Wymiana linki podnosnika szyby kierowcy

01 Maj 2011, 23:06

Jakis czas temu zerwała mi sie linka podnośnika. Przyszedł więc czas zeby wreszcie to naprawić.

Zakup zestawu linek i do dzieła. Wszystko byłoby ładne i piękne ale czy jest jakaś zasada składania tego badziewia? Otóż są 3 linki z czego dwie nawijają się na "ślimak". Jedna nawija się przy podnoszeniu gdzie druga w tym czasie się odwija. Jak należy nawinąć te linki przed zamknięciem obudowy ślimaka aby linki były odpowiedniej długości. Nie ma żadnych oznaczeń a chyba 5 razy przekręcałem długości aż raz sie linka nienawinela poprawnie i zgniotło ją trochę i skończy sie chyba na zakupie nowego zestawu. Ręce mam już całe pocięte od tego ciągłego wyciągania mechanizmu...

Poratujcie.
była moja mała bestia - Freelander 2002 1.8 petrol
teraz jest Ford S-MAX Titanium
kaskaderr
Początkujący
 
Posty: 171
Miejscowość: Śląskie
Auto: Ford eS-MAks
Silnik: 2.0 145KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

02 Maj 2011, 15:55

Witaj najlepiej kupić cały zestaw od razu nowy ja wymieniłem linki chodziło to około 2-tygodnie potem zaczęło się wszystko sypać . Reklamacja nie została uwzględniona ( podobno mój błąd montażowy) szkoda czasu i pieniędzy.
rafał70
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 30
Miejscowość: zawiercie

03 Maj 2011, 11:18

ja składałem to wczoraj i wszystko działa zobaczymy jak długo:)
nie wiem jak ci to opisać tą długą linkę nawija się prawie do końca tak aby pozostał tylko jeden pasek dla tej drugiej
w tym tygodniu będę robił koledze wymianę to zrobię foto relację
Wojtek P
Początkujący
 
Posty: 81
Miejscowość: Podkarpacie

03 Maj 2011, 13:18

witam kolego jak byś był tak miły i zrobił pare fotek było by super ja też mam mechanizm z zerwaną linką to bym sobie kupił linke i byłby mechanizm na zapas :mrgreen:
amik
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 170
Miejscowość: dolnoslaskie

03 Maj 2011, 19:27

...jakoś to poskładałem. Złożyłem to wszystko na blacie z dość mocno napiętymi linkami. Nie wiem czy nie za mocno.
Ustawiłem na równo lewa i prawą prowadnice i tak starałem się pozakładać linki.
Po złożeniu okazało się że lewa jest dosłownie 4 mm wyżej przez co szyba teraz nie chce mi się schować do końca przy otwieraniu, ale zamyka się dobrze więc po męczącej walce narazie dałem sobie spokój. Wyciągałem cały mechanizm chyba z 5 razy.

Wojtek P chętnie przykleję sie do fotek. Jak znajdę chwile czasu to chętnie wyreguluje to tak jak ma być.
była moja mała bestia - Freelander 2002 1.8 petrol
teraz jest Ford S-MAX Titanium
kaskaderr
Początkujący
 
Posty: 171
Miejscowość: Śląskie
Auto: Ford eS-MAks
Silnik: 2.0 145KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

03 Maj 2011, 20:48

obecnie mam 3 ferdki rozebrane ale w miarę możliwości czasowych wstawię fotki
Wojtek P
Początkujący
 
Posty: 81
Miejscowość: Podkarpacie
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus IS 430 - prekursor serii F
    Był 2003 rok, w kalifornijskim Huntington Beach ekipa mechaników Rod Millen Special Vehicles przygotowywała pokazowy egzemplarz Lexusa IS do targów SEMA. Ostatecznie z warsztatu wyjechał sportowy sedan z V-ósemką ...

22 Maj 2011, 15:20

z kąt bierzecie tą zaprasowaną końcówkę ,która jest na lince na końcu
Freelander TD4
MCARTUR
Aktywny
 
Posty: 268
Miejscowość: gdzieś na południu

22 Maj 2011, 19:09

[link do oferty na Allegro wygasł]
LANDEK99
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 239
Miejscowość: Puławy
Prawo jazdy: 13 08 1986
Auto: freelek 99r
Silnik: 2.0 98KM
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

23 Maj 2011, 15:20

chodziło mi o samą końcówkę metalową ,która jest na końcu linki i trzyma ją w gnieździe
Freelander TD4
MCARTUR
Aktywny
 
Posty: 268
Miejscowość: gdzieś na południu

24 Maj 2011, 11:31

z tym możesz mieć problem, bo końcówki są zaprasowane
LANDEK99
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 239
Miejscowość: Puławy
Prawo jazdy: 13 08 1986
Auto: freelek 99r
Silnik: 2.0 98KM
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

24 Maj 2011, 12:57

LANDEK99 napisał(a):zaprasowane


zgadza się ,kiedyś miałem takie końcówki a teraz nie mogę na to trafić ,nie wiem z kąt to miałem
Freelander TD4
MCARTUR
Aktywny
 
Posty: 268
Miejscowość: gdzieś na południu

24 Maj 2011, 19:47

właśnie dziś wymieniłem linkę i jest OK
LANDEK99
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 239
Miejscowość: Puławy
Prawo jazdy: 13 08 1986
Auto: freelek 99r
Silnik: 2.0 98KM
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

24 Maj 2011, 21:15

MCARTUR napisał(a):chodziło mi o samą końcówkę metalową ,która jest na końcu linki i trzyma ją w gnieździe


Tne z przewodów wysokiego ciśnienia do wtryskiwaczy. Jest dziurka , jest grobościenna. Zaciskam w imadle . Jak średnica zewnętrzna za duża to pilnik lub szlifierka.
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4897
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

25 Maj 2011, 16:35

W moim wypadku sprawdziły się nity po uprzednim wybiciu z nich szpilki. Linka stalowa od rowera. Mechanizm szyb działa jak nowy :)
paul-88
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 27
Miejscowość: Oleśnica

08 Cze 2011, 17:09

cześć, właśnie dzisiaj przestała mi działać szyba tylna prawa LR Freelander 2000r., mogę ją opuszczać ale już się nie podnosi, siłownik pracuje, ale stalowa linka gdzieś się plącze wewnątrz drzwi - chce wyjść przez otwory !? jedyna możliwość zamknięcia to włączenie podnoszenia i ciągnięcie szyby ręcznie do góry, czytałem posty na forum i ogólnie czuję o co chodzi ale jeśli ktoś znalazł by moment na odpowiedź, rozumiem że warunkiem naprawy jest wymontowanie całości, a czy pracę urządzenia można zasymulować po naprawie a przed montażem - czego sobie na razie nie wyobrażam (wymiana zamka centralnego była prostsza)
czy ma ktoś do podesłania fotki z takiej roboty, kilka wskazówek...
Freelander TD4
vmaxx
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: Katowice