Wyłączająca się LPG

06 Sty 2016, 13:08

Witajcie. Ostatnio zauważyłem dziwną sprawę. Przy -15 stopniach, uruchamiam silnik, nagrzewa sie podczas jazdy do około 30 stopni, przygazówka do 2,5 tyś obr/min i...nic. A powinno się na gaz przełączyć. Próbowałem jeszcze ze cztery razy przygazować, ale nic. Jadę więc na benzynie ze trzy km, silnik nagrzał się już do prawie 90 stopni, znowu przygazówka i tym razem się przełączyło. Ale po około kilometrze, instalacja, sama przełączyła się na Pb. Trzy próby przełączenia na LPG nie dały porządanego rezultatu. Znowu jazda przez jakieś 2 km na Pb, przygazówka i znowu się przełączyła. I już dalej jechałem cały czas na LPG.
Następnego dnia, było podobnie, z tym, że jak instalacja przełączyła się na benzynę, to córa zjechała na bok, wyłączyła silnik, uruchomiła, przygazówka i przełączyło się na LPG. Ale jak jechała, to znowu po około kilometrze samo się przełączyło na Pb. I dalej tak jak wyżej.
Dodam, że zdarzyło się tak chyba ze 4 razy i to tylko przy tych mrozach, które nas ostatnio męczyły. Wczoraj, jak juz było -5, to silnik się nagrzał do tych 30 stopni, przygazówka do 2,5 tyś, przełączyło się na LPG i dalej juz cały czas na LPG. Dzisiaj rano też już było normalnie przy -3 stopniach. Wcześniej, przed tymi mrozami tez było ok. Problem występował tylko przy większych mrozach, czyli około -15 stopni.
Instalacja Bedini II generacji, reduktor Bedini 132E, przełącznik dwupozycyjny ( PB - PB/LPG ). Nie ma możliwości uruchomienia silnika na LPG. Na LPG przełącza się po nagrzaniu silnika do 20 stopni i przygazówce do 2,5 tyś obr/min, z tym, że czujnik temperatury, który był na parowniku został zmostkowany ( przewód z czujnika podpięty do masy i to ze trzy lata temu ), ponieważ urwał się uchwyt tego czujnika i obecnie na LPG można przełączyć nawet na zimnym silniku, wystarczy tylko przygazować do 2,5 tyś obr/min. Jednak nigdy tak nie robiłem ponieważ jak silnik jest zimny, to po przełączeniu na LPG od razu gaśnie, a podczas jazdy jakbym przełączył, to też nie pojedzie - objaw taki, jakby nie było gazu. Dopiero jak wskazówka temperatury ruszy do góry ( jest to około 25 stopni ), to można przełączyć i jechać na LPG.
Co jest grane, że przy -10, -15 stopniach instalacja sama się przełącza na Pb?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Sty 2016, 14:34

MotoAlbercik napisał(a):Co jest grane, że przy -10, -15 stopniach instalacja sama się przełącza na Pb?

Patrzyłeś czy parownik nagrzewa się normalnie?
W sumie jak byś miał nie zmostkowany ten czujnik temperatury to można by było zrzucić winę na niego. Może filterek od gazu brudny przymarznięty i słabe ciśnienie...
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5298
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

06 Sty 2016, 15:16

Parownik jest ciepły - sprawdzałem - nie ma mowy o zamarzaniu gazu w nim.
Filterka nie sprawdzałem już dość długo, ale zrobię to, mimo, że podejrzewam iż to nie jego wina, bo jakby był brudny, to byłyby problemy chociaż przy przyspieszaniu, a auto idzie jak burza po wciśnięciu gazu. Ale możliwe, że brud w nim przy niższej temperaturze zamarza. Tylko tak sobie myślę, że wtedy byłby objaw taki, jakby brakowało gazu. A on jedzie normalnie, przyspiesza i nagle cyk - benzyna. Ale tak czy inaczej wymienię go, bo mam wkład.
Nie wiem, czy to nie wina czasem samego parownika - był dawno nie robiony. tylko co sam parownik ma do przełaczania się na benzynę? Ma oznaczenie 132E, przy czym E oznacza Elektronik. Ale z elektryki jest tam tylko elektrozawór na nim. A ten się otwiera. Dziwne zaiste powiadam...
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Sty 2016, 15:24

MotoAlbercik napisał(a):Filterka nie sprawdzałem już dość długo, ale zrobię to, mimo, że podejrzewam iż to nie jego wina, bo jakby był brudny, to byłyby problemy chociaż przy przyspieszaniu, a auto idzie jak burza po wciśnięciu gazu
Generalnie tak, ale weź też pod uwagę to że sam gaz który będzie podawany ze zbiornika przy takiej temperaturze jest też dużo zimniejszy.

MotoAlbercik napisał(a):Ale z elektryki jest tam tylko elektrozawór na nim. A ten się otwiera
Może przy tej temperaturze zaczął świrować i zaraz po otwarciu zamykał się.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5298
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

06 Sty 2016, 15:35

ArteK napisał(a):Może przy tej temperaturze zaczął świrować i zaraz po otwarciu zamykał się.

Te z możliwe. Nie wiem tylko jak to działa - czy jak elektrozawór ( obojętnie jaki ) zamknie się z obojętnie jakiego powodu, to czy sterownik wyłącza instalcję LPG i zasilanie przełącza się na Pb. Bo normalnie, tak na chłopski rozum, to sterownik podaje napięcie na elektrozawory i tyle. Jak któryś elektrozawór się nie otworzy, to nie ma jazdy na LPG i objaw jest taki, jakby brakowało gazu. Ale z ciekawości zrobię chyba taki eksperyment - na pracującym na gazie silniku poprostu wyjmę przewód zasilający elektrozawór na parowniku i zobaczę, co się stanie - czy sterownik przełączy instalację na Pb czy silnik poprostu zgaśnie. Bo tym tropem też można by iść, jakby to faktycznie któryś elektrozawór świrował.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Sty 2016, 15:55

Też nie wiem jak to do końca działa, ale czasem warto sprawdzić :)
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5298
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus NX w nowych wersjach
    NX, czyli jeden z najpopularniejszych modeli Lexusa doczekał się dwóch nowych wersji. Specjalne odmiany Spice & Chic oraz Cool & Bright wprowadzają w SUV-ie nowy wygląd, szersze wyposażenie standardowe i już ...

06 Sty 2016, 15:58

Dokłądnie - dzięki za podsunięcie pomysłu. Szkoda, ze nie ma na forum MIGAZ-a. Jakoś mało się ostatnio pokazuje, a dobry fachowiec z niego.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Sty 2016, 16:20

MotoAlbercik napisał(a):Szkoda, ze nie ma na forum MIGAZ-a. Jakoś mało się ostatnio pokazuje, a dobry fachowiec z niego.
Fakt, ale może wpadnie jeszcze jakoś na dniach i coś doradzi.
Swoją drogą może jeszcze ktoś porzuci jeszcze jakiś pomysł. Co to może być :|
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5298
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

06 Sty 2016, 16:43

u mnie jak chodzi na lpg i odlacze elektozawor to po wypaleniu gazu gasnie auto , mialem wczesniej problem taki ze wylaczal mi sie poprostu gaz w czasie jazdy i znalazlem usterke gubil sygnal od cewki i przelaczal odrazu na pb kabel ktory szedkl od cewki mial jeszcze bezpieczniik i tam byl naderwany kabel. Ale pewnie mowimy wogole o innych generacjach instalacji.
milan240
Początkujący
 
Posty: 186
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: VW Golf IV
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

06 Sty 2016, 20:47

milan240 napisał(a):u mnie jak chodzi na lpg i odlacze elektozawor to po wypaleniu gazu gasnie auto

Tak też myślałem, że tak jest - bo wg mnie to normalka - elektrozawór puszcza, dopływ gazu się zamyka i to, co jest w przewodach wypala się, a potem silnik gaśnie.
milan240 napisał(a):(...)gubil sygnal od cewki i przelaczal odrazu na pb

A o jakiej cewce mowa? Może u mnie też to będzie?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Sty 2016, 20:10

u mnie od cewki zaplonowej wychodzil sygnal ( tam skad swiece sa podłaczone )
milan240
Początkujący
 
Posty: 186
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: VW Golf IV
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

08 Sty 2016, 10:28

Ok, Dzięki - jak się zrobi cieplej to musze to sprawdzić.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000