczej to normalne i gdzie szukać dalej przyczyny? Z góry dziękuję za odzew

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

xm88
Nowicjusz
 
Posty: 4

02 Cze 2022, 07:29

Wibracje są cały czas, czy tylko przy przyspieszaniu?

Opon bym wcale nie wykluczał... Miałem raz przypadek, że nowe opony biły, wulkanizator wyważał i mówił że OK. Pojechałem do innego a on "panie, toć to śmietnik na jednej osi, trzeba wymienić". Wymieniłem i problem zniknął :roll:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

02 Cze 2022, 08:50

xm88 napisał(a):Opony nowe wyważane pare razy zamieniane stronami bez poprawy także to wykluczam.
Koła zmieniałeś tylko stronami czy też przód z tyłem? Bo jeżeli tylko stronami z lewej na prawą na jednej osi to w ten sposób nie sprawdzisz czy to ich wina.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10149
Zdjęcia: 35

02 Cze 2022, 16:24

Wibracje są cały czas. Zauważyłem jednak że z obu stron jest to samo. Koło nie równo chodzi. Zakręciłem z tyłu ręką na tyle ile szło i również jakby wrażenie chodzenia góra dół. Może jednak wyważenie… opony nówki 2022r. Chyba trzeba poszukać innej wulkanizacji i wyważenie z testem drogowym
xm88
Nowicjusz
 
Posty: 4

02 Cze 2022, 18:39

xm88 napisał(a):Zauważyłem jednak że z obu stron jest to samo. Koło nie równo chodzi.
Nie powinno tak być.
xm88 napisał(a):Może jednak wyważenie… opony nówki 2022r. Chyba trzeba poszukać innej wulkanizacji i wyważenie z testem drogowym
Możesz podjechać niech wrzucą na wyważarkę i będzie widać czy prosta felga i czy opona nie ma bicia.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10149
Zdjęcia: 35

02 Cze 2022, 19:51

Podjadę po niedzieli gdzieś indziej wyważyć. Poprzedni wulkanizator twierdzi że felgi proste są, i że jego wyważarka również wyważa prawidłowo.. a efekt jak widać na filmie. Dziś ponownie sprawdziłem aby się upewnić i oba przednie koła tak chodzą góra dół.
xm88
Nowicjusz
 
Posty: 4

02 Cze 2022, 21:07

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Tam gdzie strzałka powinien być pierścień zabezpieczający . Na foto go nie ma . Zdjąłeś go na potrzeby pokazania luzu czy go fizycznie nie ma ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4948
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

02 Cze 2022, 21:30

Tak wiem, pierścień zdjąłem w celu pokazania. Pózniej ponownie był założony.
xm88
Nowicjusz
 
Posty: 4

18 Cze 2022, 17:10

Szukałem przyczyny wibracji karoserii mojego auta,sprzedawca twierdził,że któraś felga jest krzywa,gdyż mechanicy nie mogl znależć przyczyny i wcale się nie dziwię,bo w jaki sposób?!Zdjąłem po kolei wszystkie koła,felgi jak nowe,do tego BBS-y,ciężarki na swoich miejscach,opony Continental,stan idealny,przeguby w w 210 można z marszu wykluczyć,leże i myślę,po pewnym czasie wpadł mi do głowy temat tarcz hamulcowych,każda nawet nowiutka ma tolerancję bicia ok.0.02 mm,ale przy hamowaniu bicia nie było,więc?Przypomniałem sobie,że druga W210 zaczęła mi wibrować po długim postoju,wcześniej nie było tego efektu,nie zająłem się tematem,gdyż kupiłem drugą,tak sobie myślę,jeśli tarcza ma bicie a np.tłoczek jest zapieczony i nie pracuje,to klocek przywiera cały czas,jeśli to z tyłu jest,to będzie wibrować karoseria,jeśli z przodu,odczuję to na kierownicy,sprawdziłem wpierw tylną oś,zapieczony był jeden tłoczek z tyłu z prawej,zewnętrzny,brechą musiałem pociągnać b.mocno 3 razy,puścił,przesmarowałem i jak ręka odjął,poza tym auto zaczęło palić o 20 % mniej,to warto sprawdzić.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)