Wymiana Golfa II na coś za 20-25tys

21 Mar 2018, 19:23

Na początku chciałbym się przywitać, jestem nowy na forum trafiłem tu ponieważ szukam porad i propozycji co do samochodu jaki kupić bo już mam mętlik w głowie.

Na początku może napiszę co mi nie odpowiada w mojej dwójce :D otóż jest w niej silnik 1.6TD owszem pali mało i się nie psuje ale moim skromnym zdaniem to nie jedzie, a na pewno nie wyprzedza więc chciałbym coś mocniejszego. Latem strasznie się nagrzewa, a zimą zanim się rozgrzeje to zdążę dojechać do pracy. Obecnie z uwagi na pogodę moje dojazdy do pracy to 1km dziennie a co 2 tygodnie w weekend około 400km. Wiec diesel to nie najlepszy wybór do takiej jazdy.

Moje wymagania to:

-benzyna (fajnie jakby silnik radził sobie z gazem)

-klimatyzacja najlepiej automatyczna

-xenony

-spalanie na poziomie

-chciałbym dwa razy więcej mocy niż mam teraz więc ok 120KM

-w miarę nowy

Moje typy w sensie które samochody mi się podobają

Alfa 159 (wystarczy pieniędzy czy za taką kwotę tylko jakieś szroty)

Golf VI (taka sama sytuacja jak z Alfą)

Golf V (myślę że mój faworyt chyba że starczy na VI albo Alfę

Kia cee'd (fajna tylko wydaję mi się że jednak dla ludzi bardziej ustatkowanych)

Passat B6

Audi A4/B7 A6/C7 (tak samo jak z Alfą i golfem)

Mazda 6

Liczę, że pomożecie mi wybrać samochód. Może doradzicie jakieś wasze typy.



Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam Przemek.
revo205
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 23 04 2014
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: VW Golf 2
Silnik: 1.6TD
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

21 Mar 2018, 19:58

Żaden silnik nie rozgrzeje się na odcinku 1km.

revo205 napisał(a):Alfa 159 (wystarczy pieniędzy czy za taką kwotę tylko jakieś szroty)


Kupisz, problem w tym, że benzyniaki JTS są średnie, tzn. mają swoje problemy podobnie jak fsi w vag. Zostaje 1.8/140 bo na tbi masz o wiele za mało kasy.

revo205 napisał(a):Golf VI (taka sama sytuacja jak z Alfą)


Nie wiem jak tam z cenami ale jedynymi silnikami, które można z czystym sumieniem polecić są 1.4 /1.6 mpi rodem z golfa 3. Zastanów się czy zapłacisz takie pieniądze za dość archaiczną konstrukcję.

revo205 napisał(a):Golf V (myślę że mój faworyt chyba że starczy na VI albo Alfę


To samo co 6.

revo205 napisał(a):Kia cee'd (fajna tylko wydaję mi się że jednak dla ludzi bardziej ustatkowanych)


Prosta, udana konstrukcja. Powiedzmy, że taki "głos rozsądku". Bliźniaczym technicznie autem jest hjundaj i30.

revo205 napisał(a):Passat B6


IMO najmniej udany passat w historii, benzyniaków do polecenia brak (1.6 mpi występuje ale wcale nie jedzie)

revo205 napisał(a):Audi A4/B7 A6/C7 (tak samo jak z Alfą i golfem)


Na a6 nawet bym się nie porywał. Pakiet startowy wyjdzie dwukrotność wartości golfa.
B7 niby ok, silniki 1.8T/2.0. Czeka Cię grzebanie się w masie szrotu na rynku bo handlarze przywożą wszystko jak leci. Koszty utrzymania też niskie nie będą.

revo205 napisał(a):Mazda 6


Auto mechanicznie bardzo dobre, problemem jest korozja, wyjdzie prędzej czy później. W sumie też 25k to za dużo jak na pierwszą generację a za mało na drugą.

Popatrz na fiata bravo 1.4t-jet, focusa 2, s40, civic'a ufo
Z segmentu d accord i przede wszystkim laguna 3 2.0/140
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

22 Mar 2018, 21:02

Invi napisał(a):Żaden silnik nie rozgrzeje się na odcinku 1km.

To akurat wiem, podałem tę informację żeby było wiadomo jakie dystanse robię.
Invi napisał(a):1.4 /1.6 mpi rodem z golfa 3. Zastanów się czy zapłacisz takie pieniądze za dość archaiczną konstrukcję.

To w czymś przeszkadza? Moim zdaniem to chyba lepiej, że silnik jest sprawdzony i dopracowany. I dużo mechaników go pewnie naprawi. Czy się mylę?
Invi napisał(a):Popatrz na fiata bravo 1.4t-jet, focusa 2, s40, civic'a ufo
Z segmentu d accord i przede wszystkim laguna 3 2.0/140

Z tych samochodów nie podobają mi się civic i laguna, ford przed liftem jest taki jakiś nijaki, po już ujdzie. Fiat taki sobie powiedzmy że takie koło zapasowe. Najbardziej z tego zestawienia podoba mi się Volvo, możesz jeszcze napisać jak to jest w tym przypadku z kosztami? Często słyszę, że Volvo jest "drogie". I jaki silnik jest polecany?
revo205
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 23 04 2014
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: VW Golf 2
Silnik: 1.6TD
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

22 Mar 2018, 21:13

revo205 napisał(a):To w czymś przeszkadza? Moim zdaniem to chyba lepiej, że silnik jest sprawdzony i dopracowany. I dużo mechaników go pewnie naprawi. Czy się mylę?


Straszny muł. Pali dużo. Nadaje się max. do Golfa 3 czy Ibizy. Jest za słaby i za dużo pali, po mieście 11 litrów to nic niezwykłego, a do tego się nie zbiera. Szkoda pieniędzy o ile je szanujesz, ale nikt nie zabroni. Są auta LEPSZE i tyle.

revo205 napisał(a):Często słyszę, że Volvo jest "drogie".


Niektóre części ma droższe, niektóre tańsze. Wchodzisz na portal z częściami (tylko nie alledrogo) i patrzysz ile kosztują klocki, czy tarcze. I już wiesz.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

22 Mar 2018, 22:37

revo205 napisał(a):Często słyszę, że Volvo jest "drogie". I jaki silnik jest polecany?


S40/V50 to technicznie to samo co focus 2. Te same silniki, te same zawieszenia, inaczej wygięta blacha, lepsze wyposażenie i lepsze wykończenie wnętrza. Silniki 1.6-2.0 to konstrukcje forda, mają mechaniczną regulację zaworów i ceramiczne gniazda, przy lpg będzie to wymagało większej uwagi.
IMO, w tym budżecie warto skupić się na silnikach konstrukcji volvo 2.4 120/170ps albo 2.5T (ten sam co w focusie st, będzie troszkę drożej w eksploatacji). Przy tych większych motorach trzeba uważać na automaty bo ze względu na małą ilość miejsca pod maską montowano "kompaktowe" konstrukcje, które po prostu nie wytrzymują mocy/momentu
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km