Wybór samochodu w LPG E46 czy Astra II

13 Lut 2016, 15:05

Witam, jestem nowym użytkownikiem na forum więc jeżeli w złym dziale dodałem temat to prosze o przeniesienie, a teraz do rzeczy

planuje zakupić samochód, do przeznaczenia na niego mam około 8-9tyś. wybór mam nadzieje roztrzygnie się między tymi propozycjami(ale rozważę również inne):

-BMW E46 z silnikiem 1,9 118km
-Oplel Astra II/G z silniekiem 1.4 16v /1.6 8v / 1.8 16v

więcej jeżdżę po mieście wieć LPG jest konieczne. czasami robię dłuższe trasy więc jakiś względny "komfort jazdy" byłby wskazany.

do tej pory poruszałem się dieslami, teraz jeżdżę Golfem IV w KOMBI 1.9 90km. chcę uciec od diesli żeby nie katować ich po mieście. i oczywiście od kosztów turbin dwumasów rozrządów itd.

Wiem że porównywanie tych 2 modeli jest nie do końca trafne ale
-sylwetki tych sedanów/hatchbacków urzekły mnie.
-motory jakimi dysponują mają ogólnie dobrą opinie

wszystko rozchodzi sie o kwote. czy za w/w cene mozna kupić jeszcze dobre e46 ? nie zrobione z 2/3 innych i czy koszty jego ekspoatacji będą na względnie akceptowalnym poziomie ?

za każdą opinie będę mega wdzięczny :D
Kevczix
Nowicjusz
 
Posty: 34
Prawo jazdy: 10 02 2015
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volkswagen Golf 4
Silnik: 1,9TDI 90km
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

13 Lut 2016, 15:17

BMW tylko z R6,w R4 zabraknie Ci mocy po kilku miesiącach.
Zostaje Astra można szukać tego 1.8.
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

13 Lut 2016, 15:37

teraz jeżdżę 90km TDi i mam wystarczająco pod stopą, no może o jakies 10-15 za mało wiec mysle ze 118 spokojnie by moje oczekiwania zaspokoiło. no i koszty eksploatacji mniejsze w R4
Kevczix
Nowicjusz
 
Posty: 34
Prawo jazdy: 10 02 2015
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volkswagen Golf 4
Silnik: 1,9TDI 90km
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

13 Lut 2016, 15:52

Kevczix napisał(a):teraz jeżdżę 90km TDi i mam wystarczająco pod stopą, no może o jakies 10-15 za mało wiec mysle ze 118 spokojnie by moje oczekiwania zaspokoiło. no i koszty eksploatacji mniejsze w R4

Poczytaj sobie posty kolegi mateo199214 On jeździł najpierw 60 konną astrą F a potem kupił 318i 118 KM i mocy już mu brakuje a auto ma potencjał ale mocy za mało aby go w pełni wykorzystać optymalnie to R6 2,5 170 KM (323i) się nada.
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

13 Lut 2016, 16:00

no dobrze, na trasie spali mi tyle samo ew. 2l wiecej ale w mieście, przy czestym ruszaniu, krótkich odcinkach , niedogrzanym silniku i sekwencyjnej instalacji lpg koszty będą sie różnić sporo. nie wspominając już o opłatach za autko 1.8 a za autko 2.5 . niestety takie duże pojemności odpadają. a to ze dzwiek bedzie gorszy w r4 nie robi na mnie wrazenia. na trasie 140-160 predkosci przelotowej bedzie mnie zadowalało
Kevczix
Nowicjusz
 
Posty: 34
Prawo jazdy: 10 02 2015
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volkswagen Golf 4
Silnik: 1,9TDI 90km
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

13 Lut 2016, 16:10

A może kompromis w postaci BMW 2.0 R6?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Fajny dźwięk, niezła niezawodność (jeśli nie "poupalany" egzemplarz). Sześć cylindrów szybciej się rozgrzeje niż cztery, spalanie w mieście wyjdzie pewnie jakiś 1-2l większe, ale 1.8 też potrafi sporo spalić na krótkich odcinkach.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW X Coupé 2001
    BMW X Coupé to źródło kreatywnej inspiracji oraz zapowiedź kierunku stylistycznego, który obierze BMW w XXI wieku. Poprzez scalenie elementów coupé oraz auta typu cross-country, koncept ...

13 Lut 2016, 16:17

Wystarczy ten 2.0 R6. Ale raczej ciężko w tym budżecie.
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

13 Lut 2016, 16:22

nie rozumiem tego fenomenu dużej pojemności bmw. dla mnie autko bedzie służyło do wygodnego przemieszczania się. więc naprawde posiadanie większej pojemności i odciąganie mnie od tego 1.8 jest uzasadnione ? naprawde takie złe są te silniki? sądze że 20 letni kierowca który nie robi dziennie 1000km nie odczuje różnicy miedzy tymi pojemnościami, a dodatkowo nie zbankrutuje.

właśnie gdybym mial do dyspozycji z 11 to pewnie nie byłoby tego tematu bo decyzja by padła na e46 i po sprawie. ale chodzi o naszych specjalistów którzy przypucują samochód do sprzedaży i szrot z niemiec wart 1000 euro sprzedadzą za 9 kafli
Kevczix
Nowicjusz
 
Posty: 34
Prawo jazdy: 10 02 2015
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volkswagen Golf 4
Silnik: 1,9TDI 90km
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

13 Lut 2016, 16:42

Poczytaj o problemach w tych silnikach. Wałki, vanosy, napinacze łańcucha.
Nie bez przyczyny modele 316, 318 mają takie ceny. Dlatego polecają bardziej dopracowane konstrukcje o większej pojemności. Głęboko w temat nie wchodziłem, chcesz drąż, nie chcesz drążyć - kup. Może trafisz jakiś doinwestowany egzemplarz w którym przez najbliższe kilka tysięcy kilometrów nic nie będzie wymagało interwencji mechanika.
tegies
Początkujący
 
Posty: 61
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Honda
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

13 Lut 2016, 17:07

vanosy wystepowały chyba po 2001 a w tej cenie raczej 99 dostane. i wlasnie cała moja wiedza jest oparta na forach i wiekszosc osob poleca te silniki (118km) do gazowania i taniego eksploatowania
Kevczix
Nowicjusz
 
Posty: 34
Prawo jazdy: 10 02 2015
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volkswagen Golf 4
Silnik: 1,9TDI 90km
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

14 Lut 2016, 00:36

Chcesz zamienić Golfa na Astrę? Po co? Nie będzie lepsza. Tak samo nudna a jak kupisz 1.4 to w mieście wszystko fajnie ale na trasie już będzie męczący w porównaniu do Golfa. :ok:
Zamiast Astry lepiej Vectre B :yes:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

14 Lut 2016, 00:51

Kevczix napisał(a):sądze że 20 letni kierowca który nie robi dziennie 1000km nie odczuje różnicy miedzy tymi pojemnościami, a dodatkowo nie zbankrutuje.

Mylisz się i to bardzo o ile w mieście praktycznie nie wyczujesz różnicy to już w trasie na 100% odczujesz mniejszą moc i moment :D
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

14 Lut 2016, 12:02

Jak nie odczuje tej róznicy pomiędzy 318 a 323 to między Astrą a E46 też nie...

Jak się szuka taniej eksploatacji to się nie wybiera aut z bawarską szachownicą na masce.
piotrekbdg
Początkujący
 
Posty: 209
Prawo jazdy: 20 07 2009
Auto: BMW 3er E92
Silnik: 2.0 143 KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna

14 Lut 2016, 12:09

Wogóle co to za zestawienie ? astra II i bmw e46 to inne segmenty
krikus
fs...VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 2694
Zdjęcia: 125
Auto: Opel Vectra C 1.8

14 Lut 2016, 12:57

Jeżeli chodzi o vectre B to środek tego auta wydaje mi się przedpotopowy. A nie szukam koniecznie ekonomi tylko nie chce każdych pieniędzy pakować w naprawę i paliwo do 2.5L smoka.

Ewentualnie rozwaze inne propozycje. Te 2autka mi się podobają więc je podałem
Kevczix
Nowicjusz
 
Posty: 34
Prawo jazdy: 10 02 2015
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volkswagen Golf 4
Silnik: 1,9TDI 90km
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999