Wygodny automat 20 000 - 23 000 zł :)

14 Mar 2017, 22:06

Posiadałeś bmw e46 kiedyś ?
magimoonmoon
Początkujący
 
Posty: 74
Auto: Nie mam

15 Mar 2017, 18:32

http://allegro.pl/bmw-320ci-coupe-manua ... 02604.html


Noo panie, mieszkam w Niemczech, auto ma blachy z Trier. Czyli niedaleko Nurburgringu, do tego jest stuningowane. Możesz być pewien, że było katowane :roll: W tamtych okolicach niemiec (góry eifel) co drugie auto posiadane przez młodego jest stuningowane i co niedzielkę ląduje na ,,Ringu" Lepiej nie wiedzieć co przeżyło :twisted:
erni13
Początkujący
 
Posty: 103
Auto: Mercedes C klasa W204
Silnik: 2.2 CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

15 Mar 2017, 19:51

Widzę że wybór padł na BMW, ale wypowiem się jako osoba posiadająca IS-a w automacie i mająca równocześnie styczność z e46.
Co do Lexusa- fakt, ze startu jest trochę mułowaty, ale tylko w porównaniu do mojej byłej Alfy 156 2,5 v6. 11s Lexa do setki to to samo co 90% aut na naszych drogach a automat gwarantuje że to 11s mamy zawsze.
W czasie jazdy auto jest bardzo dynamiczne i elastyczne, automat szybko redukuje biegi, na autostradzie sprawnie przyspiesza od 160 do 180 km/h (czego nie potrafi większość współczesnych aut z wyżyłowanymi 1.4 triturbo).
Co do e46- pojawiło się takie w rodzinie niemal równo z moim Lexem, z silnikiem 1.6, szukane długo, kupione jako reprezentujące najlepszy stan techniczny wtedy na rynku (dlatego taki mułowaty silnik)- i psuło się to na potęgę- głównie elektronika.
TomekG
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 01 06 2004
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Lexus IS200AT
Silnik: 2.0 R6 155KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

15 Mar 2017, 20:01

TomekG napisał(a):a automat gwarantuje że to 11s mamy zawsze.


A to w manualu się nie da? I ile razy wykorzystasz tę specjalność "zawsze tyle samo do setki"? Ten automat zamula totalnie Lexusa i tyle. To już Golf 1.6 MPI jest zrywniejszy do tej setki.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

15 Mar 2017, 20:12

Spróbuj zawsze wykręcić identyczny czas do 100 na manualu, nigdy tak samo biegu nie zmienisz. Ale nie rozpoczynajmy jałowej dyskusji bo to temat a la wyższość bożego narodzenia nad wielkanocą. 1.6 MPI miałem okazję jeździć i uwierz, lex to demon prędkości przy tym :twisted:
Jakoś w codziennej jeździe po mieście i to czy to Bydgoszcz, Warszawa czy Trójmiasto nie narzekam na dynamikę tego samochodu a wcześniej miałem dużo mocniejsze auto. Na trasie z kolei samochód przyspiesza aż miło, powyżej 3500 obrotów to auto wyraźnie odżywa.
TomekG
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 01 06 2004
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Lexus IS200AT
Silnik: 2.0 R6 155KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

15 Mar 2017, 20:14

TomekG napisał(a):próbuj zawsze wykręcić identyczny czas do 100 na manualu,


Niby dobrze, ale co z tego skoro manual zawsze pobije ten automat? Gdyby automat nie zamulał silnika, przyznałbym Ci rację, a tak sorry, 2-2,5 sekundy dłużej do setki dla mnie jest tragiczne ;)

Jak automat, to IMO tylko IS 300.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

15 Mar 2017, 20:31

Pewnie ze is300 lepszy, ale też średnio 10tyś zł droższy.
A te 2-2,5 sekundy różnicy w IS200 manual/automat raz że w ruchu miejskim jest wręcz nieodczuwalne (no chyba że ktoś non stop pali gumę od świateł do świateł) a dwa manual nie jest zbyt udany+ wersja z manualem posiada dwumas- a powszechnie wiadomo co się z tym wiąże w jak by nie patrzeć już starych autach. Podpowiem że w lexie to jakieś 3500zł :evil:
TomekG
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 01 06 2004
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Lexus IS200AT
Silnik: 2.0 R6 155KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

15 Mar 2017, 20:33

Dlatego osobiście IS 200 odrzucam, jedyny plus to R6 i napęd na tył, więcej nie widzę... Manual się psuje, a automat zamula (według mnie oczywiście). IS 300 znowu jest znacznie droższy.

Jak żyć... :|
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

15 Mar 2017, 20:43

Czuję jakby za mój budżet można było coś dostać, ale jednak nie haha :D
magimoonmoon
Początkujący
 
Posty: 74
Auto: Nie mam

15 Mar 2017, 20:45

Za 23-24k zł jest jeszcze GS300. Mi osobiście nie odpowiada stylistyka tego modelu, ale to solidne ponad 200 konne auto, do tego trochę większe od IS-a. Silnik i skrzynia ta sama co w IS300.
TomekG
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 01 06 2004
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Lexus IS200AT
Silnik: 2.0 R6 155KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

16 Mar 2017, 09:42

Ja mam manual i nie narzekam ale jak ktoś chce ograniczać koszty eksploatacyjne to automat :ok:
No i Panowie nie patrzcie na czasy do setki, bo to nic nie mówi - wczoraj bardziej mi się przydało 90-160km/h.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

16 Mar 2017, 10:36

Panowie proszę Was przestańcie tak kurczowo trzymać się tych czasów bo to nie ma żadnego związku z przyjemnością jazdy a często też tabelka mocno zakrzywia prawdę...

Dam Wam prosty przykład rozpędzacie się dwoma autami takimi samymi automat i manual co będzie jeżeli automat zmienia bieg przy 96km/h a manual ciągnie na jednym biegu do 102km/h ??? Czy to oznacza że automat będzie mocno wolniejszy przy zwykłej jeździe?

Co do Lexa... oczywiście 4biegi w IS mocno ograniczały mój temperament ale sądzę że do zwykłego jechania spokojnie starczały. A co do samego przyśpieszania to potwierdzę że 4biegi zamulają w porównaniu do manuala 6b.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10952
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

16 Mar 2017, 10:38

Tak jakby wolałem się dowiedzieć więcej o bmw e46 na które poniekąd się zdecydowałem, a wynikła rozmowa o lexusie i jego przyspieszeniu ;D
magimoonmoon
Początkujący
 
Posty: 74
Auto: Nie mam

16 Mar 2017, 10:49

szybki napisał(a):Panowie proszę Was przestańcie tak kurczowo trzymać się tych czasów bo to nie ma żadnego związku z przyjemnością jazdy


Niby tak, ale ponad 2 sekundy różnicy w tym samym aucie i silniku daje pogląd, gdzie ta przyjemność z jazdy ucieka ;)

A danych na temat elastyczności nie mam, więc posługuję się tym, czym mogę.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

16 Mar 2017, 10:55

Ale po co to kupowac? Ani ladne, ani wygodne, ani tanie, trudne do zdiagnozowania i sprzedaży. No chyba, że ktoś chce ze wzwodem przesiadywac na forumlexusa i oszukiwać sie, ze jest super, bo ma coś mitycznego i nietuzinkowego. Mniejsza, ze taki lexus to obok prawdziwego lexusa nawet nie stał. A jechaliscie w ogóle tym lexusem? Fotele z pewnością zaprojektował ktoś złośliwy.

Polecam sie rozejrzec za 328i w leniuchu, przynajmniej nie będzie przeplacone w stosunku do tego co oferuje. Szybkie, ladne, duzo latwiejsze w sprzedaży, rozrzadu nie tykasz to kolejny 1000zl w kieszeni...
Wygodne? Nie, ale m-pakietowe fotele(w 2.8 częsta opcja) sa o niebo lepsze niz te z lexusa i uklad kierowniczy dużo bardziej precyzyjny
Crankshaft
Nowicjusz
 
Posty: 13
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Panamera
Silnik: 4.0
Paliwo: Diesel