Wycie kompresora klimy

02 Wrz 2020, 21:27

Pacjent - opel astra h 1.9 cdti 150 koni.
Otóż po przejechaniu pewnego dystansu, kompresor zaczyna wyć. Po wyłączeniu klimy wycie ustaje. Klima przez pewien czas normalnie pracuje, dopiero po chwili daje o sobie znać. Klima jest nabita, chłodzi aż miło. Co może być przyczyną? Walniety kompresor, czy wentylator trafia?
leonkennedy
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 13 07 2018
Auto: Nie mam

02 Wrz 2020, 22:04

leonkennedy napisał(a):Walniety kompresor, czy wentylator trafia?
to już musisz Ty ustalić skąd wydobywa się odgłos
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16736
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

02 Wrz 2020, 22:48

Po powrocie z pracy zauważyłem, że wycie się nasila wraz z obrotami silnika, więc prawdopodobnie kompresor. Teraz pytanie, co może być przyczyną? Wycie zaczęło się po około 20km jazdy.
leonkennedy
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 13 07 2018
Auto: Nie mam

03 Wrz 2020, 09:38

leonkennedy napisał(a): Walniety kompresor, czy wentylator trafia?

leonkennedy napisał(a): Klima przez pewien czas normalnie pracuje, dopiero po chwili daje o sobie znać.

Jeżeli z początku klima pracuje i nic nie słychać, to wentylator raczej można odrzucić - włącza on się razem ze sprężarka, więc musiałby od razu hałasować. Ale nie jest to wykluczone. Musiałbyś zagrzać auto na wyłączonej klimie do momentu aż się włączy wentylator na chłodnicy. ewentualnie zmostkować przekaźnik wentylatora, żeby jakiś czas ten wentylator pochodził.
Zazwyczaj jednak, takie objawy daje raczej sprzęgło sprężarki, w najgorszej sytuacji sama sprężarka. Ale przy sprężarce wygląda to zazwyczaj tak, że po jej włączeniu zaczyna się kręcić, po chwili staje, potem znowu się kręci, czasem kręci, ale wolniej niż powinna itd.
Tak czy inaczej musisz sprawdzić trzy rzeczy - wentylator, sprzęgło sprężarki i potem pozostaje sprężarka.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

03 Wrz 2020, 11:06

Wyprzedze jeszcze naprzód, czy przy ewentualnej wymianie sprzęgła kompresora trzeba ściągać czynnik, czy niczemu on nie szkodzi?
leonkennedy
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 13 07 2018
Auto: Nie mam

03 Wrz 2020, 19:33

Trzeba zdemontować sprężarkę, więc trzeba odessać czynnik.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

03 Wrz 2020, 21:04

Czyli czeka mnie dość droga impreza ;)
leonkennedy
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 13 07 2018
Auto: Nie mam

04 Wrz 2020, 09:11

Zanim się zabierzesz do wymiany, to najpierw podjedz do serwisu klimy i niech tam posłuchają. A i tak musisz tam jechać, bo muszą odessać ci czynnik.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

04 Wrz 2020, 12:52

Na chwilę obecną dzięki za wszelkie podpowiedzi. Niech temat powisi otwarty, w razie jakiś pytań
leonkennedy
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 13 07 2018
Auto: Nie mam