Wycięcie katalizatorów i całkowity przelot w BMW 530d e39

22 Sie 2012, 16:15

Mam w planach wycięcie wszystkich (czterech) katalizatorów i zrobienie całkowitego przelotu łącznie od turbo do tłumika końcowego (bez środkowego tłumika przelotowego?). Jaką zastosować średnice rury? Czy taka modyfikacja może przyczynić się do większego spalania czy spadku mocy ,gdyż w innych tematach zdania są podzielone. Czy może wpływać negatywnie na zrobienie chiptuningu?

Schemat wg którego planuje przeróbkę: [obraz wygasł]

Z opisu poniższego filmiku wyczytałem, że auto jest na całkowitym przelocie i zwykłym (ori) wydechu. Jak dla mnie dźwięk jest bardzo przyjemny dla ucha i dlatego chciałbym uzyskać podobny efekt :)

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

konrad1422
Początkujący
 
Posty: 99
Miejscowość: PL

16 Wrz 2012, 19:44

Tym zajmują się profesjonaliści :!: Nie możesz sobie ot tak dokonać modyfikacji na tzw.pałę.Oczywiście,że średnica rury jest bardzo ważna,na tłokach musi być ciśnienie takie, jakie być powinno,wtedy silnik będzie mocny,nie zawsze przy głośnym wydechu ,pięknie brzmiącym silnik jest tak samo mocny jak przy cichym,chyba,że dasz układ zmodyfikować komuś,kto się na tym zna,inaczej będzie głośno i zarazem słabo(moc silnika),aż po wydmuchanie (wypalenie)uszczelki pod głowicą w skrajnych przypadkach.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8577
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

09 Lis 2012, 01:35

Zapewne chodzi Ci o wydech typu Stright Pipes lub coś, co na tym się opiera. Na tych samych przekrojach wydechu efektami będą szybsze opuszczanie spalin z układu wydechowego, większe kopcenie, hałas z wydechu, nieznaczne podwyższenie mocy i momentu obrotowego. Spalanie będzie takie samo (zasysanie paliwa), jedynie emisja spalin CO2 będzie wyższa. Jeżeli większa średnica wydechu to dźwięk będzie miał większy bas, ale też więcej zanieczyszczeń pozostaje w wydechu (powodem jest mniejsze ciśnienie gazów wylotowych). Aby tego uniknąć można wgrać nowy sterownik ECU - podwyższy moc i moment obrotowy przez większy spręż, a co za tym idzie spaliny szybciej będą opuszczać wydech, mimo tego, że będzie ich więcej. Chip tuning najlepiej zrobić po zmodyfikowaniu wydechu - wtedy dostosujesz ECU do nowych rur :) Przed wszystkim warto też sprawdzić zawór EGR, który odpowiada za kierowanie części spalin z powrotem do silnika, pozostałych do wydechu. Mój po tym wszystkim się zapchał i jadę na oczyszczenie.

Mam wydech z 4 kanałów(2x2), każdy po 93mm i nadaje świetnego brzmienia, jak V8! Każdy na początku myśli, że to benzyna, często, że M5. Do tego Light Package sterownika ECU. Podwyższa moc ze 193 do 220KM. Jeśli masz manualną skrzynie to możesz się podjąć mocniejszego pakietu ECU, z którego wyciągniesz 561Nm i 245KM (jak w 530d F10). Jeżeli natomiast masz automat to wiedz, że te skrzynie są słabe i trzeba uważać na wysoki moment obrotowy. Wytrzymują na marginesie podstawowe 410Nm. Wcale to nie jest niepoprawnym sterownikiem z "allegro". Jak zdecydujesz się na modyfikacje wydechu to polecam ludzi, którzy znają się na rzeczy. Lepiej wydać trochę więcej niż później dopłacać i tracić nerwy :)
MikeyBMWM
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 19
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 16 12 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: BMW M530d E39
Silnik: 3.0l 230KM / 465Nm
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

19 Lip 2013, 08:23

Techniczne aspekty są trochę za bardzo skomplikowane dla mnie :D ale efekt mi się podoba :P
CCBartek
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 26 02 1986
Auto: Saab 93
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kia GT4 Stinger: 315 KM w koreańskim coupe
    Kia zaprezentowała koncepcyjne coupe o nazwie GT4 Stinger na salonie w Detroit. Pod maską Kia GT4 Stinger znajduje się turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 2 litrów, generujący moc 315 KM. Napęd jest przenoszony ...
    Mówisz ogrzewanie postojowe, myślisz ...
    Webasto to jeden ze 100 wiodących dostawców przemysłu motoryzacyjnego, najbardziej znany kierowcom z produkcji systemów ogrzewania postojowego. Niemiecka firma z miejscowości Stockdorf ma tradycję, sięgającą ...