Zapewne chodzi Ci o wydech typu Stright Pipes lub coś, co na tym się opiera. Na tych samych przekrojach wydechu efektami będą szybsze opuszczanie spalin z układu wydechowego, większe kopcenie, hałas z wydechu, nieznaczne podwyższenie mocy i momentu obrotowego. Spalanie będzie takie samo (zasysanie paliwa), jedynie emisja spalin CO2 będzie wyższa. Jeżeli większa średnica wydechu to dźwięk będzie miał większy bas, ale też więcej zanieczyszczeń pozostaje w wydechu (powodem jest mniejsze ciśnienie gazów wylotowych). Aby tego uniknąć można wgrać nowy sterownik ECU - podwyższy moc i moment obrotowy przez większy spręż, a co za tym idzie spaliny szybciej będą opuszczać wydech, mimo tego, że będzie ich więcej. Chip tuning najlepiej zrobić po zmodyfikowaniu wydechu - wtedy dostosujesz ECU do nowych rur
![Uśmiechnięty :)]()
Przed wszystkim warto też sprawdzić zawór EGR, który odpowiada za kierowanie części spalin z powrotem do silnika, pozostałych do wydechu. Mój po tym wszystkim się zapchał i jadę na oczyszczenie.
Mam wydech z 4 kanałów(2x2), każdy po 93mm i nadaje świetnego brzmienia, jak V8! Każdy na początku myśli, że to benzyna, często, że M5. Do tego Light Package sterownika ECU. Podwyższa moc ze 193 do 220KM. Jeśli masz manualną skrzynie to możesz się podjąć mocniejszego pakietu ECU, z którego wyciągniesz 561Nm i 245KM (jak w 530d F10). Jeżeli natomiast masz automat to wiedz, że te skrzynie są słabe i trzeba uważać na wysoki moment obrotowy. Wytrzymują na marginesie podstawowe 410Nm. Wcale to nie jest niepoprawnym sterownikiem z "allegro". Jak zdecydujesz się na modyfikacje wydechu to polecam ludzi, którzy znają się na rzeczy. Lepiej wydać trochę więcej niż później dopłacać i tracić nerwy
![Uśmiechnięty :)]()