Wibracje, drgania przodu podczas przyspieszania

27 Kwi 2017, 20:24

Witam wszystkich forumowiczów.
Problem dotyczy samochodu Renault Scenic II silnik 1.9 DCI, 120 KM skrzynia manual 6 biegów do przodu.
Tak jak w temacie podczas przyśpieszania tak od około 1800 do 2200-2300 obrotów wyczuwalne są drgania przodu. Czuć to po podłodze, na kierownicy i tak w ogóle na przodzie samochodu. Występuje to od początku jak go kupiłem. Z biegiem czasu w trakcie użytkowania zmieniłem felgi i opony, kompletne półosie wraz z przegubami wewnętrznymi i zewnętrznymi (oryginał), podporę na półosi prawej. Poduszkę silnika, skrzyni i łączniki górny i dolny (oryginał). Tarcze hamulcowe i klocki (oryginał), włożone były nowe amortyzatory(oryginał) i sprężyny (KYB) do tego poduszki i łożyska kolumny mcpersona (oryginał). Zmieniona została skrzynia biegów (używana) koło dwumasowe, całe sprzęgło (LUK). Mimo wszystko wibracja bądź jak też można to nazwać drgania nadal występują. Dzieje się tak tylko podczas przyspieszania po zdjęciu nogi z gazu wszystko ustępuje. Na biegu jałowym przy tym zakresie obrotów nic się nie dzieje. Przy hamowaniu nie ma drgań i nic nie ściąga. Zawieszenie zrobione na 100% nic nie stuka. Jedyne co mi przychodzi do głowy to przednie zwrotnice. Samochód nigdy nie był rozbity, zbieżność wychodzi bez najmniejszych problemów, podczas jazdy idzie prosto, można puścić kierownicę i nic nie ściąga. Tylko te dziwne drgania. Czy winne temu mogą być owe zwrotnice? Z góry dziękuję za odpowiedź.
haszczur
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Scenic II
Silnik: 1.9 DCI, 120 KM
Paliwo: Diesel
Typ: MPV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

27 Kwi 2017, 21:15

haszczur napisał(a):Jedyne co mi przychodzi do głowy to przednie zwrotnice.
chyba tylko to zostało, ale drgania musiałyby być przy konkretnych prędkościach niezależnie od obrotów silnika.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16698
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

28 Kwi 2017, 06:31

Tu wibracja związana jest z obrotami silnika. Trudno precyzyjnie wskazać jaki jest to zakres a to z tego względu, że obrotomierz w SC II jest cyfrowy. Gdyby była normalna wskazówka to co innego. W tych samochodach jest to na tyle mało precyzyjne, że jak lekko dodasz gaz na biegu jałowym to nawet wskazanie obrotomierza nie zmienia się.
Ale silnik nie ma tu znaczenia gdyż w sierpniu 2016 wymieniłem go na drugi (mam dostęp do części do francuzów to takie wymiany mam po taniości albo za półdarmo). Wygląda na to, że wibracja powstaje i jest odczuwalna przy największym momencie obrotowym, po prostu jak silnik generuje największą moc to coś, jakaś część nie radzi sobie z tym. Robiłem takie testy i odpinałem podciśnienia od turbiny aby nie pracowała pełną mocą i wtedy wibracji nie było albo była niewyczuwalna (turbiny też były zmieniane). Zauważyłem, że jak jest ślisko, pada deszcz tak, że samochód nie ma takiej przyczepności to wibracji nie ma. Najbardziej czuć jak jest sucho, pod górę i obciążony. Na podporze półosi prawej tam gdzie wchodzi łożysko nie ma żadnego luzu. Łożysko siedzi na wcisk,
haszczur
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Scenic II
Silnik: 1.9 DCI, 120 KM
Paliwo: Diesel
Typ: MPV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

28 Kwi 2017, 11:11

haszczur napisał(a):Tu wibracja związana jest z obrotami silnika.
Ok, ale czy np. na niższych biegach jest ona słabsza czy nie ma to znaczenia że jedziesz na 2 lub 5?

Wymieniłeś już dużo rzeczy ale czy wraz z wymianą silnika wymieniałeś jego osprzęt? Może trzeba by się przyjrzeć właśnie tu np. map sensor.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

28 Kwi 2017, 13:11

Z biegiem czasu ze względu na zużycie wymienione było łożysko koła sprężarki, koło pasowe wału, sprzęgło alternatora. Map sensor i wszystkie inne czujniki podmieniałem z Megane II szwagra. Alternator był regenerowany. Ostatnio przy wymianie rozrządu patrzyłem czy koło zębate wałka rozrządu nie jest jakieś krzywe ale nie wszystko kręci się równo.
Oprócz tych zwrotnic, zostały wtryski ale mają poprawne korekty.
Po za 1-nką i wstecznym czuć to na wszystkich biegach. Jedynka jest dość krótka może dlatego. To jest bardzo dziwny objaw, nigdy nie spotkałem się z czymś tak trudnym do zlokalizowania. Tym bardziej, że to nie pogłębia się ani nie zanika, przecież uszkodzenie wtrysku, łożyska, jakiegoś czujnika ma swój koniec. Przecież dajmy na to wtrysk, przy jakimś uszkodzeniu nie będzie pokazywał poprawnej korekty a po za tym to powinno się pogłębiać i w końcu powinien dokonać żywota. To tak samo jak przegub jak zacznie walić to się pogłębia, coraz częściej i głośniej aż w końcu padnie a tu nic.
Dodam, że jeździłem z odłączonym wydechem, zdjętym zderzakiem i całym podszybiem, intercooler sprawdziłem szczelny. Wielokrotnie podłączany clip również podczas jazdy i wszelkie parametry turbo, wtrysków, egr 100% wzorcowe. Musi być coś nie tak skoro testowali to spece od regeneracji przegubów i wielu mechaników w tym silnikowcy od razu wyczuwają to zjawisko ale za cholerę nie są w stanie tego zlokalizować. Samochód był rozpędzany na podnośniku, bez kół, ze zdjętymi tarczami hamulcowymi ale nic to nie daje gdyż wtedy cały wibruje z tego względu, że nie ma stabilnego podparcia. Testowany na hamowni no i g...no wykazuje mocniejsze parametry niż dała fabryka. 125 KM i 320 Nm
haszczur
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Scenic II
Silnik: 1.9 DCI, 120 KM
Paliwo: Diesel
Typ: MPV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

28 Kwi 2017, 21:55

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3 ... l#16443311 To Twój temat ? Jeśli tak to tam piszesz inaczej jak tutaj
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4927
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

28 Kwi 2017, 22:23

Tak to mój temat. Nie opisuję inaczej. Dziś testowaliśmy samochód i wszystko wskazuje na jakąś usterkę związaną z programem. Po prostu tam nie opisałem całej historii wymian gdyż w świetle dziś ujawnionych okoliczności nie ma to znaczenia. Podejrzenie w kierunku zawieszenia i układu napędowego zostało wykluczone tak więc zwrotnice odpadają, układ zasilania paliwem wykluczony tak więc wtryski odpadają. Dotychczas nie brałem pod uwagę usterki w programie, to, że samochód ma 40 Nm więcej gdyż fabryka dawała 280 specjalnie nie zwracało mojej uwagi. Dziś wzięliśmy się za zgłębianie tematu i zasugerowany opinią kilku osób porównałem wykresy z hamowni z wykresami samochodów z takimi samymi silnikami. Faktycznie ten mój wykres leci do góry pionowo, ten przyrost jest dość nagły. Byłem skłonny wymienić zwrotnice gdyż mam dwie ale to nie ma sensu. Jedynie na tym forum nie opisałem tego jakby furkotu ale z tego względu, że bardziej koncentrowałem się na tych drganiach a furkot wiązałem z czymś innym.
haszczur
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Scenic II
Silnik: 1.9 DCI, 120 KM
Paliwo: Diesel
Typ: MPV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

23 Lip 2019, 23:45

Kolego Haszczur, prośba o jakieś info czy walka z wibracjami znalazła swój szczęśliwy finał. Również wymieniłem masę gratów bez żadnego efektu.
PeterX
Obserwowany
 
Posty: 1