Wycieraczki, hamowanie i piszczenie, jazda w korku

10 Kwi 2011, 22:20

Witam,
mam kolejną porcję drobnych pytań :)

Pierwsze dotyczy wycieraczki tylnej - chodzi bardzo głośno, trzeszczy, skrzypi, piszczy - trudno mi dokładnie opisać ten dźwięk. Z przednimi czegoś takiego nie ma, chodzą po cichu. I pytanie - czy to znak, że trzeba ją wymienić? Czy coś źle widocznie jest ustawione?

Drugie - podczas hamowania w deszczowej pogodzie, hamowanie skutkuje wydaniem z siebie dość cichutkiego, delikatnego pisku. Przy suchej pogodzie czegoś takiego nie zauważyłem. Czy to normalne, czy znak, że są już zużyte? Czy podczas wymiany opon na letnie, panowie z warsztatu mogą mi powiedzieć czy trzeba je już wymienić?

Trzecie - jak jeździć w korku? Stoję na luzie i hamulcu, samochód przede mną trochę podjeżdza. Wrzucam bieg nr 1, dodaję gazu, po czym muszę przyhamować - wiem, że to nieekonomiczne, a na ekonomii mi zależy. Jak puszczę hamulec, bez zmiany biegu, to stoję, autko nie jedzie. Jak wrzucę jedynkę i zacznę puszczać sprzęgło, to co najwyżej mi zgaśnie.
Jak więc podjechać?
persil91
Nowicjusz
 
Posty: 27
Miejscowość: Pyrlandia

11 Kwi 2011, 07:53

jak chcesz ruszyć tylko sprzeglem bez gazu to musisz powoli puszczać a jak zacznie zalapywac to chwilę przytrzymac sprzęgło w tym miejscu i jak ruszy możesz puścić
Jako że jestem mechanikiem oferuje możliwość ogladniecia samochodu do kupna oraz np.zrobienia dodatkowych zdjęć
zwykle dla osób z forum biorę tylko za paliwo i jakieś do około 100-150zł za pomoc
seba145
Zaawansowany
 
Posty: 981
Miejscowość: bydgoszcz
Prawo jazdy: 27 09 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307sw 2.0Hdi 90km2002r
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

11 Kwi 2011, 08:56

Pierwsze to moja prośba do ciebie - zanim napiszesz jakiś następny temat, to najpierw zapoznaj się z tematyką poszczególnych działów na forum :wink:
Co do tematu - odsuń wycieraczkę od szyby i włącz - pozwoli to wyeliminować głośną p[racę silniczka. Jak wycieraczka będzie chodziła cichutko, to do wymiany jest albo pióro, albo całe ramię. Co do hamowania, to można by zasugerować, że to wina klocków hamulcowych kiepskiej jakości, ale tym bym się nie przejmował, bo mogłeś trafić na taie, co piszczą cały czas i to dość głośno. JA zawsze używam i kupuję na warsztat kolcki Fomara i nie miałem z nimi żadnego problemu. Jak nie ma Fomara to kupuję Lukasa.
Co do korków - jak wrzucisz jedynkę i puścisz powolutku sprzegło ( tak, żeby silnik ci nie zgasł - musisz to wyczuć i poćwiczyć ) to auto powinno ruszyć i powoli jechać.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

13 Kwi 2011, 13:21

Dziękuję za odpowiedzi i przepraszam za pomyłkę działu.

Pozdrawiam! :)
persil91
Nowicjusz
 
Posty: 27
Miejscowość: Pyrlandia
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus IS Sriracha Red ze złocistymi płatkami
    Z okazji amerykańskiej premiery nowej wersji sedana IS, Lexus przygotował wyjątkowo pikantną stylizację tego modelu, w żartobliwy sposób nawiązującą do jednej z najostrzejszych odmian sosu chili. Auto prezentowane ...
    Jak dobre opony ciężarowe wpływają na biznes?
    Opony stosowane w transporcie drogowym stanowi do 5 proc. wydatków firmy, ale ma wpływ na 40 proc. wszystkich kosztów operacyjnych. Od jego jakości przy zakupie, fachowego serwisu przy montażu oraz i potem prawidłowej ...