Wibracje pod siedzeniem

26 Kwi 2024, 22:13

Hej,
Dziś zakupiłem i zamontowałem opony letnie na alufelgi. Prosto po wyjeździe od wulkanizatora pojechałem przejechać się na trasie aby sprawdzić czy nie będę miał jakichś wibracji. Przez kilka pierwszych minut były wyczuwalne na kierownicy ale zniknęły, problemem teraz są wibracje pod "tyłkiem" i przy delikatnym skręcaniu kierownicy zamiast czuć gładką pracę czuję takie schodkowe przeskakiwanie kierownicy jakby (przy bardziej zdecydowanym skręcaniu nie czuć tego totalnie). To normalne dla "świeżych" opon, że przez pewien czas muszą się ułożyć i mogą dawać o sobie znać? Może dać wyschnąć tej paście do opon? Są to opony wzmacniane z indeksem prędkości 96Y. Ciśnienie w oponach sprawdzałem, po przejechaniu dobrych 20km prędkościami 60-80km/h ale sprawdziłem.
Założyłem też dystanse 12 i 15mm z kołnierzem na piastę (niby dedykowane do audi).
Auto Audi a4 b8 quattro.
Jeśli przez jutrzejszy dzień nie przejdzie to chyba zdejmę dystanse i przetestuje bez.
Ununnil
Nowicjusz
 
Posty: 23
Prawo jazdy: 27 03 2017
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nie mam
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2011

27 Kwi 2024, 06:31

A co to za opony?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16697
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

27 Kwi 2024, 11:00

Pirelli 255/35 r19
Ununnil
Nowicjusz
 
Posty: 23
Prawo jazdy: 27 03 2017
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nie mam
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2011

28 Kwi 2024, 20:55

Ununnil napisał(a):Jeśli przez jutrzejszy dzień nie przejdzie to chyba zdejmę dystanse i przetestuje bez.

Od tego zacznij.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10995
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

02 Maj 2024, 13:53

Zdjąłem dystanse i trochę pojeździłem. Wydaje mi się, że bez nich wibruje nawet bardziej lub tak samo.
Nie wiem czy po jakimś czasie powinno się pojechać na powtórne wyważenie bo nigdy o czymś takim nie słyszałem. W poniedziałek spróbuję u znajomego coś ogarnąć i na czwartek umówiłem się na doważanie kół na samochodzie. Czy ktoś kiedykolwiek z was próbował czegoś takiego (doważenie)? Czy po takim zabiegu mogę śmiało ściągać koła czy to jest zabieg jednorazowy i po przejściu na zimówki koła znowu będę musiał doważać?
Ununnil
Nowicjusz
 
Posty: 23
Prawo jazdy: 27 03 2017
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nie mam
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2011

02 Maj 2024, 14:05

Zrób test drogowy opon. Mało wulkanizatorów ma taki sprzęt.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10995
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Renault Kangoo Z.E. - elektryczny samochód użytkowy
    Zaprezentowane po raz pierwszy na Salonie Samochodowym w Hanowerze w 2010 roku, a następnie w wersji Maxi na Salonie w Genewie w 2011 roku Renault Kangoo Z.E. Trafiło do sieci sprzedaży w Polsce we wrześniu 2012 roku. Model ...

02 Maj 2024, 14:55

Zapisałem się na wtorek wyważenie + test drogowy + ewentualne optymalizacje, jestem ciekawy czy coś się poprawi czy pogorszy
Ununnil
Nowicjusz
 
Posty: 23
Prawo jazdy: 27 03 2017
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nie mam
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2011

09 Maj 2024, 15:52

szybki napisał(a):Zrób test drogowy opon. Mało wulkanizatorów ma taki sprzęt.

Test drogowy z optymalizacją zrobiłem. Prawy i lewy tył bicie na hunterze w granicach 15-25N, prawy przód 10N a lewy przód aż 100N. Wulkanizator wykonał optymalizację siła bicia spadła do 60N i koło założył na prawy tył żeby nie czuć niczego na kierownicy. Hunter pokazał, że alufelgi są proste i występuje delikatnie niedoważenie 5-15g. Obecnie auto prowadzi się fantastycznie. Dzięki wielkie za zasugerowanie tego testu.
Przed zimą pojadę jeszcze do nich żeby dopieścili zimówki.
Jedynie zostało mi delikatne uczucie przeskakiwania kierownicy podczas skręcania przy prędkościach do ok. 55km/h (jak jadę szybciej to nie czuję tego) i zastanawiam się czy wymienić płyn od wspomagania bo nie mam pojęcia czy ktoś się tym zajmował wcześniej czy jest to może spowodowane szerokimi oponami -> przenoszenie dużych sił na układ wspomagania.
I takie pytanie jeszcze, dziś byłem na przeglądzie i diagnosta powiedział, że jak dla niego górne wahacze po stronie pasażera są luźniejsze od tych po stronie kierowcy. Czy górne wahacze mogą wpływać na to skręcanie lub zużywanie się opon? Mówił, że widać ślad jak ściera się opona.
Ununnil
Nowicjusz
 
Posty: 23
Prawo jazdy: 27 03 2017
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nie mam
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2011