REKLAMA
Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
To jak ma działać " prawdziwy " tryb parkingowy . Czego oczekujesz ?marios160 napisał(a): tryb parkingowy nie jest "prawdziwy"
Rokiko napisał(a):Dlaczego chcesz podłączać pod OBD ?
marios160 napisał(a):Bo chcę żeby tryb parkingowy działał. Mam samochód na gwarancji i nie chce ingerować w elektronikę bo jest to nie zgodne z gwarancją.
Oj jak bardzo brakuje dokładnego opisu takich gadżetów . Jak sobie nie kupisz , nie rozćwiartujesz to się nigdzie nie dowiesz pod jakie piny OBD takie ustrojstwa są podłączone . Można się tylko domyślać że + 12 V to pin 16 a masa pin 4 / 5 . Jeśli tak to nic nie stoi na przeszkodzie aby takie coś zastosować . Jedynie tylko to że gniazda OBD na pinie 16 są zabezpieczone skromnym bezpiecznikiem . Zazwyczaj 5 A. Skromnie ale wystarczająco . Zwarcie na kamerce nie pójdzie na OBD ( tutaj nie rozumiem wypowiedzi kolegi ) a spali bezpiecznik .MotoAlbercik napisał(a):ja bym właśnie pod OBD nie podłączał, bo jest to było nie było złącze diagnostyczne i jak cokolwiek złego stanie się z kamerką ( np. jakieś zwarcie itp ), to pójdzie to po OBD
bonifacy napisał(a):Zazwyczaj 5 A. Skromnie ale wystarczająco . Zwarcie na kamerce nie pójdzie na OBD ( tutaj nie rozumiem wypowiedzi kolegi ) a spali bezpiecznik .
Gdzie pójdzie dalej ?? Konkretnie . To żeMotoAlbercik napisał(a):Zdarza się, że owszem, spali bezpiecznik, ale zanim go spali, pójdzie dalej
Jakoś to do mnie nie przemawia . Chyba że napiszesz co konkretnie podłączał , jakie urządzenie które uwaliło ECM-y . My tutaj chcemy z gniazda OBD uzyskać napięcie +12v i masę do zasilenia np. kamerki . Pin 16 gniazda to droga taka że akumulator - bezpiecznik - owy pin . Masa pin 4. Takie podłączenie nie ma związku z żadną linią komunikacyjną ze sterownikami coby je uwalić. W temacie podtrzymanie-napiecia-przy-wymianie-ladowaniu-akumulatora-vt127702.htm Pisałeś entuzjastycznieMotoAlbercik napisał(a): Już nie jeden raz wysyłałem ECM-y do naprawy, jak ktoś sobie coś podłączał pod OBDII
Sytuacja odwrotna . Na pin 16 podajesz napięcie a na pin 4 masę . Podłączać coś na obd oto jest pytanieMotoAlbercik napisał(a):eżeli chodzi o wymianę aku, to najlepszym rozwiązaniem jest podłączenie zasilania podtrzymującego właśnie do złącza OBDII. Nie trzeba wtedy kombinować z podłączaniem przewodów do klem z aku,
Tak więc do podtrzymania napięcia coś takiego jak widać na filmiku jest najlepsze.
bonifacy napisał(a):Nie to że bawię się w śledztwo , jestem upierdliwy itp......
bonifacy napisał(a):Gdzie pójdzie dalej ?? Konkretnie .
bonifacy napisał(a):Jakoś to do mnie nie przemawia .
bonifacy napisał(a):Chyba że napiszesz co konkretnie podłączał , jakie urządzenie które uwaliło ECM-y .
bonifacy napisał(a): Jedynie tylko to że gniazda OBD na pinie 16 są zabezpieczone skromnym bezpiecznikiem . Zazwyczaj 5 A
O przepraszam ale elm nie ma związku z pobraniem tylko napięcia z gniazda OBD . Elm korzysta również z innych pinów gniazda jak i z 16 i 4 więc tutaj może uwalić jakiegoś ECM-a.MotoAlbercik napisał(a):Ostatnie urządzenie jakie pamiętam to ELM327
A kto tutaj mówi o podłączeniu tam żarówki Wybiegasz zdecydowanie poza temat . Mówimy tutaj o podłączeniu jakiegoś tam wideorejestratora . Np. kamerka Viofo A129 DUAL, tryb low bitrate, adapter HK3 pobiera około 0,25 A .MotoAlbercik napisał(a):Podłączyłbyś do gniazda OBDII żarówkę 12V/55W?
bonifacy napisał(a):O przepraszam ale elm nie ma związku z pobraniem tylko napięcia z gniazda OBD . Elm korzysta również z innych pinów gniazda jak i z 16 i 4 więc tutaj może uwalić jakiegoś ECM-a.
bonifacy napisał(a):A kto tutaj mówi o podłączeniu tam żarówki Wybiegasz zdecydowanie poza temat . Mówimy tutaj o podłączeniu jakiegoś tam wideorejestratora . Np. kamerka Viofo A129 DUAL, tryb low bitrate, adapter HK3 pobiera około 0,25 A .
Dla ścisłości piszmy nie z OBDII a z gniazda OBDII z pinu 16 . Czy można tyle pociągnąć ? 0,25 A to dużo ? Bardzo dużo ? A ile pobierają wszelkiej maści podłączane interfejsy ? Czy dajmy na to skanery diagnostyczne ?MotoAlbercik napisał(a):,25A przy 12V to 3W. Można tyle pociągnąć z OBDII? Proszę o pewną na 100% informację.