Wyczyszczenie skrzynki przekaźnikow i kontrolka spirala

28 Cze 2017, 15:41

Witam, w moim Clio II ph 2 2001 benzyna ostatnio postanowiłem wyczyścić skrzynkę pod maską z przekaźnikami, była zasyfiala przez liście, kurz itd. Powyciagalem wszystkie bezpieczniki i przekaźniki, wytarlem styki pilnikiem, popsikalem sprayem kontakt. Aktualnie skrzynka lśni. Zostało na noc do odparowania. Rano podłączyłem aku i jadę do pracy. W połowie drogi odcielo mi gaz, zaswiecila się kontrolka spirala. Na jałowym biegu w ogóle nie reaguje, a na biegu mam ograniczone obroty, tak tylko żebym zjechał na pobocze. Co się mogło stać?
lukeboss
Początkujący
 
Posty: 156
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Laguna 3
Silnik: 2.0 dci
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

30 Cze 2017, 08:19

Rozumiem że silnik masz benzynowy? Jeżeli tak to sprawdź to co poniżej.

Najczęstszą przyczyną przy takim problemie jak opisujesz jest komunikacja z potencjometrem od pedału gazu. Sprawdź kostki przy pedale gazu i dalej idąc po tym przewodzie inne łączenia.

Generalnie ta kontrolka oznacza problem z układem wtryskowym przynajmniej tak mówi instrukcja, ale w pierwszej kolejności sprawdź to o czym piszę następnie kable wysokiego napięcia i podłączenie cewki.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

30 Cze 2017, 08:22

Kacper napisał(a):Generalnie ta kontrolka oznacza problem z układem wtryskowym
ja slyszalem ze jak swieci podczas jazdy to problem elektroniczny
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16735
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

30 Cze 2017, 08:29

Kao napisał(a):ja slyszalem ze jak swieci podczas jazdy to problem elektroniczny
No to wszystko wiąże się z elektroniką :) brak jakiegoś przejścia, styki zaśniedziałe lub coś nie kontaktuje. Tu kolega wcześniej nie miał tego problemu więc przypuszczam że coś nie wyschło po czyszczeniu skrzynki bezpieczników lub gdzieś coś nie styka.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

30 Cze 2017, 09:41

Jedna kostkę wiem, że mam przylutowana na ostro, czyli jej brak. Pozostaje ta bezpośrednio przy potencjonetrze. Słyszałem, że jest jedną kostka przed skrzynka przekaźnikow, która jest schowana na podszybiu. Między wycieraczkami. Muszę tylko dorwać cały schemat. Póki co zamieniłem miejscami przekaźniki i jest cisza póki co. Jak podłączyłem amatorski interfejs to wyszło mi :

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

lukeboss
Początkujący
 
Posty: 156
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Laguna 3
Silnik: 2.0 dci
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

30 Cze 2017, 11:04

lukeboss napisał(a):Póki co zamieniłem miejscami przekaźniki i jest cisza póki co.
Przekaźniki od czego zamieniałeś miejscami? Może jeden z nich jest uszkodzony?

Dla mnie wszystkie te błędy związane są ze sobą i sprawdziłbym potencjometr przy pedale od gazu oraz ten kabel i wszystkie kostki na nim.

lukeboss napisał(a):Jedna kostkę wiem, że mam przylutowana na ostro, czyli jej brak
Ale to na przewodach od pedału od gazu? Jeżeli jest polutowana na sztywno i zabezpieczona to raczej tam problemu nie będzie.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    SKYACTIV-D: rewolucyjne silniki Diesla Mazdy
    Docenione w Europie rewolucyjne silniki Diesla Mazdy zdobyły broniącą się przed olejem napędowym Japonię, a niebawem ruszają na podbój Ameryki. Unikatowe połączenie niezrównanych osiągów i oszczędności ...

30 Cze 2017, 12:30

Najgorsze jest to że potencjometr był wymieniany niedawno. Przekaźniki zamieniłem ze sobą przekaźnik blokady wtrysku z przekaznikiem zespołu wentylatora. Jeszcze popatrzę do tej kostki za silnikiem. Nie wiem zamiana pomogła czy to przypadkiem.
lukeboss
Początkujący
 
Posty: 156
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Laguna 3
Silnik: 2.0 dci
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

01 Lip 2017, 22:35

Ok juz moge powiedzieć ze zamiana przekaźników nic nie dala. Usterka dalej wyskoczyła, tak naprawdę kiedy zabierałem się już za czyszczenie przepustnicy. Wtedy schyliłem się i poruszałem kostką zaraz przy potencjometrze:

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



od razu kontrolka zgasła, a obroty wróciły do normy. W związku z nią, mogę zrobić coś więcej niż psikniecie specyfikiem?

I czy ruszać przepustnice skoro nic nie wskazuje, ze coś z nią nie tak?
lukeboss
Początkujący
 
Posty: 156
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Laguna 3
Silnik: 2.0 dci
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

02 Lip 2017, 10:14

W kostce te blaszki przygnij blizej siebie zeby lepiej kontaktowalo z czujnikiem.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16735
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

04 Lip 2017, 10:09

lukeboss napisał(a):W związku z nią, mogę zrobić coś więcej niż psikniecie specyfikiem?
Zrobiłeś tak jak pisał @Kao? Prawdopodobnie te piny w kostce nie stykają dokładnie i stąd te problemy. obejrzyj je dokładnie czy są czyste i możesz lekko ruszyć tak jak kolega wyżej wspomniał.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999