Wymiana rozrządu w 1.8

12 Kwi 2020, 09:08

Koledzy, dużo czytam o wymianie rozrządu, choć nie robiłem tego nigdy chcę to zrobić, a mogę zaryzykować na Megance (1.8, IphII). Oprócz rozrządu muszę wymienić uszczelniacze na wałkach. Czytałem instrukcję w książce sam naprawiam, dużo artykułów, oglądałem filmy na yt (chociaż tam są do 1.4 i 1.6). 

Podnoszę auto, ustawiam je na kobyłkę, pod miskę daję lewarek i deseczkę i podnoszę silnik. Zdejmuję prawe przednie koło i osłonę z plastiku. Potem demontuję dolot powietrza, usuwam zaślepki wałków. Zdejmuję pasek klinowy i odkręcam świecę na pierwszym cylindrze (pierwsza prawa). Kręcę kołem pasowym wału w prawo tak aby móc wsadzić blokadę w wałki. Odkręcam zaślepkę przy bagnecie / filtrze i wkręcam blokadę wału korbowego.

I do tego momentu to proste dla mnie. Teraz należałoby odkręcić koło pasowe wału. Ale jak to zrobić? Blokada blokuje tylko w stronę dokręcania, ale nie odkręcanie. Jak zablokować koło tak aby je odkręcić (nie mam klucza udarowego)? 

Po otrzymaniu odpowiedzi na powyższe pytanie i jak już mam zdjęte koło pasowe, to okręcam obudowę rozrządu, która bodajże jest metalowa. I czy teraz markerem zaznaczam położenie wałków na silniku? Czy są jakieś specjalne rowki do tego?

Napinacz luzuję i zdejmuję pasek. Mogę też odkręcić teraz koła zębate wałków - one mają w środku na gwincie jakieś wycięcie aby potem składając dobrze wsadzić te koła by ich nie przesunąć choćby o minimetr? Oprócz rzecz jasna kreski zrobionej markerem.

Zdejmuję pokrywę zaworów (wcześniej demontuję kolektor itp.) i wyciągam uszczelniacze, składam wszystko w odwrotnej kolejności.

Czy składając muszę na coś konkretnego zwrócić uwagę bo coś się zmienia / jakaś inna procedura (szczególnie interesuje mnie naciągnięcie paska rozrządu i moment zdjęcia blokad)

Dziękuję z góry za pomoc
Pielęgniarz
Nowicjusz
 
Posty: 32
Zdjęcia: 3

14 Kwi 2020, 12:53

Pielęgniarz napisał(a):Teraz należałoby odkręcić koło pasowe wału. Ale jak to zrobić? Blokada blokuje tylko w stronę dokręcania, ale nie odkręcanie. Jak zablokować koło tak aby je odkręcić (nie mam klucza udarowego)?
A masz tam oczka w tym kole pasowym? Może wziąć porządny śrubokręt i zablokować to koło podczas odkręcania ale samemu raczej będzie ciężko. Przyjrzyj się też na gwint bo w Renault chyba w DCI był lewostronny więc watro sprawdzić czy tu jest prawostronny i dobrze kręcisz :)

Jak tak zablokujesz i nie będzie szło można pomyśleć o jakimś młotku którym uderzysz w klucz. Jednak chyba najlepiej było by pożyczyć taki klucz udarowy.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10117
Zdjęcia: 35
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Top Safety Pick+ 2013 dla Mitsubishi ASX 2013
    Północnoamerykański oddział MMC – firma Mitsubishi Motors North America (MMNA) z prawdziwą satysfakcją poinformowała, że najpopularniejszy model w ofercie firmy – kompaktowy crossover Mitsubishi ASX 2013 ...
    Wyjazd na wakacje samochodem – o czym pamiętać?
    Długo wyczekiwany po okresie kwarantanny czas wakacyjnych wyjazdów w końcu nadszedł. Z uwagi na bezpieczeństwo, o wiele więcej Polaków w tym roku zdecyduje się na podróże krajowe, by zobaczyć lokalne ...