WV Lupo 1.0 - wysokie spalanie, zapach niedopalonej benzyny

11 Gru 2010, 11:14

Od lutego 2010 jestem posiadaczem Lupo 1.0 50KM. Rutynowo wtedy wymieniłem olej, filtr kabinowy i powietrza. Od zakupu samochód trzymał się spalania ok. 6l/100km w ruchu miejskim. Jakieś 5 miesięcy temu zauważyłem, że czasami brakuje mu mocy -- przy startowaniu zbierał się sporo słabiej niż zazwyczaj. Miesiąc później wymieniłem świece i problem ustał. Jednak jakiś czas później (ciężko mi powiedzieć ile: może zaraz, może miesiąc po wymianie) samochód zaczął strasznie dużo palić. W chwili obecnej jest to ponad 8l/100km w ruchu miejskim. Od zakupu na zewnątrz samochodu czuć było swąd niedopalonej benzyny, ale bardzo rzadko i niedużo. Jednak od czasu pojawienia się problemu ze zwiększonym spalaniem zdaża się, że czuć go nawet w kabinie w czasie jazdy i jest tak intensywny, że ostatnio musiałem uchylić okno, bo było ciężko wytrzymać. Poza tym nie zauważam żadnych objawów problemu: auto jeździ równo, wydaje się że ma normalną moc.

Jakieś pomysły?
dpc
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Katowice
  • 11 Gru 2010, 19:23

    sprawdz filtry i układ paliwowy w tym zbiornik paliwa.(może pęknięty przewód paliwowy,bak.
    ryba1977
    ryba1977
    Aktywny
     
    Posty: 320
    Miejscowość: poznań

    11 Gru 2010, 19:29

    dpc napisał(a): że czuć go nawet w kabinie w czasie jazdy i jest tak intensywny, że ostatnio musiałem uchylić okno, bo było ciężko wytrzymać

    Sprawdz przewody paliwowe przy silniku...
    Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
    Nie odpowiadam na PW.
    Migi60
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6188
    Miejscowość: Polska
    Prawo jazdy: 10 07 1979
    Auto: OPEL CORSA
    Silnik: 60KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014

    16 Gru 2010, 21:14

    Dzięki za pomysł. Sprawdzałem z użyciem wielkiej tektury czy nic nie cieknie i wygląda na to, że nawet kropla się nie wydostaje.

    Pojechałem na stację diagnostyczną i panowie po dłuższej chwili komunikacji z komputerem samochodu powiedzieli, że elektroniczna przepustnica raportuje błędy. Niestety, żeby to pożądnie zdiagnozować trzeba się udać do autoryzowanego serwisu z oryginalnym testerem przepustnicy.
    dpc
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Miejscowość: Katowice
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
      Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
      Ekstremalny wyścigowy samochód elektryczny
      Marka Volkswagen zaprezentowała supersportowy model I.D. R Pikes Peak zasilany wyłącznie energią elektryczną. Łączna moc jego dwóch silników elektrycznych wynosi 500 kW (680 KM), moment obrotowy 650 Nm, auto ...