Witam . Prosze wszystkich znających sie na Audi i VW .

20 Lip 2018, 10:53

Witam. Poszukuje oszczednego autka nie musi byc kombi poniewaz we 2 z dziewczyna pracujemy w niemczech nie posiadamy ani zwierzat ani dzieci wiec w gre wchodzi tez skora . Chodzi mi o cos nowszego i bezzawaryjnego typu A3. z polski do domu w de mamy 150km . Z domu w de do pracy mamy 23km banem. Szukam czegos mniejszego i z klasa . Aktualnie posiadam polo 1.4mpi 2002 r lift . i ten silniczek jest troche slaby chociarz polcia mnie nie zawiodła ?:D :) :naughty: :ok:
Szukam czegoś do 30 tys . ale rozwaze wszystkie podpowiedzi . Prog nie zatrzymuje sie na 30tys :D :ok: :lol: :naughty:
Z góry dziękuje za pomoc :D
kasper1231
Nowicjusz
 
Posty: 17

20 Lip 2018, 11:46

Problem w tym, że niezawodny silnik benzynowy z tamtych lat to tylko i wyłącznie 1.6 102KM a on nie zapewnia dobrych osiągów zarówno w Audi A3 jak i Golfie VI. Chyba lepiej zerknąc na konkurencje.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

20 Lip 2018, 12:08

Z a3 8P możesz spokojnie brać 2.0tfsi 200km. To jeszcze stary silnik EA113 na pasku, nie psuje się i zwykle nie ma problemu olejowego.
Po zakupie pakiet startowy czyli:
-zrzucić miskę olejowa i wyczyścić smoka olejowego
-popychacz pompy paliwa, sprawdzić czy się nie zaciera
-czyszczenie dolotu i przepustnicy.
Więcej problemów w tym silniku nie występuje.
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

20 Lip 2018, 12:31

Nie wiem czy 200KM to nie za dużo, a i spalanie niskie nie będzie... Optymalny byłby tutaj diesel, ale to tylko 2.0 TDI CR lub ewentualnie 1.9 TDI.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

20 Lip 2018, 12:45

A czemu niby 200km to mialoby byc za duzo na autostrady? Nie jezdzi sie tam chyba jak emeryt?
Piszesz ze 1.6 102 km nie zapewnia dobrych osiagow to 1.9tdi 105 km bedzie zapewniac?
Jedynie 2.0tdi cr mozna rozwazyc z diesla. Ale autor nie robi jakis ogromnych przebiegow, niech sam oceni czy bardziej diesel czy benzyna.
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

20 Lip 2018, 12:51

bartez90 napisał(a):Piszesz ze 1.6 102 km nie zapewnia dobrych osiagow to 1.9tdi 105 km bedzie zapewniac?


owszem diesel zapewni o niebo lepsze osiągi od wolnossącego 1,6 ponieważ ma turbo i pewnie dwa razy większy moment obrotowy przy tej samej mocy. i oczywiście w granicach obrotów maksymalnych osiągi obu będą zbliżone ale w okolicach 2 - 3 tys bez porównania.
diddy79
Zaawansowany
 
Posty: 524
Prawo jazdy: 14 04 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Talisman
Silnik: 1,6 dCi 160 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018

20 Lip 2018, 13:00

Czyli według Ciebie diesel 105 km zapewni też lepsze osiągi od np civica 140 km bo ma większy moment obrotowy?
Wszystko zależy jak kto jeździ, kiedy zmienia biegi itp.
Natomiast to że 1.9tdi 105 km w A3 8P jest dynamicznym silnikiem i zapewnia dobre osiągi to totalna bzdura.
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

20 Lip 2018, 13:06

Generalnie zawsze uważam, że diesel o tej samej mocy nie jest szybszy, ale w przypadku porównania z 1.6 MPI ten BXE po prostu go rozniesie. Tylko to nie jest zaleta diesla, a raczej wada tej benzyny (ten silnik nie ma po prostu momentu obrotowego poniżej 3000 obrotów). Gdyby tam było wolnossące 2.0 bez FSI to byłoby lepsze, a tak... Nawet 1.6 od Renault czy od Forda gniecie tego MPI, a co dopiero diesel z 2x wyższym momentem.

Co i tak nie zmienia faktu, że 1.9 TDI 105 to średni wybór.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Lip 2018, 13:39

W A3 8P były też inne 1.9 TDI niż BXE.
Jeśli robi trasę do pracy 2x23km autostradą to raczej benzynia będzie nieekenomiczna, doliczając do tego jeszcze trasy do PL.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

20 Lip 2018, 14:54

Ossy napisał(a):W A3 8P były też inne 1.9 TDI niż BXE.


Taaa i teraz baw się Macieju w odsiewanie i tak niezbyt licznych sztuk żeby nie trafić na padakę z panewkami.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Lip 2018, 17:36

galakty napisał(a):Taaa i teraz baw się Macieju w odsiewanie i tak niezbyt licznych sztuk żeby nie trafić na padakę z panewkami.


Tak BTW panewki są wymienialne i nie kosztują majątku
w razie w , wymienić, dotrzeć i zapomnieć o problemie.
panewka to co to jest? nic innego jak łożysko ślizgowe , a łożysko jak to łożysko zużywa się a tu dramat i panika bo panewka do wymiany,

Ale Nie, najlepiej to jak kupujący nic nie zrobi po zakupie samochodu i go dojedzie na amen, odda na złom i będzie chodził i paplał i pisał jakie to auto miał be, a wystarczyło coś za 500-600 zł zmienić i jeździć dalej.

Ale 2 NIe, bo trzebabyło Wydać te 500-600zł , a wiadomo jak to jest z wydawaniem i serwisowaniem auta przez userów w naszej bananowej
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

20 Lip 2018, 17:48

Wszystko spoko, ale:
1. Dla 105 konnego diesla bawić się w panewki? Rozumiem już Saaba z 2.0T który generuje jakąś moc.
2. Po co się bawić w panewki skoro konkurencja ma lepsze silniki i nie trzeba niczego rozbierać?
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Lip 2018, 18:05

OK,ale
1. Może komuś nie podobać się Saab a np. VW
2. W takim Saabie 2.0 T to też może się okazać że jakieś wewn. graty będą do wymiany bo 2.0 T raczej na wyjazd po bułki nie kupują,
3. Lepiej kupić auto z silnikiem który ma coś naturalnie zużyte,i to wymienić niż silnik który ma coś zużyte ze względu na zakatowanie.

Więc jest taka alternatywa, kupić to co chce, zrobić to co trzeba i jeździć.
2.0 TDI PD też mają wadę którą z 99% przypadków aut które jeżdżą jest poprawiona i ludzie tym jeżdżą dalej i nie marudzą.
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

21 Lip 2018, 11:40

Nie musi to byc powyzej 2.0 . Moze to byc diesel poniwaz wiadomo jak to dzisiaj z benzyna bywa i chodzi mi o cos nowszego z pazurem :naughty:
kasper1231
Nowicjusz
 
Posty: 17

21 Lip 2018, 11:46

Tak bez szaleństwa to proponowałbym Fiat Bravo 1.4T, Honda Civic VIII 1.8, Lancia Delta 1.4T, Mazda 3 2.0, Renault Megane 1.4 TCE, może jakiś Golf VI 1.4 TSI 122KM...
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002