Wybór najlepszego samochodu na start!

17 Mar 2010, 01:54

Witam! Na początku lipca czeka mnie osiemnastka na którą czekam od 2 lat - jedynie myśląc o aucie :twisted: Na start będę miał koło 14-16 tysięcy, w 4x4 zakręciłem się w... sobotę! I tak się zakręciłem że zapomniałem o wszystkich autach jakie dotychczas chodziły mi po głowie! :lol: Jestem przekonany że będzie to samochód terenowy, bez wątpienia. Siedząc dniami i nocami śledzę tematy dotyczące różnych aut. Proszę Was o selekcję tego co jest w teren na to co wchodzi w grę i na to co odpada. Dotychczas myślałem o Patrolu Y60 2.8TD w Longu, lecz przegrał z obecnie priorytetową Dyskoteką przez wadę z chłodzeniem silnika (wybuchające silniki :???: ) oraz przez spalanie. Jak na razie po głowie chodzi mi Land Rover Discovery I 2,5TDi - ma go sąsiad, więc będę miał okazję się przejechać.
WYMOGI:
Auto potrzebuję w teren i do miasta. Generalnie potrzebuję autko które będzie mi potrzebne każdego dnia do jazdy do szkoły i z powrotem :grin: oraz w teren. Z racji że moje serce leży w górach czasem będę potrzebował gdzieś podjechać z wielkimi ciężkimi plecakami i 5 osobami na pokładzie. Poza tym chciałbym się zacząć zajmować off roadem :) Powoli zapuszczając się w coraz cięższy teren, oczywiście inwestując w auto. Jak możecie to napiszcie co sądzicie o Dyskotece, oraz zaproponujcie inne autka. W propozycjach prosiłbym o napisaniu na temat awaryjności auta, spalania, kosztu części i możliwości.
Lok
Nowicjusz
 
Posty: 38
Miejscowość: Kraków

17 Mar 2010, 08:24

Spalanie Patrola a Dyskoteki to różnica 2-3 litrów jak wsadzisz większe koła i cięższy szpej to spalanie będzie raczej porównywalne, tyle palą terenówki to nie Polo 1.0 z LPG. Patrol o wiele większy od Dyskoteki nie jest więc parkuje się podobnie, jeśli potrafisz i dbasz o ten silnik to nie wybucha, zaletą Patrola jest pełna blokada. Dyskoteka niestety nie posiada blokady. Do tego Patrol nie boi się dużo ponadwymiarowych kół, najlepiej jakbyś się przejechał i zobaczył które auto Tobie najlepiej odpowiada i w trasie i w terenie.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

17 Mar 2010, 09:58

jest jeszcze kwestia zbrojenia auta bo im bardziej auto przerobione tym mniej nadaje sie na ulice.Ciezko jest pogodzic chec uzytkowania auta na codzien i w teren.A co do spalania to bedzie oscylowalo w granicach 15l/100km z tendencja wzrostowa jezdzac w terenie :wink:
nie ważne jak, oby do przodu :)
SJ413 '85, SPOA, PERSISHINI 225/70/15
PITSJ413:)
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 257
Miejscowość: Giżycko

17 Mar 2010, 12:01

zaraz zaraz.. wyszpejowana dyskoteka spali na trasie 8-9l, uzbrojony patrol min.13l.
w mieście różnice tylko się powiększą.

patrol żeby jeździć musi mieć min 33" opony, dyskotece wystarczy 31".
mosty patrola są superwytrzymałe, dyskoteka potrzebuje torsenów by zlikwidować wybuchy dyfrów.
disco na głowę bije patrola pod względem pojemności wnętrza i komfortu jazdy,
jest duuużo tańsze w eksploatacji (ceny części),
wygląda mniej offroadowo i na trawersach przejedzie mniej niż pół tego co patrol.
to tak w skrócie oceniając ostatnie nasze wyczyny w błocie :mrgreen:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

17 Mar 2010, 16:44

A na czym polegają te wybuchy dyferencjałów?? :) Wiem mniej więcej jak to wygląda, więc możesz śmiało pisać co i jak się dzieje :)
Lok
Nowicjusz
 
Posty: 38
Miejscowość: Kraków

17 Mar 2010, 17:47

PITSJ413:) napisał(a):jest jeszcze kwestia zbrojenia auta bo im bardziej auto przerobione tym mniej nadaje sie na ulice.Ciezko jest pogodzic chec uzytkowania auta na codzien i w teren.:


dokładnie tak, wiec zastanów się czy te zjazdy z asfaltu to tak bardziej w błoto po klamki, czy turystyka bo jak turystyka , to disco będzie wypaśne do takich celów, a jak coś bardziej extremalnego Cię interesuje to może warto nad czymś innym się zastonowic co by kasy nie wtopic :mrgreen:
Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...
Wezyrro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 844
Miejscowość: Wałbrzych/Wrocław

17 Mar 2010, 18:05

Karson napisał(a):disco na głowę bije patrola pod względem pojemności wnętrza i komfortu jazdy,
Ostatnio pewna osoba jeżdżąca tylko S-kami powiedziała mi że seryjny Y61 jak dla niej jest wygodniejszy niż jej Merc S W220
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

17 Mar 2010, 18:26

ta to chyba nim nie jechała po koleinach :mrgreen:
Niech moc i moment obrotowy będą z Wami
croochy
Początkujący
 
Posty: 223
Miejscowość: Lublin/Cyców

17 Mar 2010, 19:35

No właśnie jeździ nim głównie po asfalcie, czasami lekki teren, a chodziło jej raczej o komfort resorowania zawieszenia, choć jak dla mnie Patrolem na 33" i lifcie 4" też się wygodnie jechało :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

17 Mar 2010, 19:45

Witam ponownie :wink: W tej chwili wróciłem z przed domu, pewnie chętnie zapytacie po co to mówię... :?: A więc akurat sąsiad - posiadacz dyskoteki 1 wrócił do domu i go złapałem zanim wjechał do garażu :lol: Jest to dyskoteka rocznik 97 przebieg 197 tysięcy wersja 3 drzwiowa zarejestrowany na cięzarowe. Ojciec ma firmę więc z tego co wiem jeśli go odpowiednio zarejestrujemy to będzie -22% vatu przy ubezpieczeniu, czy jakoś tak - dokładnie tematu nie znam, dowiem się od Taty wieczorem :roll: Stan tej dyskoteki hmm... Generalnie jest ok, zanim w niej usiadłem miałem wrażenie że drzwi kierowcy są troszkę opadnięte bo szpara się powiększała lekko u góry drzwi idąc od zawiasów w kierunku przeciwnym. Siadłem sobie na chwilkę, ahh... Na fotkach fotele wyglądają jak taborety, a tu heca! Siedziałem jak król! :grin: Miejsca w aucie mnóstwo. Nie raz i nie dwa patrzyłem przez okno widząc sąsiada leżącego pod autem konserwującego podwozie, myślę że nie ma się co obawiać. W Disco wrażliwa jest podłoga w bagażniku, pytałem jak tam sytuacja się miewa - powiedział że jest zrobiona. Co ciekawe w trakcie rozmowy nagle usłyszałem... "Jak chcesz to Ci go mogę sprzedać" :oops: Jak zaczynałem rozmowę powiedziałem że rozglądam się właśnie za Discovery 1 w okolicach 14-16 tysięcy, może właśnie dlatego powiedział że za około 16 jest mój :lol: myślę że coś spuści, jeśli bym się zdecydował. Pamiętam, że gdy go kupił rok temu miał zamontowany Grill i taką konstrukcję stalową na tylnej klapie, myślę że dorzuci (oczywiście zapasowe koło również, które jest właśnie na tej konstrukcji). Odmontował tą konstrukcję, bo mu drzwi siadły :shock: . Wspomniał że jest parę rzeczy do zrobienia ale on to zrobi zanim mi sprzeda jeśli się zdecyduję. Co myślicie o tym egzemplarzu? Silnik oczywiście 2,5. Co do wyposażenia się dowiem jak go następnym razem złapię. Odpowiadając na Wasze pytania na początku na pewno będzie to turystyka, nie błoto po klamki :grin: Więc jak rzekł kolega Wezyrro będzie to opcja idealna :) Czekam na odpowiedzi, dziękuję za dotychczasowe i pozdrawiam :cool: Link do zdjęcia omawianego wozidła [link wygasł]
Lok
Nowicjusz
 
Posty: 38
Miejscowość: Kraków

17 Mar 2010, 20:04

Z zewnątrz raczej ok, a jak inne miejsca i ich korozja? Silnik? Rama? Brakuje raczej drugiej części zderzaka z przodu i w to miejsce wsadzone jakieś halogeny (tak mi się wydaje ale ja na Dyskotekach sienie znam :mrgreen: )
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

17 Mar 2010, 20:57

osiemnastkę miałem osiemnaście temu :wink: ale swoje hobby dopiero teraz zaczynam realizować wygodnymi autkami trochę tyłek nawoziłem już więc zakupiłem drugie do zabawy i realizacji praktycznej hobby.
wybór padł na samiego.i pomimo ,że narazie roboty przy nim full to radocha jest.

jak ktoś na tym forum napisał BŁOTO WCIĄGA i miał 100% racji.

a co do Twojego postu to myślę,że tak jak i mi tu wcześniej doradzili-musisz określić drogę którą chcesz jechać (do czego to autko ma Ci służyć)
Pozdrowienia -dla następnego wciągniętego :grin: :grin: :grin:
KONTROLA JEST NAJWYŻSZĄ FORMĄ ZAUFANIA
white wolf
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 287
Miejscowość: FESTUNG BRESLAU

17 Mar 2010, 21:10

white wolf napisał(a):Pozdrowienia -dla następnego wciągniętego :grin: :grin: :grin:


Ta Choroba strasznie zaraźliwa jest :mrgreen:
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

17 Mar 2010, 23:31

samurajsj700, oj bardzo :wink: :wink: :wink: ale jaka fajnie się objawia i miło przebiega :razz: :razz:
KONTROLA JEST NAJWYŻSZĄ FORMĄ ZAUFANIA
white wolf
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 287
Miejscowość: FESTUNG BRESLAU

18 Mar 2010, 01:13

a ja koledze zaproponuje coś co jest pomiędzy patrolem a dyskoteką :wink:
będzie pancerność patrola oszczędność dyskoteki a do tego legenda marki ;)
Toyota LandCruiser 70
wiem będzie od razu że mała, że słaba że na małych kółkach i że droga,
autko dzielne w terenie, o dużym potencjale motania, nadające się i na wycieczkowóz i na autko do terenu, ma zajebisty promień skrętu (lepszy nawet od samuraja) a o wiele bardziej wytrzymałe podzespoły :wink:
oglądnij, najlepiej wsiądź do jakiejś i się przejedź :!:


:mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)