Wyciek z slinika.

09 Gru 2011, 17:43

Witam.Mam problem z moim czterokołowcem. Mam wyciek z silnika (najprawdopodobniej z uszczelnienia wału korbowego) od strony skrzyni biegów (sprzęgła). Czy to poważna usterka i ile może kosztować naprawa ?
kierowca16
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 11 07 1985
Auto: Chrysler Voyager III

09 Gru 2011, 19:41

jeśli to nie jest napewno wyciek spod miski olejowej ? ,
to zależy jaki jest on intensywny, :roll:
bo żeby dostać sie do uszczelniacza za kołem zmachowym czyli tylnego simm. wału to trzeba trochę wyjać; :( skrzyneczke biegów , sprzegiełko, i to kolo zam. i zaraz potem juz dekiel tego uszczelniacza,
ile to bedzie szelestów ? oj może zaboleć bo "przy okazji" sprzegło wskazane wymienić

ale cieknąć może tam też ze skrzyni :?
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

09 Gru 2011, 20:33

Najpierw sprawdź: czy jest drożna odma i jakie są przedmuchy do skrzyni korbowej ?
Jeżeli simmering nie jest twardy a cieknie może się okazać że są za duże luzy na panewkach
głównych i wtedy taka wymiana nic nie da.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

10 Gru 2011, 18:39

Auto jest z 2003 roku przebieg 160 tyś. km . Czy jest możliwe zużycie panewek?I jak można zlokalizować i sprawdzić tą odmę?
kierowca16
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 11 07 1985
Auto: Chrysler Voyager III

10 Gru 2011, 19:34

Mam wyciek z silnika (najprawdopodobniej z uszczelnienia wału korbowego) od strony skrzyni biegów (sprzęgła).[/quote]
Najprawdopodobniej czy to pewne.... :?: :?: Jezeli chcesz byc pewny to najpierw umyj silnik zeby byc tego pewnym....
sympatyk napisał(a):ale cieknąć może tam też ze skrzyni

Na to nie postawie nawet złamanego szeląga-jak znam zycie ....to silnik... :wink:
andrzej_124 napisał(a):może się okazać że są za duże luzy na panewkach
głównych i wtedy taka wymiana nic nie da.

Ja mam przejechane prawie 3 setki i nic nie cieknie.Nie ma co sobie zawracac glowy panewkami...
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

10 Gru 2011, 20:25

[quote] jest z 2003 roku przebieg 160 tyś. km [quote]
przez te pare lat i troche przebiegu silnik zniósł troche drgań, wibracji i zmian temperatury
- ale uszczelnienia silnika tyle mniej więcej mogą spełniać swoje zadanie
jeśli oleju nie jest za dużo - pow maksimum to podejrzane sa uszczelnienia górnego dekla, głowicy i miski olejowej i przy silnikach z turbo - jego okolice
Nie ma co gdybać, klikać tylko trzeba "wskoczyć pod spód " i oglądać dokładnie, -

lużne panewki ? wykluczam - bo pisałbyś o brzydkich stukach i świecącej kontrolce ciśnienia oleju
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...

10 Gru 2011, 21:42

Ps.Oczywiście wyciekający olej jest ciemny-wręcz czarny.... :?: :?:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

11 Gru 2011, 11:09

Po zdjęciu dolnej osłony silnika widać zalany rozrusznik i dolną część silnika i skrzyni . Olej jest na pewno silnikowy . Podczas wyprzedzania na wyższym biegu zaczyna ślizgać się sprzęgło. Czyli trzeba rozbierać ?Czy w miarę łatwo rozebrać to, i czy nie ma niespodzianek tylko dla wtajemniczonych.?
kierowca16
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 11 07 1985
Auto: Chrysler Voyager III

11 Gru 2011, 15:41

przysłowie mówi ; kto nie smaruje to nie jedzie - Ty widze nie żałujesz :D sorry za żart ,
ale trochę dużo tego oliwienia, kieruj się pomału na dobry wasztat, bo niedługo może nie pociągnąć się sam
mysle, że na ten kiepski stan parę rzeczy mogło się nałożyć, lub podany przebieg "lekko zaniżony"
dla jednej osoby to bedzie trudne zadanie -bo zespoły większe i cięższe niż w osobówkach
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

11 Gru 2011, 20:05

Tak dla ścisłości jak Voyager jest z 2003 to jest IV a nie III.W podpisie dobrze jest wpisać rok,pojemność,dizel czy benzyn i jaka skrzynia.Bo było kilka wersji tego czterokołowca.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995