Witam i o radę pytam - chcę kupić nissana patrola 20

08 Sty 2008, 02:01

Witam serdecznie.

Panowie, nie da się ukryć iż jestem kompletnym laikiem w temacie samochodów terenowych. Tak się złożyło, że wreszcie mogę spełnić swoje dzikie fantazje młodzieńcze i zakupić sobie jakąś terenówkę w granicach do 50 000 PLN. Prawdopodobnie będzie to Nissan Patrol GR lub Toyota LC. Zastanawiam się też nad Land Roverem ale nie wiem czy jest to terenówka w pełnym tego słowa znaczeniu.

Problem z zakupem jest taki. Nie jeździłem jeszcze tymi samochodami (tylko Nissan Pathfinder) i nie znam nikogo kto może mi doradzić jak kupować taki samochód. Wszedłem na allegro popatrzyłem. Są fajne Nissany rocznik 2000 i może nawet bym jakiegoś kupił ale rozsądek mi mówi aby się do tego zakupu przygotować. Tak więc jak się przygotować. Pomyślałem:

Primo - znaleźć firmę gdzie można pożyczyć lub pojeździć z kimś takim samochodem. Niestety nie znalazłem w googlach żadnej oferty takiego wypożyczenia. Jeżeli dysponujecie namiarami na taką firmę to bardzo proszę o podesłanie mi takiego adresu.

Secundo - sam nie wiem o co pytać w czasie zakupu. Oczywiście standard na warsztat samochód, geometria, przegląd jazda z mechanikiem. Wydaje mi się że ktoś kto się zna na tych samochodach mógłby dodać nieocenione uwagi odnośnie samochodu przeznaczonego do sprzedarzy. Czy są w Warszawie jacyś mechanicy którzy specjalizują się w tego rodzaju samochodach (lub jak ich szukać)?

Jak wy decydowaliście się na swoje samochody. Czy macie jakiś plan działania/zakupu samochodu terenowego.

Będę bardzo wdzięczny za waszą pomoc.

Serdecznie pozdrawiam,

Paweł
armagedon
Nowicjusz

Miejscowość: Warszawa

08 Sty 2008, 09:56

Witam.
W terenówkach najważniejsze są zawieszenie, napędy i silnik. Buda ma mniejsze znaczenie.
1. Sprawdź jak samochód odpala na zimno, jaki dymek idzie z rury wydechowej i ile go jest. Po kilku sekundach dymienia ma nie być.