Wspomaganie, płyn, maglownica, pompa?

18 Mar 2019, 19:52

Witam pacjentem dzisiaj jest Audi a6 c5 2.4 automat z 99" roku.

Kupiłem ją jakiś czas temu z wiedzą, że do zrobienia jest maglownica. Rzeczywiście ciekła i co jakieś 500km dolewałem płyn gdyż schodził pod minimum w zbiorniczku i wtedy pompa zaczynała wyć ale wspomaganie chodziło dalej lekko.
Postanowiłem to zrobić po 3tyg jeżdżenia z braku czasu (wraz z uszczelnieniem górnej pokrywy zaworów).

Kupiłem więc maglownice regenerowana (mam na nią rok gwarancji) i postawiłem auto do mechanika, wymienił mi maglownice i przez jakieś 50km zanikało mi wspomaganie lub go wcale nie było, po tych kilometrach wróciło, ale już nie chodzi tak lekko jak przedtem...

Ale dzisiaj zaglądając (4 dni po wymianie) płynu w zbiorniczku znów mniej jak minimum gdzie zalane było Maks... I Pompa głośna...

Nie wiem skąd mogłyby być wycieki bo przed i po wymianach dużo w komorze się polało płynów tym bardziej że mechanikowi coś tam nie tak poszło i olej mi uciekał z silnika bardzo, ponoć coś źle dokręcone czy coś... Ale już chyba z tym okey choć nie mam pewności bo na dolnej osłonie sporo było oleju wiec może jeszcze splywać ale mniejsza.. Wracając do płynu wspomagania:

Jakie są opcje najbardziej prawdopodobne co to może być?

Zbiorniczek nie szczelny, a może przewody od zbiorniczka?
A może pompa przecieka czy to niezbyt możliwe? O ile realne?
Źle zregenerowana maglownica, która kupiłem?
Może pompa niedomaga skoro nie chodzi tak lekko wspomaganie i jak się skreci kierownica na maksa to się odzywa i obroty auta lekko przygasają ale to chyba nie tłumaczy ubywajacego płynu.. Nie wiem :/
Matt0x0
Nowicjusz
 
Posty: 8

18 Mar 2019, 20:44

Matt0x0 napisał(a):Zbiorniczek nie szczelny, a może przewody od zbiorniczka?
A może pompa przecieka czy to niezbyt możliwe? O ile realne?
Źle zregenerowana maglownica, która kupiłem?
Może pompa niedomaga skoro nie chodzi tak lekko wspomaganie i jak się skreci kierownica na maksa to się odzywa
moze być to każda możliwość z wymienionych. Co do wycieku to niestety my nie jestesmy w stanie go namierzyć za Ciebie. Umyj silnik i obserwuj gdzie jest wyciek
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16735
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

18 Mar 2019, 21:10

Taki miałem zamiar, ale boję się że nie ma pogody na takie akcje aby myjka to zrobić. Znaczy obawiam się o to bo z porównaniem do diesli którymi jeździłem i było można je normalnie myjka przeleciec to tutaj sporo wtyczek i kabli i boję się że coś się stanie czy bez obaw?
Matt0x0
Nowicjusz
 
Posty: 8

18 Mar 2019, 21:15

Te wszystkie Twoje zapytania to raczej do mechanika co wymieniał maglownicę . W ogóle się zastanawiam po co tutaj pytasz . Mechanior robił a za niego rozwiązujesz problem :?:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4964
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

18 Mar 2019, 21:27

Dlatego że od piątku auto było już u niego dwa razy, raz ze wspomaganiem, którego nie było, ale wróciło po tych km. Drugi raz dzisiaj rano gdy wywaliło mi czerwona kontrolke oleju na fisie i po zrobieniu tego dolewał mi aż 3L oleju, taki wyciek po jego wymianach był..
Mam nauczkę więcej nie prowadzać do "fachowców" bo znajomy mówił że dobry mechanik i cała wioska do niego daje :/
Matt0x0
Nowicjusz
 
Posty: 8

18 Mar 2019, 21:34

Mycia silnika sie nie obawiaj, myj na odpalonym i bedzie dobrze. Myje silniki od lat i nigdy nie zalałem
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16735
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Toyota RAV4 Hybrid zdobywa 5 gwiazdek w ADAC Ecotest
    Toyota RAV4 Hybrid udowodniła, że SUV może być ekonomicznym autem, zdobywając w tegorocznym teście ADAC Ecotest 5 gwiazdek i 78 na 100 punktów za niskie zużycie paliwa i niewielką emisję CO2 oraz szkodliwych substancji. ...

18 Mar 2019, 21:52

Matt0x0 napisał(a): Drugi raz dzisiaj rano gdy wywaliło mi czerwona kontrolke oleju na fisie i po zrobieniu tego dolewał mi aż 3L oleju, taki wyciek po jego wymianach był..
Zaraz zaraz nie kumam lub coś nie powiadasz :mrgreen: 3 Litra dolewki oliwy do czego :shock: wspomagania :mrgreen: czy motoru :idea: Pisz waści jak na spowiedzi inaczej się temat rozmywa
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4964
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

18 Mar 2019, 23:06

Do silnika :x bo uszczelnial mi pokrywę zaworów bo się już silnik pocił trochę i tak uszczelnil, że jak dzisiaj do niego zajechałem z pretensjami i mi to zrobił to tłumaczył że uszczelka dobrze siedzi i coś o jakiejś srubie z bagnetem gadał czy coś że to niedokrecone było i tak cieklo cieklo aż wywaliło mi kontrolke oleju a pod domem jedna wielka plama oleju na drodze.

Ale dobra jak mówicie że normalnie na odpalonym mogę myjka przeleciec benzyniaka z gazem to się jutro pewnie za to wezmę jak znajdę chwilę. I dam znać co i jak
Matt0x0
Nowicjusz
 
Posty: 8

18 Mar 2019, 23:09

Ale mam nadzieję że z tym problemu nie będzie jak umyje, bo póki co jak postalem z 10 minut pod domem po przyjechanou sucho pod spodem, wcześniej już plama byłaby nie mała. W innym wypadku chyba powiem mu parę niemiłych słów, że zrobił gorzej jak było i zaprowadze do profesjonalnego serwisu
Matt0x0
Nowicjusz
 
Posty: 8