janusz91ff napisał(a):Aha, jeszcze słowo na temat Astry z pierwszego linku. Bierze około litr oleju na 2-2,5 tys km. Podczas pracy na LPG zaświeca się check silnika, ponoć coś z sondą lambda, jedno nadkole wymaga ogarnięcia, bo są purchle. Nie wiem czy jechać to oglądać.
16V Ecotec Opla każdy bierze
(w większych czy mniejszych ilościach), wymiana pierścieni tłokowych załatwia temat, lub uszczelniaczy zaworowych lub pilnować stanu, dolewać i zlać temat.
Mój silnik łykał jakieś ok. 2L ale na 10 000km, po wymianie uszczelniaczy zaworowych po 18latach zrobiły się od starości "plastikowe" nie dolewam nic..no może 1-2 setki na 10 000km, więc jest bardzo
Check i ponoć to wiesz...trzeba podłączyć pod kompa i odczytać jaki to błąd, a błędów związanych z check jest sporo lub co najmniej kilka typowych w tym modelu, równie dobrze może być EGR, Katalizator, Przepływomierz, Przepustnica, któryś z czujników a nawet Sterownik Silnika. itp
Nadkole to miałeś chyba na myśli Błotnik a nie nadkole, nadkole jest plastikowe
janusz91ff napisał(a):Tylko wiadomo koszty naprawy zawieszania, a poza tym czy to 1.6 to trochę nie za mało?
Zależy jak dla kogo, ale silnik ogólnie za słaby to tego modelu,co nie oznacza że nie będziesz się spokojnie przemieszczał, zawieszenie fakt jest to koszt znaczny, zaleca się raczej wymianę całości, z tym że komfort jazdy nieporównywalnie większy niż w Astrze
janusz91ff napisał(a):Tuż pod nosem pojawiło się jeszcze V40. Jak już nie raz wspominałem w tym wątku, mam słabość do tego auta. Wygląda zachęcająco.
[link do oferty na Olx wygasł] ... 08f10694c8
Te Volvo chyba brałbym jeżeli jest OK za te $$.
Też mam słabość do tych samochodów