Diesel nie na Twoje przebiegi.
Tak, wiem, "do tej pory jeździłem dieslem i tylko lalek paliwo" bla bla bla
Problem w tym, że kupując diesla za ~20k celujemy w przebiegi rzędu 150-200k+, co zazwyczaj jest granicą wytrzymałości osprzętu diesli. Nie napisze chyba nic odkrywczego twierdząc, że nikt nie jest matką Teresą (która de facto miała na koncie sporą sumkę) i nie wymienić tego specjalnie dla Ciebie czy innego kupującego. Czyli na początek oprócz rozrządu i płynów kolejne 2-3k w tył w optymistycznym wariancie
Odbijesz piłeczkę - ale diesle mają taki przyjemny moment obrotowy
Ok, kup benzynę z turbo lub z dużą pojemnością.
Trzecia sprawa, że Avensis ma kiepskie diesle.
Czwarta - diesel w mieście nie pali mało, ale ciebie jako drajwera takiego auta chyba nie muszę przekonywać
Generalnie typy masz dobre, ale celuj w benzynę no i jeśli ma być tanio to z gazem, choć trzeba pamiętać, że gaz też musi mieć chwilę aby zadziałać.
Volvo szukaj 2.0 lub 2.4 (ten drugi lepszy do gazu), Avensis 1.8, ale tu uwaga na zużycie oleju. Gazownik musi być ogarnięty żeby instalacja działała poprawnie i bezawaryjnie
Ode mnie Mazda 6 2.0, Opel Vectra C