Witam i o radę pytam - chcę kupić nissana patrola 20

08 Sty 2008, 02:01

Witam serdecznie.

Panowie, nie da się ukryć iż jestem kompletnym laikiem w temacie samochodów terenowych. Tak się złożyło, że wreszcie mogę spełnić swoje dzikie fantazje młodzieńcze i zakupić sobie jakąś terenówkę w granicach do 50 000 PLN. Prawdopodobnie będzie to Nissan Patrol GR lub Toyota LC. Zastanawiam się też nad Land Roverem ale nie wiem czy jest to terenówka w pełnym tego słowa znaczeniu.

Problem z zakupem jest taki. Nie jeździłem jeszcze tymi samochodami (tylko Nissan Pathfinder) i nie znam nikogo kto może mi doradzić jak kupować taki samochód. Wszedłem na allegro popatrzyłem. Są fajne Nissany rocznik 2000 i może nawet bym jakiegoś kupił ale rozsądek mi mówi aby się do tego zakupu przygotować. Tak więc jak się przygotować. Pomyślałem:

Primo - znaleźć firmę gdzie można pożyczyć lub pojeździć z kimś takim samochodem. Niestety nie znalazłem w googlach żadnej oferty takiego wypożyczenia. Jeżeli dysponujecie namiarami na taką firmę to bardzo proszę o podesłanie mi takiego adresu.

Secundo - sam nie wiem o co pytać w czasie zakupu. Oczywiście standard na warsztat samochód, geometria, przegląd jazda z mechanikiem. Wydaje mi się że ktoś kto się zna na tych samochodach mógłby dodać nieocenione uwagi odnośnie samochodu przeznaczonego do sprzedarzy. Czy są w Warszawie jacyś mechanicy którzy specjalizują się w tego rodzaju samochodach (lub jak ich szukać)?

Jak wy decydowaliście się na swoje samochody. Czy macie jakiś plan działania/zakupu samochodu terenowego.

Będę bardzo wdzięczny za waszą pomoc.

Serdecznie pozdrawiam,

Paweł
armagedon
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: Warszawa

08 Sty 2008, 09:56

Witam.
W terenówkach najważniejsze są zawieszenie, napędy i silnik. Buda ma mniejsze znaczenie.
1. Sprawdź jak samochód odpala na zimno, jaki dymek idzie z rury wydechowej i ile go jest. Po kilku sekundach dymienia ma nie być.
2. Połóż się pod samochodem i sprawdź luzy na wałach napędowych. Góra-dół, oraz wokół osi obotu. Luzów brak - ok, maleńkie - też dobrze.
3. Jeśli jest możliwość ustawienia skrzyni w położeniu N - neutralna, to zrób to i wrzucaj, sprawdź po kolei wszystkie biegi od 1 do 5. Nie bój się, samochód będzie stał w miejscu. Skrzynia ma być cicha. W przypadku Land Rovera może być na 5 biegu słyszalny świst - ale niewielki.
4. Zobacz czy podczaj jazdy na obciążeniu (ruszanie albo jazda pod górę) nie kopci z rury.
5. Podczas ruszania słuchaj uważnie, nie powinno być żadnych stuków i puków.
6. Podczas jazdy sprawdź czy samochód jedzie prosto, czy podczas hamowania nie ściąga go na boki, czy układ kierowniczy pracuje sprawnie i autko nie myszkuje.
7. Podnieś samochód na podnośniku, poruszaj kołami prawo-lewo, góra-dół, nie powinno stukać, czyli łożyska ok.
8. Sprawdź ramę czy nie ma skrzywień, śladów spawania. Rdza zewnętrzna na ramie to norma, ale dziury są niedopuszczalne.
9. Silnik jak jest ciepły powinien trzymać temperaturę. Standardowo w połowie skali.
10. Obejrzyj budę. Zadrapania to pryszcz. Małe bąble pod lakierem również. Pordzewiała podłoga w bagażniku, nadkola zewnętrzne albo wewnętrzne (podnieś dywaniki kierowcy i pasażera) to też nie problem ale powód żeby zbić z ceny.
11. Przejedź się po przynajmniej szutrowej drodze, sprawdź jak pracuje zawieszenie, czy nie ma stuków i dobrze wybiera nierówności. Włącz przedni napęd (jeśli nie jest stały).
12. Na trawie bądź błotku włącz blokadę osi (jeśli jest) i sprawdź czy podczas ostrzejszego ruszania na pełnym skręcie auto zostawia dwa ślady.
13. Mosty mają pracować cicho, nie mogą szumieć i wyć.
14. Odkręć korki spustowe mostów i zobacz jaki jest olej w środku - czysty to ok, maź błotna - niedobrze. Tylko nie wylej całego oleju! :wink:
15. Zobacz w jakim stanie są kule na przednim moście (przy kołach od strony mostu) - lśniące i nasmarowane - ok, suche i z wżerami - niedobrze.
16. Sprawdź olej w silniku.

Nic mi więcej w tej chwili do głowy nie przychodzi. :wink:
Powodzenia. W razie pytań pisz.
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

09 Sty 2008, 11:18

RAMA!
w ramę wal młotkiem (nie za dużym :mrgreen: ). W każde miejsce ramy, jakie ci przyjdzie do głowy. Od dołu, od góry, po wewnętrzej i zewnętrznej stronie... Szukaj miejsc osłabionych, zeżartych... I oby takich nie było. Rama to najważniejszy element w terenówce!

I jeszcze jedno - jeśli chcesz jeździć w terenie (nie mylić z drogą gruntową, czy leśnymi duktami!), i dysponujesz kwotą 50kpln - szukaj auta max do 30kpln. resztę będziesz musiał przeznaczyć na "zbrojenia" (lift zawiechy, opony terenowe, jakiś PRAKTYCZNY "grill", TRWAŁE i MOCNE progi...).
O wyciągarce na razie nie piszę, bowiem - jak mawia pewien Czesław - "przedwczesny zakup wyciągarki zabija procesy myślowe w terenie"...
Pozdr
fourup
Nie udzielam porad na PW - tylko forum ogólne!
fourup
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 974
Miejscowość: Kraków, Słomniki
Prawo jazdy: 08 01 1999
Auto: Mercedes S124 250D
Silnik: OM602
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1990
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wodór receptą na zmiany klimatu
    Do 2050 roku rynek wodoru może osiągnąć poziom 2,5 biliona dolarów, co przełożyłoby się na redukcję rocznej emisji CO2 o 6 gigaton. To 20 procent redukcji koniecznej do tego, aby nie dopuścić do podniesienia się średniej ...
    Kocham sport motorowy - Pascal Brodnicki
    Dzięki rajdom wyciszyłem się i skupiłem na tym, co naprawdę jest ważne w życiu. Rywalizacja jest wspaniała i daje ludziom mnóstwo pozytywnych emocji. Chyba każdy z nas marzy o tym, by kiedyś stanąć na podium - mówi ...