REKLAMA
Witam!
Posiadam Skodę Favorit z 1992r, która posiada firmowo wbudowany alternator 55A z kołem pasowym jednorowkowym (szerokość paska 10mm.) Chcę wymienić ten istniejący alternator
na mocniejszy o mocy 150A np. od BMW E46 ponieważ chcę zamontować sobie urządzenie, które będzie pobierało prąd o natężeniu 100A zaraz po uruchomieniu silnika . Gabaryty są trochę inne i przede wszystkim koło pasowe które jest przeznaczone na pasek wielorowkowy. Poszukałem trochę w necie i znalazłem informację że istnieje możliwość założenia koła pasowego jednorowkowego do alternatora np. od tej bmki. W związku z tym mam pytanie czy jeśli bym zamontował ten alternator w Skodzie Favorit już zmieniając koło pasowe to czy pasek na tym kole nie będzie się ślizgał i piszczał na wolnych obrotach przy trzy razy mocniejszym 150A obciążeniu? Z góry dziękuje za wszelkie informację na ten temat i odp. Jeśli ktoś z czytających ma jakieś inne rozwiązanie tego problemu w miarę małym kosztem to bardzo proszę.
Pozdrawiam!