12 Kwi 2020, 09:08
Koledzy, dużo czytam o wymianie rozrządu, choć nie robiłem tego nigdy chcę to zrobić, a mogę zaryzykować na Megance (1.8, IphII). Oprócz rozrządu muszę wymienić uszczelniacze na wałkach. Czytałem instrukcję w książce sam naprawiam, dużo artykułów, oglądałem filmy na yt (chociaż tam są do 1.4 i 1.6).
Podnoszę auto, ustawiam je na kobyłkę, pod miskę daję lewarek i deseczkę i podnoszę silnik. Zdejmuję prawe przednie koło i osłonę z plastiku. Potem demontuję dolot powietrza, usuwam zaślepki wałków. Zdejmuję pasek klinowy i odkręcam świecę na pierwszym cylindrze (pierwsza prawa). Kręcę kołem pasowym wału w prawo tak aby móc wsadzić blokadę w wałki. Odkręcam zaślepkę przy bagnecie / filtrze i wkręcam blokadę wału korbowego.
I do tego momentu to proste dla mnie. Teraz należałoby odkręcić koło pasowe wału. Ale jak to zrobić? Blokada blokuje tylko w stronę dokręcania, ale nie odkręcanie. Jak zablokować koło tak aby je odkręcić (nie mam klucza udarowego)?
Po otrzymaniu odpowiedzi na powyższe pytanie i jak już mam zdjęte koło pasowe, to okręcam obudowę rozrządu, która bodajże jest metalowa. I czy teraz markerem zaznaczam położenie wałków na silniku? Czy są jakieś specjalne rowki do tego?
Napinacz luzuję i zdejmuję pasek. Mogę też odkręcić teraz koła zębate wałków - one mają w środku na gwincie jakieś wycięcie aby potem składając dobrze wsadzić te koła by ich nie przesunąć choćby o minimetr? Oprócz rzecz jasna kreski zrobionej markerem.
Zdejmuję pokrywę zaworów (wcześniej demontuję kolektor itp.) i wyciągam uszczelniacze, składam wszystko w odwrotnej kolejności.
Czy składając muszę na coś konkretnego zwrócić uwagę bo coś się zmienia / jakaś inna procedura (szczególnie interesuje mnie naciągnięcie paska rozrządu i moment zdjęcia blokad)
Dziękuję z góry za pomoc