Wideorejestrator przód tył pod OBD2 do 1000zl

28 Sty 2022, 13:31

bonifacy napisał(a):Dla ścisłości piszmy nie z OBDII a z gniazda OBDII z pinu 16 . Czy można tyle pociągnąć ? 0,25 A to dużo ? Bardzo dużo ? A ile pobierają wszelkiej maści podłączane interfejsy ? Czy dajmy na to skanery diagnostyczne ?

No właśnie. Ale te pytanie wszystkie są na chwilę obecną bez znaczenia, oprócz jednego, najważniejszego - ile można z tego pinu 16 pociągnąć? I czy producenci sterowników silników wogóle dopuszczają podłączanie jakichkolwiek urządzeń do tego gniazda oprócz skanerów?
Tak czy inaczej jest to ryzyko uszkodzenia sterownika silnika. Bezpieczniej jest zasilić jakiekolwiek urządzenie nawet prosto z akumulatora, niż ryzykować podpinaniem pod OBDII.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

28 Sty 2022, 18:10

MotoAlbercik napisał(a):Tak czy inaczej jest to ryzyko uszkodzenia sterownika silnika. Bezpieczniej jest zasilić jakiekolwiek urządzenie nawet prosto z akumulatora, niż ryzykować podpinaniem pod OBDII.
No ok . Przejdżmy do konkretnego przykładu , konkretnego auta . Zarazem poproszę Ciebie o przeanalizowanie rozwiązania jak i o wskazanie gdzie istnieje niebezpieczeństwo uszkodzenia ECM-a . Zatem to zafira B. Córka chce ja robię . Zamierzam z pinu 16 gniazda OBDII pobrać zasilanie kamerki . Te + 12 V . Będzie adapter zasilania . Masę z pinu 4 . Pobór prądu zakładamy na około 250 mA. Żadnych innych pinów nie podłączamy bo są one do kamerki nie potrzebne . Poniżej schemat

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4896
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

29 Sty 2022, 20:17

bonifacy napisał(a):Pobór prądu zakładamy na około 250 mA

A jakim maksymalnym prądem ( wg producenta ) można obciążyć obwód na 16 pinie?
Kolejna sprawa, to ewentualne zwarcie na kamerce, o którym pisaliśmy. Czy sama kamerka jest w jakiś sposób zabezpieczona przed ewentualnym zwarciem? Pamiętaj, że wspomniany bezpiecznik 5A zabezpiecza nie kamerkę, nie pin 16 gniazda OBDII tylko kabelek między ECM a gniazdem.
Kolejne pytanie - co to jest i ile wynosi prąd zwarcia w tym obwodzie? Oraz jaki jest czas zadziałania bezpiecznika powiedźmy te 5A w samochodzie? Czyli inaczej, jaka jest jego charakterystyka? Bo to jest bardzo ważne. I jak ta charakterystyka tego bezpiecznika ma się do przekroju przewodu między ECM a pinem 16 OBDII? :mrgreen:
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

30 Sty 2022, 14:31

MotoAlbercik napisał(a):Pamiętaj, że wspomniany bezpiecznik 5A zabezpiecza nie kamerkę, nie pin 16 gniazda OBDII tylko kabelek między ECM a gniazdem.
no cóż. Na schemacie wyżej nie widzę połączenia do ECM . Chyba że masz na myśli inne zaciski gniazda OBD2. Jednakże ich nie używam , nie podłączam. Podłączam pin 16 plus 12 v i pin 4 masa. powtórzę jeszcze raz że fizyczne połączenie to zacisk dodatni akumulatora - bezpiecznik - zacisk 16 gniazda OBD2. Na schemacie wyżej jest to wyrysowane na czerwono. Nie wiem skąd się wzięło przekonanie że gniazdo obd to jakaś kosmiczna technologia .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4896
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

30 Sty 2022, 20:31

bonifacy napisał(a):Na schemacie wyżej nie widzę połączenia do ECM

Przepraszam - zakręciłem się z tym ECM. Poprawię więc swoją wypowiedź :)
Pamiętaj, że wspomniany bezpiecznik 5A zabezpiecza nie kamerkę, nie pin 16 gniazda OBDII, ale kabelek między tym bezpiecznikiem a pinem 16 gniazda OBDII. I w tym przypadku przyznaję ci rację, że z tego pinu można podłączyć jakieś urządzenie. Tyle tylko, że producent przeznaczył ten pin 16 i 4 do zasilania urządzenia diagnostycznego, a nie do zasilanie innych urządzeń zewnętrznych. Jednakże można by było sprawdzić jaki jest tam przekrój przewodu, bo od tego uzależniony jest pobór prądu z tego pinu. I pozostaje jeszcze sprawa wytrzymałości prądowej samego pinu 16 i 4 ( czyli po chłopsku jaki prąd może popłynąć przez te dwa styki na OBDII.
Tutaj wystarczyłoby sprawdzić jaki prąd pobierają urządzenia diagnostyczne. Sam jestem ciekawy, bo nigdy się w to nie zagłębiałem. Powinno to być w karcie charakterystyki. Oczywiście cały czas pamiętamy o ewentualnym prądzie zwarcia, który jak będzie za duży, to spali instalację. Od razu dodam, że bezpiecznik nie zabezpiecza przed zwarciem, bo ludzie bardzo często są o tym przekonani.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

31 Sty 2022, 00:20

MotoAlbercik napisał(a): by było sprawdzić jaki jest tam przekrój przewodu, bo od tego uzależniony jest pobór prądu z tego pinu.
Przekrój przewodu Jest podany na schemacie który przytoczyłem powyżej.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4896
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Motor Show Awards 2016 zostały przyznane
    Już po raz trzeci rozstrzygnięty został konkurs, w którego kapitule zasiadają znamienici polscy dziennikarze motoryzacyjni. Konkurs dość specyficzny, bo jedynym kryterium wyłonienia nagrody jest subiektywne spojrzenie, ...

31 Sty 2022, 18:20

Tak więc można łatwo obliczyć jaki maksymalny prąd może tym przewodem płynąć. Ale pozostaje nadal kwestia dalszego prądu.
Ja powiem tak - Ani ja sam, ani nikomu nie poleciłbym, żeby podłączać do OBDII jakiekolwiek inne urządzenie, niż to, co zaleca producent, czyli interfejs.
A co ktoś tam sobie sam, na własną rękę podłącza, to już jego sprawa. Ale ja nie polecam tego robić.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

31 Sty 2022, 21:41

MotoAlbercik napisał(a):Ja powiem tak - Ani ja sam, ani nikomu nie poleciłbym, żeby podłączać do OBDII jakiekolwiek inne urządzenie, niż to, co zaleca producent, czyli interfejs.
No to powinieneś zweryfikować swoją wypowiedż
MotoAlbercik napisał(a):jeżeli chodzi o wymianę aku, to najlepszym rozwiązaniem jest podłączenie zasilania podtrzymującego właśnie do złącza OBDII. Nie trzeba wtedy kombinować z podłączaniem przewodów do klem z aku,
Tak więc do podtrzymania napięcia coś takiego jak widać na filmiku jest najlepsze.
Tutaj też trzeba by było popatrzeć na przekrój przewodu , obciążalność styków na gnieżdzie obd , wartość bezpiecznika w obwodzie pinu 16 . Przeanalizować jaki może popłynąć prąd . To nie jest tak że ktoś tam napisze że wtedy tam będzie prąd spoczynkowy te 30 mA . W autach z rozbudowaną elektroniką / elektryką wystarczy otworzyć/zamknąć drzwi podczas wymiany akumulatora a to włączy się pompa paliwa , a to oświetlenie wnętrza rozświetli się pełnym blaskiem , czy to wzbudzą się moduły komfortu ,
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4896
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna