Woda w oleju

03 Lut 2013, 14:44

cześć Mam problem ze swoim polonezem caro plus 1.6 . Silnik chodził bez zarzutów odkąd go kupiłem kilka razy go zagotowałem następstwem tego było wydmuchanie uszczelki pod głowicą. Wymieniłem uszczelkę na nową i olej też od tamtej pory minęło dwa miesiące zauważyłem że w oleju znajduje się woda i na korku jest masło. Czy ktoś zna sposób na wymycie komory z tej wody? Słyszałem że dobrym sposobem jest nalanie ropy do komory silnika około 4 litrów tylko że nie jestem tego pewien. Jeśli ktoś zna ten sposób to co zrobić z filtrem oleju. proszę o pomoc.
kamil528
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: polonez

03 Lut 2013, 20:42

Przed napisaniem kolejnego tematu proszę zapoznać się z tematyką działów na forum i umieszczać tematy zgodnie ze wspomnianą tematyką.

kamil528 napisał(a):Czy ktoś zna sposób na wymycie komory z tej wody?


O jaką komorę ci chodzi?
Czy w zbiorniczku ubywa płynu chłodzącego?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

04 Lut 2013, 20:57

zle dokrecona głowica i znowu uszczelka jest wydmuchana
kamilszczak01
 

12 Lut 2013, 11:08

W zbiorniku wyrównawczym nie brakuje płynu i nie ubywa go. Wydaje mi się że resztki wody tej która dostała się podczas wydmuchania uszczelki zostały w silniku i teraz zmieszały się z nowym olejem i chciałbym znaleźć sposób jak go wymyć żeby wypłukać cały silnik z pozostałości tej wody. Uszczelka pod głowicą była na pewno dobrze dokręcona i głowica była splanowana więc wydaje mi się że powinno być wszystko dobrze. Na bagnecie jest cały czas taki sam stan tej wody nie ubywa jej ani nie przybywa.
kamil528
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: polonez

24 Lut 2013, 08:26

to nie mozliwe ze jakas woda tam została poniewaz olej jest bardziej tlusty od wody i to woda spływa po oleju a nie odwrotnie poza tym powiedz nam w jakiej kolejnosci byly dokrecane śruby i czy kluczem dynanometrycznym?
kamilszczak01
 

24 Lut 2013, 12:01

Może były przykręcane kluczem dynamometrycznym ale niesprawnym, wg normy nr 6789 klucz dynamometryczny powinien mieć maksymalne błędy 4 % wartości nastawianej.
I co jeszcze ważne, większa dokładnośc klucza jest na końcu zakresu. Więc jeśli ktoś ma kilka kluczy to tak dobierać je aby używać nastawiać moment siły od 50 % do 100 % zakresu klucza. Bo nawet nowe klucze nie spełniają wymagań 4 % na początku zakresu.
Więc jaki wniosek, jeśli ktoś dużo majsterkuje, to lepiej co roku kupować nowy klucz lub co 12 miesięcy je regulować.
Może odbiegam od głównego tematu ale diabeł tkwi w szczegółach.
zoltrex
Początkujący
 
Posty: 81
Prawo jazdy: 01 01 1993
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: mazda 323 F
Silnik: 1,5 88 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Toyota w Rajdzie Dakar - historia startów
    Rajd Dakar nie bierze jeńców. Niedostępny teren, ekstremalne warunki pogodowe oraz walka z czasem i zmęczeniem sprawiają, że tę rywalizację mogą wygrać tylko najtwardsi ludzie i najmocniejszy sprzęt. Zakończona właśnie, ...

24 Lut 2013, 12:21

Rozwiązanie jest tylko jedno - wymienić olej raz jeszcze. Jak znowu będzie w nim woda, to robota źle zrobiona.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000