Wykręcanie świec żarowych

27 Gru 2022, 23:56

Przymierzam się do wykręcenia świec żarowych, w czym najlepiej je moczyć? Nafta, olej, wd40? Planuje z tydzień leć chemię i potem atakować małym kluczem dynamo, żeby nie ukręcić.
ggg11
Początkujący
 
Posty: 59

28 Gru 2022, 08:53

A co to 80 letni zabytek? Świeca metalowa, głowica Alu więc się ze sobą nie "zespawają" możesz sobie nalac wd40 dla spokojniejszej głowy ale i tak nie doleci tam gdzie chcesz.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16735
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

28 Gru 2022, 11:40

Lepiej dmuchać na zimne, potem może być kosztownie.
ggg11
Początkujący
 
Posty: 59

29 Gru 2022, 17:39

Choćbyś nie wiem czym i jak zalewał, zalewał, to i tak ten specyfik na gwint nie wejdzie...
No ale jak będziesz miał spokojniejszą głowę, to zalewaj nawet przez dwa tygodnie...
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

29 Gru 2022, 18:21

Powiem tak . Niesprawną świecę powinniśmy wymienić niezwłocznie po stwierdzeniu tego faktu . Jeżdzenie autem z uszkodzoną świecą dłuższy czas, bo nie teraz , bo drogo a portfel na dzień awarii pusty to proszenie się o kłopoty . Gwint puści ale grot świecy może zostać w głowicy.Taki tam jeden wie od jakiś 4 lat że ma do wymiany dwie świece . Tam go wtedy przerosło finansowo a dzisiaj chce ale mi teraz się nie chce :mrgreen: Niech szuka innego chętnego do wymiany :P
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4963
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

29 Gru 2022, 22:01

U mnie mechanik kilka lat temu tak kręcił świece w 1.6 HDi, że ukręcił i skończyło się ściąganiem głowicy.
Miro12
Początkujący
 
Posty: 139
Miejscowość: Wrocław
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307 SW
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...

29 Gru 2022, 22:23

Miro12 napisał(a):U mnie mechanik kilka lat temu tak kręcił świece w 1.6 HDi, że ukręcił i skończyło się ściąganiem głowicy.

No i jakiż to problem zdemontować głowicę i odkręcić ukręconą świecę :?:
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

29 Gru 2022, 22:48

MotoAlbercik napisał(a):No i jakiż to problem zdemontować głowicę i odkręcić ukręconą świecę

No pomijając, że kosztowało prawie 2tys to żaden, bo automatu doszła UPG i reszta z tym związana.
Miro12
Początkujący
 
Posty: 139
Miejscowość: Wrocław
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307 SW
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

29 Gru 2022, 23:59

To dziwne, bo nawet mechanicy stwierdzili, że jak ma się czas to warto coś zaaplikować na świece. W warsztacie wiadomo, że czasu nie ma i trzeba rwać od razu.
ggg11
Początkujący
 
Posty: 59

30 Gru 2022, 13:12

No i właśnie z tych dwóch powodów lepiej z wymianą świec pojechać do mechanika, a nie sępić 80 czy 100 zł...Jak mechanikowi świeca się zerwie, to jego sprawa. Przyjmując auto do wymiany świec, wie z jakim ryzykiem ta akurat robota jest związana.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

30 Gru 2022, 19:06

Tak naprawdę to zdarzyć się to tylko moze w przypadku jak ktoś ją źle wkręcił i gwint został już uszkodzony ale na to nie pomogą żadne preparaty
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16735
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

30 Gru 2022, 19:26

MotoAlbercik napisał(a):No i właśnie z tych dwóch powodów lepiej z wymianą świec pojechać do mechanika, a nie sępić 80 czy 100 zł...Jak mechanikowi świeca się zerwie, to jego sprawa. Przyjmując auto do wymiany świec, wie z jakim ryzykiem ta akurat robota jest związana.

No to mogę podać adres do zje*a gdzie ja robiłem. Może Ciebie posłucha i odda mi po 6 latach kasę.
Z mojej strony nie zadziałały, próby, groźby, czy inne sposoby.
Miro12
Początkujący
 
Posty: 139
Miejscowość: Wrocław
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307 SW
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

30 Gru 2022, 19:29

Dokładnie, jestem pewny na 100%, że musiałbym pokryć speca od wykręcania takich świec od góry lub u niego zdejmować głowice. Wolę sam to zrobić jeśli tak czy tak ma się urwać, ale pytam o jakieś środki pomocnicze. :)
ggg11
Początkujący
 
Posty: 59

30 Gru 2022, 19:58

ggg11 napisał(a):pytam o jakieś środki pomocnicze.
Relanium :mrgreen:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4963
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

31 Gru 2022, 09:23

ggg11 napisał(a):jestem pewny na 100%, że musiałbym pokryć speca od wykręcania takich świec od góry lub u niego zdejmować głowice.

Urwane świece wykręca się od dołu, a nie od góry. Żaden szanujący się mechanik nie będzie się babrał w wykręcanie świec od góry. Aczkolwiek i tacy się zapewne zdarzają. Pytanie tylko, czy taki "spec" jest pewny, że nic się nie dostało do cylindra. No i co zrobić, jak jednak się dostało...
Kao napisał(a):Tak naprawdę to zdarzyć się to tylko moze w przypadku jak ktoś ją źle wkręcił i gwint został już uszkodzony ale na to nie pomogą żadne preparaty

No tu się nie zgodzę - jakby ktoś źle wkręcił świecę i uszkodził gwint, to tak naprawdę głowica jest do wymiany...Mnie się ani razu coś takiego nie zdarzyło. Ale za to z urwanym gwintem miałem kilka razy do czynienia. Gwint się urwał bo się zapiekł. I mało tego, dodam, że mnie się to ani razu nie zdarzyło. Wszystkie przypadki, to jak klient sam chciał sobie odkręcić i zawsze było to samo - ostatnio odkręcałem i się udało bez problemu... A czym, pan zakręcał? No normalnie, kluczem... :mrgreen: Kolejne pytanie, to " a lepiej odkręcać na zimnym silniku czy na ciepłym? " :D A ja zawsze odpowiadałem, że lepiej jak mechanik to robi.
Miro12 napisał(a):No to mogę podać adres do zje*a gdzie ja robiłem. Może Ciebie posłucha i odda mi po 6 latach kasę.
Z mojej strony nie zadziałały, próby, groźby, czy inne sposoby.

Proste pytanie - po co mechanikowi płaciłeś za tą robotę? Sprawa jest prosta - przyjeżdżasz do mechanika na wymianę świec i zadajesz jedno konkretne pytanie - ile będzie mnie kosztowała wymiana świec razem ze świecami. I dostajesz konkretną odpowiedź. A jak się okaże, że mechanikowi urwała się świeca i trzeba demontować głowicę itd, to niech robi. Ale przy odbiorze płacę tylko za wymianę świec i za świece. I zabieram auto nie płacąc za resztę. Ewentualnie można się dogadać, ze dopłacę za uszczelkę. I tyle.
No ale cóż - ludzie chcąc oszczędzać próbują auta naprawiać sami. A potem kończy się tak jak się kończy. No i niewiedza klientów - auto zepsute, mechanik naprawił ale problem jest dalej. Większość klientów odbiera od mechanika auto bez jazdy próbnej. Płacą i odjeżdżają. Pytanie - dlaczego :?: Dzięki takim klientom, namnożyło się mechaników...Zakładam warsztat, będę naprawiał auta. Jak mi się uda to naprawię, a jak nie, to nic się nie stanie, bo klient i tak zapłaci za to co zrobiłem. A potem niech jedzie sobie do innego :mrgreen:
Wracając do tematu - zrobisz jak chcesz. I masz dwie opcje - pierwsza - odkręcasz sam, jak ci się uda, to ok. Zaoszczędziłeś 80 zł. Pod warunkiem jeszcze, że wiesz jakie świece mają być ( wartość cieplna, jedna czy więcej elektrod, z opornikiem czy bez itd itd ) Jak ci się świeca urwie, to jedziesz do mechanika i płacisz za wykręcenie urwanej świecy. Pomijam już czy od góry czy od dołu. Opcja druga - jedziesz do mechanika. Płacisz za świece i ich wymianę. Jak się świeca urwie i trzeba będzie ściągać głowicę, to niech mechanik robi. Ale przy odbiorze płacisz tylko za wymianę i świece.
Co do zalewania świec/gwintów - zalewaj jak chcesz. Specyfików do gwintów jest całe mnóstwo. Naftę sobie odpuść - https://www.ilo.org/dyn/icsc/showcard.d ... &p_lang=pl
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000