
Przedstawiamy kilka propozycji VW m.in. jest wśród nich np. studyjny, ale bliski modelowi seryjnemu, 115-konny (85 kW) up! GTI nawiązujący do pierwszego GTI z 1976 roku, które miało silnik o mocy 110 KM. W chwili rozpoczęcia zlotu, historyczny Golf GTI został wyróżniony niezwykłą nagrodą: czytelnicy angielskiego czasopisma motoryzacyjnego "Autocar" głosując w ramach "Autocar Awards" uznali pierwszego Golfa GTI za najbardziej wpływowy samochód wszech czasów! Kolejną premierą nad Wörthersee jest Golf GTE Performance Concept. Moc systemowa hybrydowego zespołu napędowego typu plug-in tego studyjnego auta wynosi nie 150 kW/204 KM lecz 200 kW/272 KM. Moment obrotowy wzrósł z 350 do 450 Nm.

Nowy up! GTI
Zarówno z zewnątrz, jak i wymiarami wnętrza przypominający pierwsze GTI sprzed ponad 40 lat – na początku 2018 roku wzbogaci ofertę Volkswagena. Model ten nawiązuje do tradycji lekkich niedużych aut sportowych. Pod jego maską pracuje wspomagany turbosprężarką silnik TSI uzyskujący moment obrotowy o wartości 200 Nm. Także pod względem osiągów up! GTI nawiązuje do swojego protoplasty – Golfa GTI I. Masa własna auta wynosi 997 kg, prędkość maksymalna 197 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h – 8,8 s. Kolory w jakich będzie dostępny są klasyczne i typowe dla modeli GTI: "Czerwony Tornado" (Tornado Rot), "Pure White" oraz metalizowane – "Dark Silver", "Black Pearl", a także "Costa Azul" (niebieski) jako nowy kolor GTI. Najmocniejszego przedstawiciela rodziny up! można rozpoznać po typowych symbolach GTI.

Charakterystyczne elementy modeli GTI znajdują się również z tyłu nadwozia nowego up! GTI. Jest wśród nich czerwony pasek oraz spojler na dachu, zapewniający większy docisk tylnej osi do podłoża, a przez to bardzo dobre właściwości jezdne. We wnętrzu, jako typowe wyróżniki GTI, znajdują się sportowa kierownica pokryta skórą, charakterystyczna gałka dźwigni zmiany biegów, a na fotelach legendarna tapicerka "Clark".

Nowy Golf GTE Performance Concept
Jak na razie wiadomo na pewno to, że GTE zawsze było synonimem auta przyjaznego środowisku naturalnemu, a przy tym dynamicznego. Właśnie takie cechy ma nowy studyjny model debiutujący nad Wörthersee. Charaktery klasycznego GTI i częściowo elektrycznego GTE są podobne, jednak ich układy napędowe różnią się; charakterystyczne znaki stylistyczne, które w GTI są czerwone w GTE mają kolor niebieski. Studyjny Golf GTE Performance Concept, pokonujący do 50 km w trybie wyłącznie elektrycznym, pokazuje możliwy przyszły kierunek rozwoju Golfa GTE.

up! GTI oraz Golf GTE Performance Concept: pojazdy te nie są jeszcze oferowane w sprzedaży, dlatego nie podlegają przepisom 1999/94 EG.
Golf GTE – zużycie paliwa w cyklu mieszanym 1,6 l/100 km, emisja CO2 w cyklu mieszanym 36 g/km, zużycie energii elektrycznej 11,4 kWh/100 km, klasa efektywności A+.
źródło: VGP