Wspomaganie- Skoda Fabia

02 Cze 2013, 07:23

Witam

Kuzyn był z moim autem na przeglądzie i dowiedział się że w mojej Fabii jakaś gąbka czy coś w tym stylu jest namoknięta. Nie wiem gdzie ona dokładnie się znajduje czy w pompie od wspomagania czy może w innym miejscu :) Słyszałem że nowa pompa prawie 1000 zł jednak jak na razie wspomaganie działa więc jak myślicie czy wystarczy wymienić tą gąbkę i wymienić płyn od wspomagania czy też będę musiał wydać tego tysiaka ?? Jeśli chodzi o auta to jestem laikiem więc każda opinia będzie dla mnie cenna :)

Z góry dzięki
daro97
Nowicjusz

Auto: Skoda Fabia I

02 Cze 2013, 10:16

Nie wiem co to jest gąbka,jeśli jednak chcesz sobie skutecznie uszczelnić układ i nie myśleć ani o nowej pompie,ani o zabiegu uszczelnienia,to kup sobie moto-doktor i zagęść płyn do układu,możesz wymieszać Moto-D. z litrem płynu .Gwarantuję skutek fenomenalny.Sam tak zrobiłem 20 tyś km temu,nie muszę dolewać płynu co 1000 km,uszczelnienia suchutkie,a wcześniej osłona silnika była zlana czerwonym fluidem.Teraz też nie ma na niej ani kropli,układ chodzi cichutko ,nie było żadnych problemów nawet podczas srogich mrozów.Dolewaj sobie zagęszczony płyn,do momentu ustąpienia ubytku :)
PhantomASA1
Forumowicz VIP

Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

03 Cze 2013, 09:48

PhantomASA1 napisał(a):jeśli jednak chcesz sobie skutecznie uszczelnić układ i nie myśleć ani o nowej pompie,ani o zabiegu uszczelnienia,to kup sobie moto-doktor i zagęść płyn do układu,możesz wymieszać Moto-D. z litrem płynu
W Fabii stosowana jest elektryczna pompa wspomagania. Należy stosować tylko i wyłącznie dedykowane oleje. Zbyt gęste mogą spowodować skrócenie żywotności drogiego elementu. Wszelkie nieszczelności należy usuwać poprzez naprawę.
daro97 napisał(a):dowiedział się że w mojej Fabii jakaś gąbka czy coś w tym stylu jest namoknięta. Nie wiem gdzie ona dokładnie się znajduje czy w pompie od wspomagania czy może w innym miejscu