Wielosezon premium, czy zima + lato budżetówki?

26 Paź 2021, 18:07

Witam.
Na dniach planuję zakup nowych opon na zimę do mojej 508.
Zastanawiam się co będzie korzystniejsze - kupno kompletu opon całorocznych marki premium, czy kupienie zimówek np. Dębica i później na wiosnę też Dębica letnie. (Aktualne letnie po tym sezonie mam już do wyrzucenia)

W przypadku wielosezonowych celowałbym w:
Pirelli Cinturato All Season SF2 (2250PLN komplet)
Nokian Seasonproof (2050PLN komplet)
lub ewentualnie klasa średnia Kleber Quadraxer 2 (1850PLN komplet),

Natomiast jeśli miałyby być typowo zimówki to raczej byłoby coś typu
Dębica Frigo HP2 (1450) + Dębica Presto UHP 2 (1400)

Roczne przebiegi 25000, jeżdżę głównie po Wielkopolsce, 2-3x w roku wyjazdy w góry, 1x nad morze.
Raczej jeżdżę przepisowo, ale zdarza się, że czasem się przydepnie.

Doradzicie coś? Warto brać te allseason, czy lepiej mieć po osobnym komplecie na lato i zimę?
Tom88T
Początkujący
 
Posty: 238
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: 508
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

26 Paź 2021, 19:13

Tom88T napisał(a):Dębica Frigo HP2 (1450) + Dębica Presto UHP 2 (1400)

Mam dokładnie taki zestaw, poprzednio całoroczne nexen nblue 4season i o ile w zimę radziły sobie bardzo dobrze, to w lecie średnio.

Moim zdaniem opony całoroczne są dobre w zimę, ale właśnie kuleją w lecie, przy dynamiczniejszej jeździe.
Gość114260
 

26 Paź 2021, 19:38

Wielosezonówki to tylko z segmentu premium innych nie polecam. W jakim rozmiarze miały by być te opony?

Tom88T napisał(a):Roczne przebiegi 25000, jeżdżę głównie po Wielkopolsce, 2-3x w roku wyjazdy w góry, 1x nad morze.
To raczej przemawia za dwoma kompletami opon na lato i zimę osobno.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10197
Zdjęcia: 35

26 Paź 2021, 20:29

Opona 215/55/17
Tom88T
Początkujący
 
Posty: 238
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: 508
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

26 Paź 2021, 20:43

Dębica Presto UHP 2 jest super na lato (zwlaszcza na wodzie) i jeździ jak opona premium. wiec mysle zestaw z debicami będzie dla Ciebie super. Wieloseznonówki są dobre tak naprawdę w I sezonie. Potem już guma nie jest taka elastyczna i zimą jest dużo słabiej niż w pierwszym sezonie. Mialem nokiany weatherproof i 1 rok bajka, nawet na lodzie. A 2 rok i zimą d..a. Niezle byly za to na wodzie, lepsze niż Nokiany WR3 zimowe. Ale teraz kupuję dwa komplety. Jeśli nie zamierzasz zmieniać auta szybko tylko za 4-5 lat to bierze 2 komplety.
LKempinski
Początkujący
 
Posty: 115
Zdjęcia: 2

26 Paź 2021, 21:32

Wielosezon .... Z punktu widzenia warsztatu może być upierdliwy . Stoi tam w rogu u mnie taki młot 10 -cio kilowy . Po co ? A no przy wielosezonie nie odkręcamy kół zbyt często , się zapiekają na pjaście to w razie potrzeby demontażu trzeba potraktować młotem :mrgreen:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4967
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Badanie sprawności amortyzatorów
    Oj podnieśli mi ciśnienie . Nie wiem czy niektóre stacje SKP mają nieskalibrowane maszyny do badania sprawności amortyzatorów czy jest jakiś knif ? Bo tak . Miesiąc przed przeglądem okresowym pojechałem na stację ...

26 Paź 2021, 21:56

Przy tym przebiegu zainwestowałbym w 2 kpl
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16738
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

27 Paź 2021, 04:53

Dzięki za odpowiedzi.
Jest jeszcze inna kwestia, którą pominąłem - mianowicie, w przypadku kupna teraz opon na zimę, to na wiosnę będę stać przed dylematem, nad którym od dawna myślę, czyli kupno felg 18" + opon letnich 18".
Przy takim zestawie wielosezonowym, w pewnym sensie miałbym problem z głowy i nie musiałbym nad tym myśleć :D
Tom88T
Początkujący
 
Posty: 238
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: 508
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

27 Paź 2021, 07:00

Szukaj kpl, czesto do sprzedania sa prawie nowe koła bo ludzie wymieniają z jakiegoś powodu.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16738
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

29 Paź 2021, 09:35

Kurde, sprawdzam jeszcze te wielosezonowe i wpadło mi w oko coś takiego:

Bridgestone Weather Control A005 EVO
Tom88T
Początkujący
 
Posty: 238
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: 508
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

29 Paź 2021, 10:34

Tom88T napisał(a):Bridgestone Weather Control A005 EVO
To bardzo dobry wybór. W ostatnich testach przeprowadzanych przez różne magazyny opona została doceniona i zajęła wysokie miejsca.

Ja osobiście z Bridgestone mam dobre doświadczenia.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10197
Zdjęcia: 35

30 Paź 2021, 16:36

Jeżeli jeździsz spokojnie, normalnie, nie szalejesz, to kup wielosezonowe, ale z segmentu premium, jak ktoś już napisał. Chyba, że lubisz sobie wcisnąć gaz czy to przy ruszaniu, czy na autostradzie ( np. 200km/h ), lubisz na zakrętach wcisnąć gaz itp, to wtedy lepiej letnie czy zimowe.
bonifacy napisał(a):Wielosezon .... Z punktu widzenia warsztatu może być upierdliwy .

Tutaj jest winą jest tylko i wyłącznie niedbalstwo właściciela. Jak się dba o samochód, to mając wielosezonówki, przynajmniej raz w roku tak czy inaczej, trzeba podjechać i koła wyważyć, ponieważ bieżnik było nie było się zużywa i koło będzie rzucało. A jak nie można odkręcić śrub, to znaczy, że właściciel olewa temat i zapewne w szybkim czasie będzie wymieniał łożyska. Cudów nie ma.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

31 Paź 2021, 11:27

Jeśli chodzi o styl jazdy to 90% czasu za kółkiem jeżdżę tak do 100km/h poza miastem. Czasem się zdarza, że sobie szybciej przejadę jakąś trasę to wtedy tak 120-130. W miastach przepisowo. Na ekspresówkach/autostradach z reguły te 10km/h więcej od przepisowych i czasem się zdarzy, że się przydusi te 180-220 km/h (w okresie letnim, bo w zimie to raczej przepisowo).
Tom88T
Początkujący
 
Posty: 238
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: 508
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

31 Paź 2021, 12:20

Więc wielosezonówki powinny ci w zupełności wystarczyć. Nie wiem jak będą się zachowywać przy 200 km/h. Ja zazwyczaj max to 150 jadę i jest ok.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

31 Paź 2021, 14:37

Jeśli jeździsz częściej trasy to kup wielosezon bardziej po lato, wysoki indeks jazdy w deszczu. Czyli te bridgestone będą idealne.
Gość114260