REKLAMA
![](https://www.forumsamochodowe.pl/galeria/inne-zdjecia-motoryzacyjne-a53/leasing-kola-zebate-t40382.jpg)
Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
yeti65 napisał(a):Zastosowanie 225/45/18 pewnie trochę poprawiłoby komfort, ale tu mocno rośnie średnica całego koła, prawie 3,5%-dopuszcza się różnicę 2%.
Przecież tu będzie jeszcze większa średnica niż przy 225/45R18. Moim zdaniem odpadają takie zmiany i zostaje jedynie zmiana rozmiaru felgi na mniejszą i wtedy dopasowania opon z wyższym profilem.BlackMau napisał(a):A co sądzicie o 235/45/18?
Nie możesz tak na to patrzeć, masz rozmiar przewidziany przez producenta i względem tego rozmiaru dopasowujesz inne. Nie mogą one różnić się średnicą o +/- 2% które uznane jest tu za bezpieczną zmianę w tych granicach. Przy większych wartościach licznik zaczyna już sporo przekłamywać o ile nie można w sterowniku zaprogramować założonego rozmiaru opon. Kolejna sprawa to ubezpieczenie i tu można mieć problemy podczas kolizji jeżeli rozmiar nie będzie homologowany przez producenta i będzie się znacznie różnił od oryginału.BlackMau napisał(a):Właśnie kolega też mi radził, żebym założył opony z większym profilem ponieważ mój seat ma wysokie zawieszenie i nie powinny ocierać
No tak ale one i tak mają za dużą średnicę i nie mieszczą się przyjętej normie. A przy tej zmianie i tak dużo nie ugrasz na komforcie.BlackMau napisał(a):Byłem dzisiaj w auto serwisie i powiedzieli mi, że na te koła mógłbym założyć 215/45/18