Wymiana rozrządu Megane I 1,6 16V

18 Cze 2016, 20:44

Witam

Kupiłem parę dni temu Megane I Classic 1,6 z 2000 roku. Poprzedni właściciel od wymiany rozrządu zrobił 50 tys. km w 5 lat. Warto już teraz go wymienić czy pojeżdżę jeszcze trochę bez obawy o zerwanie paska? Różne opinie słyszałem. Raz że jeszcze 30 tys. na spokojnie przejadę, raz że co 5 lat warto wymienić jeśli było dużo jazdy miejskiej.
seban
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 27 02 1990
Auto: Nie mam

19 Cze 2016, 10:32

seban napisał(a):Poprzedni właściciel od wymiany rozrządu zrobił 50 tys. km

Są dwie szkoły w przypadku jezeli pasek juz był wymieniany a mianowicie:
1/Jezeli nie osiągnął przebiegu to co 5 lat
2/W przypadku przebiegu co 60000 km...
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

02 Lis 2016, 10:53

Jeden i drugi czynnik zbliża się do granicy. Wymień i miej spokój.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

02 Lis 2016, 11:57

Każdy producent pasków określa na jak długo on wystarczy. Jeżeli rozrząd nie jest fabryczny, to nie należy trzymać się tego, co pisze w instrukcji, a tego, co pisze producent paska. Jeżeli więc nie wiesz, jakiego producenta pasek jest obecnie założony, to należałoby go wymienić, tym bardziej, że jak powiedział kolega wyżej zbliżają się i tak "terminy" ich wymiany sugerowane przez całą rzeszę mechaników.
Komplet rozrządu razem z pompą kosztuje około 300 zł ( oryginalny, a pompa Magneti Marelli ) a więc z wymianą nie powinieneś zapłacić więcej jak 450 - 500 zł.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000