Wygodne auto na dłuższe trasy pod LPG za 35tys.

11 Paź 2021, 08:16

Witam,

Chcę sprzedać mojego Focusa MK2 1.8 benzyna bo już mnie troszkę męczy z racji tego że co 3-4 miesiące robię trasę Holandia-Polska i potem z powrotem.

Interesuje mnie coś dobrze wyciszonego z prostym silnikiem benzynowym w którym będę mógł zamontować LPG.
Jako że teraz mam skrzynię 5-biegową, w grę wchodzi tylko manual 6 biegów.

Auto może być kombi bądź hatchback (nie sedan).
Chcę kupić auto na dłużej (5 lat bądź więcej), ma być w miarę bezproblemowe i niedrogie w eksploatacji.

Oglądałem mondeo mk4 2.0 ale skrzynia niestety 5 biegów więc na autostradzie raczej głośno, to samo Citroen C5 2.0 16v.
Auta Niemieckie typu BMW Audi Volkswagen raczej odpuszczam.
Zastanawiam się nad KIĄ Ceed 1.4 benzyna pod lpg, ale znowu silnik bardzo słaby na trasy (100KM).

Z góry dziękuje za propozycje.
unguided1989
Nowicjusz
 
Posty: 17
Miejscowość: Chodecz

11 Paź 2021, 08:28

Po pierwsze ilość biegów nie świadczy o tym jakie będą obroty. Często skrzynia 6 jest indentyczna jak 5 tylko "rozdrobniona". To trzeba rozpatrywać indywidualnie.

Ceed to idealny przykład, bo ma skrzynię 6 biegową, a przy 140 km/h ma 4000 obrotów - tyle samo ile Mondeo przy 5 biegowej. Poza tym nie wiem czy mieści się w kryteriach wyciszonego auta na trasy... To kompakt.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

11 Paź 2021, 08:31

Oglądałem mondeo mk4 2.0 ale skrzynia niestety 5 biegów więc na autostradzie raczej głośno, to samo Citroen C5 2.0 16v.


Jeśli chodzi o te 2 auta to lepiej na trasie sprawdziłoby się C5. Będzie ciszej, bardziej komfortowo, ma 6 biegów i silnik, który "lepiej" sprawdzi się przy lpg - nie wymaga regulacji luzów zaworowych. Na minus trochę droższa eksploatacja. Obydwa auta ze względu na stosunek moc/masa demonami prędkości nie będą.
ceed będzie "tani" ale głośny i mało komfortowy także jak chcesz. W przypadku kompaktów z prostymi, wolnossącymi silnikami najlepiej na trasie wypadnie pewnie focus 3 1.6/105 lub 125. Ewentualnie możesz też zerknąć na astrę 1.4T/140, 1.6T/180

Osobiście celowałbym pewnie w Lagunę 2.0T. Przyjemny samochód, lpg przyjmie bez problemu
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2772
Przebieg/rok: >50tys. km

11 Paź 2021, 08:36

unguided1989 napisał(a):Oglądałem mondeo mk4 2.0 ale skrzynia niestety 5 biegów więc na autostradzie raczej głośno, to samo Citroen C5 2.0 16v.

To zobacz jakie mają obroty przy 140km/h ;) Moje bravo z 5b ma ok 2.7 tys obrotów przy 140, długa skrzynia. 6b masz dla elastyczności.

Przyglądnąłbym się focusowi III, mondeo mk4, C5(na pewno ze zwykłym zawieszeniem).
Gość114260
 

11 Paź 2021, 08:38

C5 ma skrzynie 5 biegów i obroty z tego co czytałem na forum wysokie przy 130/h (to samo co mój Focus).

Oglądałem też te astry J 1.4T są troszkę ciasne w środku, ale ogólnie samochód nie jest zły, ale czy ten silnik zrobi z 300tys km bez większych awarii? Focus jest ciasny w środku jeździłem nim i niestety niezbyt mi się podoba, KIĄ też jeździłem ale w dieslu i rzeczywiście dosyć głośna, ale za to w środku jakoś tak przestronnie dużo miejsca.

Jeśli ten 1.4 w KII ma takie obroty no to odpada na pewno jest bardzo głośno.

Czyli póki co Astra 1.4 Turbo, jakieś typowe bolączki tego auta?
Bądź może coś innego?

Z tymi skrzyniami nie wiedziałem że tak jest, mam w Focusie IB5 i na trasy słabo za wysokie obroty i przez to spalanie LPG przy 140/h mam 11L ale najgorszy jest hałas silnika.

Dzięki za odpowiedzi! :)
unguided1989
Nowicjusz
 
Posty: 17
Miejscowość: Chodecz

11 Paź 2021, 08:40

Duża masa, mimo tych 140km jeździ tylko przyzwoicie. Wadliwa skrzynia m32(wpisz w google to wszystko będzie jasne), ale nie rezygnowałbym, wystarczy szukać egzemplarza po remoncie lub zbić cenę i zrobić(do 2 tys)
Ostatnio edytowany przez Gość114260, 11 Paź 2021, 08:42, edytowano w sumie 1 raz
Gość114260
 

11 Paź 2021, 08:40

quel napisał(a):Moje bravo z 5b ma ok 2.7 tys obrotów przy 140, długa skrzynia. 6b masz dla elastyczności.


Tylko że dyzel głośny będzie i tak :P

Co do Focusa, jeździ się bardzo przyjemnie ale z tym 1.6 to rozbujać się jest problem... Dopóki jedzie się z w miarę stałą prędkością i nie trzeba przyspieszać bo ktoś się wpieprza na lewy pas to jest znośnie :mrgreen:

Ja bym jednak szukał albo dużej benzyny, ewentualnie z turbo, albo diesla. Sorry ale kompakt z 1.6 w długie trasy? Mi to nie gra :ok:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

11 Paź 2021, 09:04

zerknij na mondeo mk4 2.5t, ewentualnie przy takich trasach i przebiegach sprawdzi sie tez 2.0tdci
durateche
Początkujący
 
Posty: 97
Auto: Seat Leon III
Silnik: 1.6 TDI 105KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015

11 Paź 2021, 09:23

Już patrzyłem. Te silniki są w miarę bezproblemowe?
Znalazłem coś takiego:

https://www.autokoldewijn.nl/voorraad/f ... eo/4963945

Na eksport zejdzie z ceny jeszcze z 300e.

Z tego co czytałem Trubo jest połączone z kolektorem wydechowym i wytrzymuje 200-250tys czyli pewnie już się kończy.
unguided1989
Nowicjusz
 
Posty: 17
Miejscowość: Chodecz

11 Paź 2021, 09:49

silnik jest od volvo, jeśli jeździ się tym normalnie to będzie ok
nie licz tylko na niskie spalanie lpg, to silnik ze starej szkoły, gdzie ekonomia nie była najważniejsza
jeśli jeździsz te 140 to możesz 12 spokojnie liczyć
Ostatnio edytowany przez franccc, 11 Paź 2021, 09:51, edytowano w sumie 1 raz
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2772
Przebieg/rok: >50tys. km

11 Paź 2021, 09:49

unguided1989 napisał(a):Z tego co czytałem Trubo jest połączone z kolektorem wydechowym i wytrzymuje 200-250tys czyli pewnie już się kończy.

Nie, żywotność takich części zależy od użytkowania. Turbina pociągnie i 500 tys.
Gość114260
 

11 Paź 2021, 10:41

Mój Focus 1.8 duratec pali przy 140/h 11l LPG :)
unguided1989
Nowicjusz
 
Posty: 17
Miejscowość: Chodecz

11 Paź 2021, 11:06

Żeby auto było ekonomiczne w trasie trzeba je dobrać do swoich potrzeb.
Chcesz jeździć 140kmh to po co ci 2.5T/220? Jakbyś chciał nim jeździć np. 160-170 to już wypadnie lepiej niż ten focus.
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2772
Przebieg/rok: >50tys. km

11 Paź 2021, 16:26

A jeśli miałby być diesel to co bezawaryjnego w tej kwocie na dłuższe trasy? Oczywiście oszczędny diesel :)
unguided1989
Nowicjusz
 
Posty: 17
Miejscowość: Chodecz

11 Paź 2021, 16:41

Zamiast mieć jakieś głupie uprzedzenia, poszukaj sobie klasyczne kompakty typu Golfa VI 2,0 TDI albo Astrę J CDTI
bezsensu szukać benzyn, które palą jak smok i na lpg z dużo mniejszym zasięgiem z resztą instalacja sama się raczej nie zakłada.

P.S. zobacz jakie obroty ma Golf VI 2,0/110 ze zrobionym programem na 186 koni i to jest SKRZYNIA 5:

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna