Witam świątecznie,
Wczoraj podczas jazdy zauważyłem że wskazówka temp. silnika osiąga maksymalny poziom więc natychmiast zatrzymałem samochód, okazało się że w zbiorniku wyrównawczym brak jest płynu chłodzącego. Po chwili kiedy silnik trochę ostygł uzupełniłem płyn chłodzący i delikatnie udałem się do domu w miedzy czasie po ok 4-5 km sytuacja się powtórzyła ale już pod samym blokiem więc po prostu zaparkowałem i już nic nie robiłem ponieważ było ciemno. Dzisiaj rano zbadałem sytuację i się okazało że w zbiorniku wyrównawczy poniżej min. w chłodnicy pusto, natomiast pod samochodem jak i cześć silnika jest mokro. W momencie kiedy wlewam płyn do chłodnicy zaczyna on powolutku wyciekać z silnika w okolicy rozrządu. Mam więc pytanie czy to może być uszczelka pod głowicą?? Dodam tylko że nie ma śladów płynu w oleju samochód odpala na zimnym od kopa spaliny czyste bez oznak dymienia. Dodam tylko że samochód to Toyota Carina E
Uszczelka nie, prędzej dziura w korku, nie wiem dokładnie jak to się nazywa, ale w bloku silnika i głowicy są takie korki, które czasem potrafią przerdzewieć miałem podobną sytuacji w audi
Wąż raczej odpada, widać że to wyciek z głowicy gdzieś w okolicach uszczelki, tylko jeśli ona by była uszkodzona to czemu nie ma typowych objaw (no poza ubytkiem płynu)
Może ona być przepalona od strony zewnętrznej.Jakby była przepalona od wewnętrznej,to wtedy byłyby klasyczne objawy,bo płyn przedostawałby się do komory spalania.Ale zanim zabierzeszsięza wymianę uszczelki sprawdz dokładnie skąd jest wyciek.Może to być pęknięta głowica.Nie dolewałeś czasami kiedyś płynu do zbiorniczka na ciepłym silniku?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
Planujesz dłuższą trasę - co sprawdzić, aby uniknąć kosztownych awarii Migające kontrolki na desce rozdzielczej, stukanie i skrzypienie w zawieszeniu, zmiana pracy silnika – nie należy lekceważyć tych niepokojących sygnałów, ponieważ mogą być one zwiastunem poważnej awarii. Systematyczne ...
Uważaj co kupujesz - handel dokumentami do wraków aut. Przykre i zaskakujące jest to, że nawet niemiecki sprzedawca wie na czym zależy złodziejom którzy kupują taki wrak. Na pierwszym miejscu zdjęcie dokumentów do auta ..... bo tylko one przedstawiają jakąś wartość.
jak sie nie miesza płyn chłodniczy z olejem i nie powstaje typowwa maź na korku to raczej nie będzie to uszczelka... na ogół uszczelki od strony zewnętrznej się nie przepalają chyba że zadziała czynnik zewnetrzny. predzej bym obstawiał pąpe wody która mogła sie poprostu zatrzec... najgożej jak pąpa wody jest napędzana poprzez pasek rozrządu.
kolego- chicken19- nie przegapiłem chodziło mi czy silnik benzynowy czy diesla - ponieważ jeden ma pompkę wodna napędzana od paska rozrządu a drugi od paska alternatora - wiec czas naprawy i koszty są inne
Suzuki Jimny
Mitsubishi Outlander
Land Rover Discovery 3 ChallangeG4
Nie znacie przypadkiem mechanika godnego polecenia w Krakowie. Oddać tak do pierwszego lepszego to trochę obawa, ostatnio sporo się naczytałem o naciągaczach.
MotoAlbercik napisał(a):Najpierw dokładnie zlokalizuj skąd ten płyn wycieka - czy spod jakiejś uszczelki,czy jest pęknięty kadłub silnika.
Zgodzę się z kolegą, bo może się okazać, że płyn cieknie zupełnie z innego miejsca tylko zacieka po głowicy i wygląda jakby z pod uszczelki, bo szczerze wątpię, że przez uszczelkę głowicy może tak lecieć musiałby być pęknięta
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.