Wygodny, wysoki, rodzinny diesel do 20tys

17 Lip 2018, 07:09

Szukam rodzinnego ekonomicznego diesla w kwocie ok. 20tys. Moje wymagania to wygodne wysokie siedzisko (auto dla osoby po 50tce, Scenic I spełniał oczekiwania pod tym względem jak i technicznym). Tradycyjne sedany/kombi raczej odpadają.
Inne istotne kwestie to jak najmniej awaryjny, tanie części zamienne i łatwy serwis, niskie spalanie, moc ok 110-140km.

Auto wykorzystywane będzie:
- regularna jazda miejska (2x7km; 5x/tyg)
- regularne krótkie przejazdy (2x35km; 1x/2tyg)
- okazjonalne przejazdy (150-200km; 8-12x/rok)
- jedorazowe wyjazdy wakacyjne (500-600km; 1-2x/rok)

Moją uwagę zwrócił Ford S-Max TDCI, wygodny ale nieco długi (4,8m to sporo w porównaniu ze Sceniciem 4,2m, który był wygodny do poruszania się po mieście, a w środku miejsca miał całkiem sporo). Długość może być kosztem poj. bagażnika na którym mi nie zależy. Najlepsze byłoby jakieś auto trochę wyższe niż typowe sedeany/kombi, ale trochę niższe niż typowe minivany.

Na pewno odpadają C-Max, Scenic II od biedy, Altea "za wąska", 307sw coś też nie leży.

*Jestem świadom że LPG prawdopodobnie byłby tu lepszym wyborem, ale właściciel(ka) najprościej w świecie lubi diesle i jest uparta (mimo tłumaczenia że w 1.9 dTi z 99r było 3x mniej części które mogły się rozwalić w porównaniu z silnikami ON z 05-08r), a jak to mówią starego drzewa się nie przesadza, więc jedyne co mogę zrobić to minimalizować konsekwencje kupna ok. 2l diesla do miasta.
Blazkowicz
Początkujący
 
Posty: 55

17 Lip 2018, 08:57

Ech, wszyscy upierają się na te diesle, niech przynajmniej weźmie coś bez DPF lub z mokrym filtrem.
Proponuję Fiata Cromę (połączenie kombi z minivanem), na S-maxa marny budżet.
Ja osobiście wziąłbym Corollę Verso z benzyniakiem.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

17 Lip 2018, 09:40

Wyglada ciekawie, na pewno przymierzymy. Nie ma problemow z czesciami\serwisem tych fiatow?
Przyznam ze nie widzialem ich wiele na ulicach, a i ogloszen nie tak wiele jak np S maxow.

Verso jest wzieta pod uwage, ale d4d.

Co do DPF\FAP to w planach jest dodatkowy regularny przelot raz w miesiacu 100km po autostradzie, aby mozliwie zmniejszyc czestotliwosc wymian filtrow.
Blazkowicz
Początkujący
 
Posty: 55

17 Lip 2018, 12:15

Skoro Scenic był ok to może poszukać Scenic II z silnikiem 2.0 16v lub 2.0dci.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Albo Scenic Conquest
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Albo z aut ni to sedan ni to van to Renault Vel Satis z silnikiem 2.0T lub 2.0dci. Miałem 3 sztuki i każde wspominam bardzo dobrze. Siedzi się wyżej niż w osobówce. Skąd jesteś? Jeśli z północy Polski to mógłbym zaprosić na jazdę próbną ;)

Przykładowy pojazd:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Było: '02 Laguna IIphI 2.2dCi, '99 Astra F 1.6 8V, '05 Vel Satis 2.0T, '02 Laguna IIphI V6 24V, '06 Laguna IIphII 2.0dCi
Jest: '06 Vel Satis 2.0T, '06 Laguna 2.0dCi 173KM GT
Roadkiller
Aktywny
 
Posty: 436
Zdjęcia: 4
Miejscowość: GCH
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Laguna IIphII
Silnik: 2.0dCi 173KM GT
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

17 Lip 2018, 12:36

Niestety Scenic II nie przypadł do gustu (Renault w drugiej Meganopodobnych aut złapało jakąś dziwną faze na te bagażniki parapety).

Nie ma problemu z zamiennymi częściami/serwisem tej Renówki? Widzę że to niezbyt popularny u nas model...
Niestety jestem z płd-centralnej pl.
Blazkowicz
Początkujący
 
Posty: 55

17 Lip 2018, 14:15

Odnośnie Vel Satisa to nie ma problemu z częściami eksploatacyjnymi, większość dostanie się w każdym sklepie motoryzacyjnym. Odnośnie zawieszenia przedniego jest proste w budowie. W tyle zamontowane zostały wahacze a jak jakaś tuleja się wyrobi to można wsadzić poliuretan np. z Olkusza. Ja w moim pierwszym w rok zrobiłem 35000km, drugiego ojciec ujeżdża od 1,5 roku. Trzeci sprowadziłem na handel, po miesiącu został sprzedany. Każdy z nich był modelem poliftowym, wszystkie z 2.0T 170KM. Dwa w automatach a ojciec ma w manualu. Elektryka jak i automaty nie dawały o sobie negatywnie znać, że coś jest do zrobienia. Ogólnie auto niedoceniane, mega ogromne w środku przy normalnych rozmiarach zewnętrznych.

Odnośnie silnika 2.0dci to obojętnie jaką odmianę weźmiesz (150 czy 175 bodajże koni) będziesz zadowolony. Silniki są na łańcuchu. U nas w firmowych Traficach te silniki w 3 lata robiły po 700-750tkm. Rozrząd bezproblemowy, zapobiegawczo się wymieniało przy 550-600tkm. Łańcuch jest tani w zakupie (my płaciliśmy po 500zł). Jeśli zainteresowało Ciebie to auto to z chęcią mogę pogadać przez telefon jeśli masz jakieś pytania. Ogólnie zapraszam też na forum Vel Satisa.
Zdjęcia mojego ostatniego Vel Satisa:
https://drive.google.com/open?id=1tCbqE ... AMkeYb9LgU
Było: '02 Laguna IIphI 2.2dCi, '99 Astra F 1.6 8V, '05 Vel Satis 2.0T, '02 Laguna IIphI V6 24V, '06 Laguna IIphII 2.0dCi
Jest: '06 Vel Satis 2.0T, '06 Laguna 2.0dCi 173KM GT
Roadkiller
Aktywny
 
Posty: 436
Zdjęcia: 4
Miejscowość: GCH
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Laguna IIphII
Silnik: 2.0dCi 173KM GT
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mazda CX-5 - zwiększenie produkcji
    Mazda Motor Corporation poinformowała o planach zwiększenia produkcji Mazdy CX -5 z 200 000 do 240 000 egzemplarzy rocznie, dzięki uruchomieniu linii produkcyjnej tego modelu także w Zakładzie Ujina nr 1, obok Zakładu Ujina ...
    Maserati GranTurismo - opinia i wrażenia z jazdy
    Miałem okazję trochę pojeździć i jako że nie ma opini na temat tego auta więc się podziele wrażeniami. Maserati GranTurismo Silnik 4.2 V8 405 KM Skrzynia aut. 6 Biegowy Rok prod. 2010 Całokształt Uważam że to bardzo fajne ...