Wybuchła poduszka w fotelu pasażera - co dalej?

27 Wrz 2017, 23:42

Witam, miałem kolizje Clio II 2001 1.2 benzyna, wybuchła poduszka w fotelu pasażera. Raczej nie będę inwestował w poduszkę, sterownik i poszycie nowe. Muszę pozbyć się kontrolki serv i poduszek, żeby auto przeszło mi przegląd techniczny. Jak to wygląda w praktyce po najmniejszych kosztach? Coś czytałem, że da się to jakoś ominąć kondensatorem. Z góry dzięki za wskazówki.
lukeboss
Początkujący
 
Posty: 154
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Laguna 3
Silnik: 2.0 dci
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

28 Wrz 2017, 00:07

Można wstawić rezystor ale nie wiem jaką powinien mieć rezystancję :) Na allegro widziałem urządzenie "emulator rezystancji poduszek powietrznych" którym możesz to sprawdzić i jak kontrolka zgaśnie to wtedy dobierasz taki rezystor i wstawiasz.
Chyba taniej by wyszło kupić używaną nie wystrzeloną poduszkę do twojego fotela :)
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

28 Wrz 2017, 00:08

Prawdopodobnie masz jeszcze pas zablokowany, po co kombinować jak poduszki do niego kosztują grosze, myślę że za 15 zł kupisz, sam sobie odpowiedz czy warto cudować
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16531
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

28 Wrz 2017, 00:12

No ok, czyli lepiej kupić sterownik i poduszkę? Czy później ten sterownik trzeba jakoś "adaptowac" lub coś w tym stylu przez komputer?
lukeboss
Początkujący
 
Posty: 154
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Laguna 3
Silnik: 2.0 dci
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

28 Wrz 2017, 07:35

Kup sensor z poduszkę, potem trzeba bedzie na komputerze tylko błąd skasować. Pasy bezpieczeństwa masz dobre? Nie zacisnęły się?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16531
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

28 Wrz 2017, 08:07

Sensor = sterownik? Podszuki bocznej? I sama poduszka? Żeby zniknął błąd poduszek?
lukeboss
Początkujący
 
Posty: 154
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Laguna 3
Silnik: 2.0 dci
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak zaplanować bezpieczny wyjazd na urlop?
    Rozpoczął się czas wakacyjnych wyjazdów, a więc i zwiększonego natężenia ruchu. Wiąże się z tym niestety duża liczba wypadków drogowych, do których w ubiegłym roku najczęściej dochodziło w sierpniu, a ...
    Tuningowany Lexus LC 500 na SEMA Show w Las Vegas
    Wyścigowa wersja Lexusa LC 500 powstała na bazie prototypu. Auto zadebiutowało wczoraj na targach Specialty Equipment Market Association w Las Vegas. Ma nadwozie o zoptymalizowanej aerodynamice, sportowe zawieszenie, hamulce, ...

28 Wrz 2017, 08:27

Niech bedzie że sterownik ale szybciej go znajdziesz pod nazwa sensor air bag. Sensor jest jeden na cały układ poduszek. Najczesciej znajduje się pod tunelem. Trzeci raz pytam Cię ci z pasami? Jeżeli ładunek w pasie wystrzelił a prawdopodonie tak było to pas też musisz wymienić bo nie skasujesz błędu
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16531
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

28 Wrz 2017, 09:43

Czyli jest jeden sterownik na wszystkie poduszki tak? Nie jest takt, że muszę szukać sterownika konkretnej poduszki? Wybacz za pytania, ale jestem tu zielony. Nie wiem w zasadzie co z pasami, bo z szoku nie sprawdziłem. Ale nikt nie siedział na tym fotelu pasażera, więc też pasów nie było, zapietych.
lukeboss
Początkujący
 
Posty: 154
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Laguna 3
Silnik: 2.0 dci
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

28 Wrz 2017, 10:38

lukeboss napisał(a):Nie wiem w zasadzie co z pasami, bo z szoku nie sprawdziłem. Ale nikt nie siedział na tym fotelu pasażera, więc też pasów nie było, zapietych.
W nowszych samochodach jest tak że jak nikt nie siedzi na fotelu pasażera to poduszka też nie odpali, ale u Ciebie przypuszczam że nie ma jeszcze takich czujników które za to by odpowiadały :) Dlatego warto sprawdzić pas tak jak pisze [email widoczny po zalogowaniu]
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

28 Wrz 2017, 11:15

To wyjaśniam jeszcze raz już ktoryś raz z kolei. Sensor masz JEDEN NA CAŁY UKŁAD AIR BAG. Musisz go wymienić lub można go wyczyścić u elektryka. Zmieniasz poduszki ktore są wystrzelone. I prawdopodobnie pas. W wiekszości przypadków się blokuje i się nie zwija i nie rozwija ale są przypadki gdzie chodzi normalnie a bedzie miał zerwany obwód i już będzie błąd.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16531
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

02 Paź 2017, 13:29

Z tego co wiem pas jest cały (info od mechanika).

Wystarczy zamówić poduszkę powietrzną do siedzenia i wyczyścić sensor? Czy sensor muszę wyciągać z auta dla elektryka? Czy jest tam jakiś wtyk, gdzie się podłączy?
lukeboss
Początkujący
 
Posty: 154
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Laguna 3
Silnik: 2.0 dci
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

02 Paź 2017, 19:48

Eh :bored: ja już nie wiem jak Ci to przetłumaczyć, któryś post z kolei masz odpowiedzi na swoje pytania. Tak, sensor musisz wyciągnąć i dać do wyczyszczenia lub kupić drugi. Jeżeli będziesz kupował to zwróć uwagę żeby był ten sam numer.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16531
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

02 Paź 2017, 20:28

Dzięki wielkie z odpowiedzi i cierpliwość. Jaki może być koszt u elektryka?
lukeboss
Początkujący
 
Posty: 154
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Laguna 3
Silnik: 2.0 dci
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

02 Paź 2017, 21:01

Zależy od elektryka, może koło 50 zł
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16531
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

06 Paź 2017, 23:38

Napinacz pasów jednak strzelil, skrócił się. Wystarczy go wymienić czy muszę całe pasy?
lukeboss
Początkujący
 
Posty: 154
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Laguna 3
Silnik: 2.0 dci
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014